Packet Loss ondanks Hoge Internetsnelheid (Hulp vereist!)

  • 15 September 2022
  • 16 reacties
  • 282 Bekeken

Hi,

 

Hierbij wil ik jullie informeren dat ik een technische probleem ervaar wat betreft Packet Loss

ondanks een hoge internetsnelheid. Ik ervaar dit probleem in games en heb zojuist het probleem 

gemonitord door een bepaalde (grafische) weergave. Dit geldt voor alle games die ik speel met name CSGO, Valorant etc. Hiervan heb ik de resultaten in de bijlage gezet.

 

 

Verder wil ik ook mededelen dat het hartstikke vervelend is om zulke problemen te ervaren.

Dergelijke informatie wat van belang kan komen zijn mijn PC specificaties aangezien het ook aan hardware kan liggen (Zie Bijlage). Internet is ook bekabeld. 

 

Mochten er nog enige vragen of opmerkingen zijn, laat het me gerust weten!

 

Met vriendelijke groet

isi-mail

 

 

 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @isi-mail 

Game je bekabeld of via de WiFi? Met een bekabelde verbinding zul je het beste resultaat ervaren tijdens gamen. Indien je bijvoorbeeld een switch oid tussen router en laptop/pc hebt dan zou je kunnen kijken of een rechtstreekse aansluiting met de router verbetering brengt. Een andere internetkabel gebruiken kan soms ook helpen.

Kun je ook eens een traceroute delen?

Hallo @isi-mail 

Game je bekabeld of via de WiFi? Met een bekabelde verbinding zul je het beste resultaat ervaren tijdens gamen. Indien je bijvoorbeeld een switch oid tussen router en laptop/pc hebt dan zou je kunnen kijken of een rechtstreekse aansluiting met de router verbetering brengt. Een andere internetkabel gebruiken kan soms ook helpen.

Kun je ook eens een traceroute delen?

Ik game bekabeld. Hoe voer ik z’n traceroute uit?

Reputatie 7
Badge +15

@isi-mail 

Hier staat beschreven hoe je een traceroute uitvoert, je kunt bijvoorbeeld een traceroute laten lopen naar 8.8.8.8 (Google).

@isi-mail

Hier staat beschreven hoe je een traceroute uitvoert, je kunt bijvoorbeeld een traceroute laten lopen naar 8.8.8.8 (Google).

 

 

Zou je eens een tracert willen doen naar één (of een paar) CS:GO servers waarmee je verbind? Helaas heeft het niet heel veel zin om een tracert naar Google te doen.

Overigens kan er niet worden geholpen als je dingen gaat verbergen in je tracert, doe je dit wel dan verberg je informatie die juist zobelangrijk is. Zaken die in een tracert worden getoond, bevatten geen persoonsgegevens o.i.d. dus deze kan je gewoon zonder problemen plaatsen.

 

Zou je eens een tracert willen doen naar één (of een paar) CS:GO servers waarmee je verbind? Helaas heeft het niet heel veel zin om een tracert naar Google te doen.

Overigens kan er niet worden geholpen als je dingen gaat verbergen in je tracert, doe je dit wel dan verberg je informatie die juist zobelangrijk is. Zaken die in een tracert worden getoond, bevatten geen persoonsgegevens o.i.d. dus deze kan je gewoon zonder problemen plaatsen.

traceroute van valorant

 

Reputatie 7

Hi @isi-mail, nog bedankt voor het delen! 😊 Zo te zien werkt alles goed. Ik vermoed dat het zou kunnen liggen aan de server van CS Go. Heb jij nog aanvullingen/tips @Gerrit078

Dat alles gewoon werkt, en dat het kan liggen aan de server van CS GO (het spelletje), maar laat Gerrit er zijn plasje maar over doen

Hi @isi-mail, nog bedankt voor het delen! 😊 Zo te zien werkt alles goed. Ik vermoed dat het zou kunnen liggen aan de server van CS Go. Heb jij nog aanvullingen/tips @Gerrit078

Dat alles gewoon werkt, en dat het kan liggen aan de server van CS GO (het spelletje), maar laat Gerrit er zijn plasje maar over doen

Kleine update over wat me is opgevallen over de Packet Loss. Er onstaan Packet Loss spikes voornamelijk in de avond en soms in de middag heb ik gemerkt in Valorant en CS GO. Ook zal ik nog een traceroute uitvoeren voor CS GO. 

