Beantwoord

Overstappen naar nieuwe eigen glasvezelnetwerk?

  • 11 January 2022
  • 18 reacties
  • 686 Bekeken

Sins kort wordt de optie aangeboden op een nieuw glasvezel netwerkt over te stappen.

Zit via bij t-mobile (via kpn netwerk) ik kan verder niet vinden over het nieuwe t-mobile netwerk.

Het werkt nu prima, maar prijs 50/50 is nu 32,- en hun eigen netwerk 30,-.

Vraag is als ik overstap of mijn huidige “modem” is UDM Pro direct aangesloten op glas nog blijft werken… Eenmaal overgestapt kan je niet meer terug,,,,

 

Voorwaarden:

  • Ik ben me ervan bewust dat door het activeren van het nieuwe Klantvoordeel mijn Meer snelheid voordeel komt te vervallen
  • Ik accepteer de nieuwe Klantvoordeel voorwaarden
  • Ik verzoek T-Mobile en ga ermee akkoord dat de dienst direct na bestelling geleverd wordt en daarmee doe ik afstand van mijn bedenktermijn van 14 dagen
  • Ik stem in met de betalingsverplichting en alle voorwaarden en tarieven die op mijn bestelling van toepassing zijn en machtig T-Mobile om de kosten per maand automatisch te incasseren
  • Ik kan de internetsnelheid op ieder moment aanpassen
  • Ik kan na de wijziging van mijn internetverbinding niet meer terug naar mijn oude internetverbinding
icon

Beste antwoord door Boris 13 January 2022, 10:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lars0014 

Ligt er naast de KPN glasvezelkabel ook een T-Mobile glasvezelkabel in de straat? Zoniet dan werkt het eigen netwerk ook gewoon over de KPN glasvezelkabel. Bij overgang naar het eigen netwerk kan je ook op GPON terechtkomen ipv AON dus de glasvezel direct in je eigen router gaat dan helaas niet.

Mocht je op AON blijven dan is de glasvezel direct in je router nog wel mogelijk.

Tja dat is dus idd de vraag ik heb nu dus geen enkel kastje er tussen en dat wil ik graag zo houden 

Ik zal eens kijken wat de verschillen zijn tussen gpon en aon 

@Waqqas Er zou eventueel alleen nieuwe apparatuur in de meterkast komen, maar voor zover ik weet wordt er fysiek geen andere glasvezel gebruikt, zou dus technisch het zelfde netwerk blijven lijkt me.

Reputatie 7
Badge +15

@Lars0014 

Je zit nu op WBA en T-Mobile levert hier maximaal 100 Mbps over, over het eigen T-Mobile glasvezelnetwerk (ODF) is een snelle 1 Gbps verbinding beschikbaar dus ze moeten de glasvezelkabel wel omzetten naar het eigen apparatuur.

@Waqqas heb de vraag nu via klantenservice bij de technische dienst neergelegd, wordt vervolgd

Reputatie 7

Hi @Lars0014 ,

Goede vragen en goed dat je al aan het oriënteren bent. Het verschil tussen AON, of PtP en GPON is de manier waarop de verbinding wordt aangeleverd. Met AON (wij noemen het PtP) wordt de verbinding direct aangeleverd en heeft de klant als het ware zijn eigen glasvezellijn. Bij GPON zal het signaal worden verdeeld door een splitter naar verschillende aansluitingen. Misschien interessant om deze website door te nemen: ON versus PON Networks: welke te kiezen voor FTTH-systemen. Mocht je willen weten wat er voor jou in het verschiet zit, kan je mij een privébericht sturen met je postcode en huisnummer. Dan kan ik precies checken wat er op jouw adres mogelijk is.

@Boris PM gestuurd :)

Ben ook benieuwd wat voor verbinding ik over ODF zou hebben
Mag ik ook een PM sturen @Boris?

Reputatie 7

Hi @BVGorp, je mag mij ook een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken)! Ik check dit namelijk graag voor je. Spreek ik je daar verder? 🎈

Ik kom dan op en GPON uit, dan kan je niet direct glasvezel in de UDM PRo stoppen helaas. Dan blif ik op mijn huidige TM via kpn netwerk zitten….

Reputatie 7

Hi @Lars0014, jij bent mij net voor met jouw berichtje! Zojuist heb ik je van een privébericht voorzien, maar ik zie dat jij er inmiddels zelf al achter bent gekomen wat er mogelijk is op jouw adres. Ik had gehoopt dat dit samenging met je UDM Pro. Als ik nog iets voor je uit kan zoeken, laat het dan vooral weten. Ik help je graag! 💪

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lars0014, dat kun je niet direct doen inderdaad, er zal eerst gepatcht worden. Op zich staat het je vrij om daarna alsnog je eigen modem/router te gebruiken, zolang de converter niet stoort op de verkeerde frequentie, kan dat volgens mij geen kwaad - of begrijp ik je verkeerd en is dat anders besproken?

@Jason Ik patch nu het glas wat bij mij in de meterkast binnen komt via kpn kastje direct in mijn modem. zie foto. Gele patch kabel, maar dat wist je misschien al wel :)

Dat kan op het “nieuwe” netwerk dus niet meer, gezien het

een passief netwerk is heb ik begrepen

Reputatie 7
Badge +15

@Lars0014 

Bij GPON komt de monteur ook bij jouw thuis om in de buurt van het KPN kastje een witte Huawei ONT te monteren, daar gaat het gele kabeltje in vanuit het KPN kastje en vervolgens gaat er een internetkabel naar je modem/router.

@Waqqas precies extra kastje en daarna utp, zit ik niet op te wachten vandaar dat ik op oude netwerk blijf :)

 

Ben het nog even aan het navragen maar lijkt er op dat er meer snelheden beschikbaar zijn op WBA ook 1gb maar met een prijsverschil tov ODF van 15 euro per maand

Lijkt er op dat per 24-1 ook de klantvoordelen aangepast zijn.

1gb ODF met klantvoordeel gaat van 25 naar 40 euro met een unlimited mobiel abbo

Reputatie 7

Hi @BVGorp, heel scherp gezien! Zoals ik net ook aangaf in ons privébericht, voorzie ik je hier graag van een helder antwoord. Het klopt als een bus dat wij per 24 januari een nieuw portfolio hebben. Graag verwijs ik je dan ook naar het onderstaande topic, waarin je alle ins en outs hierover kunt teruglezen:

Als je hier vragen over hebt, stel ze dan vooral. Dan geef ik je daar graag meer duidelijkheid over! 💪