Beantwoord

Packetloss rond de 50%

  • 29 March 2023
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi,

Ik ervaar vrijwel continu 30-50% packetloss op het netwerk na de meter kast.

+ een hoge latency (soms tussen de 200-300 ms)

Altijd op de 1e 10.x.x.x node

Wat is er aan de hand? Dank!

icon

Beste antwoord door louisL 30 March 2023, 01:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge

zie die packet loss en ping tijden op hosts op het internet. Routers tussen jouw router thuis en de bestemming hoeven niet te antwoorden op pings. IP-paketten worden door routers (zoals je eerste 10.x.y.z router) vaak direct in hardware gerouteerd. Ping paketten moeten echter naar de processor en worden in software afgehandeld.  Die kunnen worden weggegooid als dat beter uitkomt (mogelijk bij je 10.x.y.z. router) of trager worden afgehandeld (zoals bij de 142.251.a.b router). Met andere woorden: resultaten van tussenliggende routers hoeven niet zo veel te zeggen. Heb je pings waarbij je trage response ziet op de target host? Je resultaten van google.com zien er op deze traceroute goed uit

Traceroute outputs kunnen handig zijn, maar moet je met wat zout  lezen als het resultaat van de target goed is.

Bedankt voor de heldere uitleg @louisL.

Geldt dit ook voor de bovenste, het modem? Dan maak ik me verder geen zorgen.

Is er nog een verschil tussen de 31.x range en de 81.x range qua internet IP?

Ik zit via KPN (Glas) op T-Mobile :)

Reputatie 6
Badge

Dit ziet er slecht uit: een router in huis zou niet zo veel packet loss mogen hebben, tenzij er andere gebruikers heavy bezig zijn. Is dit met een Zyxel router? Kijk eens in de web interface wat de status is van alle ethernet porten die in gebruik zijn?

Of is deze packet loss over WIFI?

@louisL : Ik ben niet heavy bezig en ja het is een Zyxel router met daarna zo'n converter :) 

Deze results over bedraad 

De 2 poorten; 1000M/Full

Zyxel DX5401-B1

 

 

Reputatie 6
Badge

kun je eens testen met een andere computer? de problemen lijken binnenshuis te zitten. De mogelijke bronnen van de problemen:

  • de bekabeling naar de router
  • je computer (software of hardware)
  • de Zyxel

Als je kunt testen als het probleem optreed met een andere computer met andere kabel kun je meer duidelijkheid creëren om het probleem te localiseren

Reageer