Reputatie 7

Hi @isi-mail, merci voor de aanvulling! Fijn als je nog een traceroute uit kunt voeren. Ik wil ook nog vragen of @Pieter_B of @TechRacing93 wellicht nog een tip in petto hebben? 😊

Reputatie 7
Badge +3

… Er onstaan Packet Loss spikes voornamelijk in de avond en soms in de middag …

Dat zijn dan ook de momenten dat er meer ‘thuis gebruikers’ online komen, wat dus in kan houden dat er ‘Network congestion’  (#1 probleem) is binnen het netwerk. Of, dat er dus meer gamers op dezelfde server connecten.

Dus al heb je een 1G verbinding thuis, dat heeft niet of nauwelijks invloed op de gemelde packet loss. Hier kan TMT in 9 van de 10 gevallen ook weinig aan doen, gezien het WWW niet alleen maat TMT devices zijn.

Kwam wel een klein tooltje tegen, waarop je packet loss testje kunt doen naar verschillende werelddelen. Of dat nuttige informatie geeft over dit gegeven, kan ik niet met zekerheid zeggen.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @isi-mail

Heb je het probleem alleen met CSGO? Of ook packet loss naar bv, google of andere diensten? 

 

Hi @isi-mail

Heb je het probleem alleen met CSGO? Of ook packet loss naar bv, google of andere diensten? 

 

Alle online games, vooral games die competitief zijn maakt Packet Loss het onspeelbaar.

Hi @isi-mail, merci voor de aanvulling! Fijn als je nog een traceroute uit kunt voeren. Ik wil ook nog vragen of @Pieter_B of @TechRacing93 wellicht nog een tip in petto hebben? 😊

Zoals beloofd zou ik een traceroute nog voor u aanvullen van CS GO. Excuses voor de vertraging.

traceroute CS GO

 

Reputatie 7

Thanks voor de aanvullende gegevens @isi-mail. De traceroute laat een mooie route zien, waarbij er geen gekke dingen te zien zijn. Ik begrijp dat je vooral tijdens de avonduren hier last van hebt. Mocht je problemen hebben met het bereiken van de server van CS GO of een ander spel, direct een speedtest doen of een test via de tool van @Pieter_B? Juist die momentopname kan ons al meer informatie geven. De speedtest volg je zo het beste: 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

Alvast heel erg bedankt!  

Thanks voor de aanvullende gegevens @isi-mail. De traceroute laat een mooie route zien, waarbij er geen gekke dingen te zien zijn. Ik begrijp dat je vooral tijdens de avonduren hier last van hebt. Mocht je problemen hebben met het bereiken van de server van CS GO of een ander spel, direct een speedtest doen of een test via de tool van @Pieter_B? Juist die momentopname kan ons al meer informatie geven. De speedtest volg je zo het beste: 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

Alvast heel erg bedankt!  

Zoals gewenst heb ik de resultaten van de speedtests. Excuses voor de vertraging.

 

Reputatie 7

Hi @isi-mail, thanks voor je terugkoppeling! Dat ziet er allerminst keurig uit. Met de snelheid in orde, ben ik daarom erg benieuwd waar de packet loss vandaan komt. Zal je de tool die @Pieter_B heeft gedeeld nog kunnen gebruiken? Dat geeft ons al een stuk meer inzicht. Alvast heel erg bedankt!

Reageer