Beantwoord

Parental control Zyxel T54

  • 26 June 2022
  • 9 reacties
  • 511 Bekeken

Volgens de handleiding is het mogelijk om parental control in te stellen voor de hele week door 'whole week’ aan te vinken. Echter is in het echte display van het apparaat niet zo'n aanvink mogelijkheid te vinden.

Wie weet hoe je dat toch kunt instellen?

N.B. het is wel een sof dat er op de t-mobile pagina's geen gebruikershandleiding is te vinden. Ik heb 'm aangevraagd bij Zyxel zelf en omdat daar niet op werd gereageerd heb ik 'm moeten downloaden van https://www.gerrit078.nl/  pfff.

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 27 June 2022, 13:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De software die T-Mobile in het modem heeft is niet de standaard Zyxel versie. Niet alle mogelijkheden van dit modem zijn opengesteld voor gebruikers. Wat er wel kan op dit gebied staat op deze info pagina. Mocht je meer mogelijkheden nodig hebben, dan is het tegenwoordig mogelijk om zelf een eigen router te koppelen aan de t-Mobile lijn.

Beste Eric,

Bedankt voor je reactie.

De parental control is wel opengesteld voor ons als gebruikers. Ze zijn alleen vergeten om er een aanvinkmogelijkheid bij te programmeren. Een koud kunstje lijkt me.

De link die je aangaf geeft een beschrijving voor de T50, niet de nieuwe T54. Misschien kan Liza dat aanvullen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wittemus, eigenlijk is het antwoord al deels gegeven door @eric, maar als toevoeging: wanneer je parental control wilt gebruiken in de custom firmware van T-Mobile, voer dan de volgende stappen uit:

Wil je weten hoe je parental control instelt op het Zyxel modem? Dit doe je als volgt. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).

 

Als je op Parental Control hebt geklikt, klik dan op nieuwe PCP.

 

Klik op ENABLED. Geef het een naam en selecteer het device (PC / mobile device MAC adres)

 

Klik op ADD. Stel de dagen in met bijbehorende tijd voor de geselecteerde devices.

Klik onderaan de pagina op OK

 

Je ziet nu je aangemaakte regel staan, met een geel lampje (ENABLED).

 

Je gaat nu terug naar de control pagina en selecteer ENABLED en dan  APPLY.

 

Et voilà! 


Kom je er toch niet helemaal uit? Geen zorgen! Neem een kijkje in het speciale artikel van Lisa: Parental control (ouderlijk toezicht): alle ins en outs | T-Mobile Community

Hi Jason,

bedankt voor de genomen moeite. Helaas is ook jouw beschrijving bedoeld voor de T50 en niet voor de nieuwe T54 waar ik sinds afgelopen week over beschik.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @wittemus ,

Bij de T54 werkt het nagenoeg hetzelfde.
Inloggen via 192.168.1.1 dan via het menu naar security/beveiliging. dan naar parentcontrol/ ouderlijk toezicht en dan krijg je onderstaand menu.
Meer profielen toevoegen, profielnaam toevoegen knop op actief zetten, naam apparaat uit de lijst selecteren(door met de muis dit apparaat aan te klikken), dan onderaan de pagina volgende aanklikken, tijd instellen en eventueel dagen instellen , opslaan.
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Jason,

bedankt voor de genomen moeite. Helaas is ook jouw beschrijving bedoeld voor de T50 en niet voor de nieuwe T54 waar ik sinds afgelopen week over beschik.

@wittemus Excuses, ik was ervan onder de indruk dat de T54 exact hetzelfde werkte qua configuratie voor Parental Control - my bad! 

Gelukkig heeft @soepkip67 nu het juiste antwoord geleverd - thanks! 😄👍

Hi Soepkip,

Per profiel kan ik slechts voor één dag de tijd instellen. Ik heb het nu opgelost door 7 profielen aan te maken voor hetzelfde apparaat, voor elke dag één.

Omslachtig, maar er was geen andere mogelijkheid.

In de Engelse handleiding staat op de afbeeldingen van de displays een aanvinkvak voor een hele week, maar in de werkelijke display is dit aanvinkvak niet aanwezig. Plus dat je niet meer dan één dag per profiel kunt instellen.

Volgens de reactie van moderator Eric, moeten we het hier mee doen. Hopelijk komt Zyxel en/of t-Mobile nog tot het inzicht om een gebruikersvriendelijkere oplossing door te voeren bij een volgende update.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wittemus ,

Klopt precies wat je zegt, je moet voor elke dag een profiel aanmaken. Daar ligt nog een mooie uitdaging voor T-Mobile.

Reputatie 7

Hi @wittemus, merci voor deze aanvulling! Ik ga deze feedback zeker meenemen, zodat dit hopelijk meegenomen kan worden als verbetering. Dankjewel voor het meedenken en maak er een mooie dag van! 😁