Beantwoord

Playstation 4 én X-360 utpkabel problemen met Huawei HG659

  • 21 February 2017
  • 4 reacties
  • 824 Bekeken

Hallo,

Ik stel 'm nog maar eens hier, aangezien mijn topic doodleuk werd verwijderd op het Vodafone Thuis forum.

Wij hebben sinds begin januari 2017 T-Mobile (voorheen dus Vodafone) Thuis.
Het modem betreft de Huawei HG659. Afgezien dat ik het een verschrikkelijk apparaat vind, zeer onduidelijk t.o.v. het Docsis modem wat wij voorheen bij Ziggo hadden, moeten we het er maar mee doen.

Waar wij met laatstgenoemde router totaal geen problemen hadden om onze consoles via de kabel werkend te krijgen, lukt het gewoonweg niét met het huidige apparaat. Vodafone stelde geen ondersteuning te bieden op zulks, hetgeen ik vreemd vind, want hoeveel mede-gebruikers hebben consoles thuis ? Velen.

Graag zie ik hulp tegemoet, daar zowel mijn vrouw (zij is een fanatieke Xbox 360 speler) áls mijn stiefzoon (Playstation 4 fanaat) zich kapot ergeren aan het feit dat beide consoles niet werkend zijn te krijgen via de kabel. Het wifi-signaal is drastisch te noemen. Wij hebben een appartement en in de slaapkamers is het signaal om te huilen. Helaas zijn wij niet in de mogelijkheid om een extra router dan wel extenders en zulks aan te schaffen, dus ik hoop op de medewerking van moderators als gebruikers om het probleem om te lossen.
Onze zoon is een fanatieke streamer met de PS4. Dit stelt hij echter veelal uit tot hij bij zijn vader is om daar maar te streamen.

Ikzelf ben geen routerkenner. Ik ken de basis handelingen en kan daarmee uit de voeten. Zelf ben ik een PC-gamer en beheer een grote online gaming clan, echter wil ik mijn vrouw en stiefzoon graag uit de brand helpen.
Het grote probleem hier, is dat ik het niét voor elkaar krijg om poorten te openen op de router zelf. Wat ik ook probeer, met handleidingen en dergelijke, het lukt voor geen meter. Ook bekenden in deze wereld, ICT'ers van hoog niveau, ergeren zich kapot aan de router.

Voor wat betreft de bekabeling an sich, de kabels zijn allen getest met een laptop, dat werkt als een tierelier, dus daar ligt het niet aan. De Xbox 360 staat, net als mijn PC, in de woonkamer. De PS4 staat in een van de slaapkamers.

Zoals aangegeven, het wifi-signaal is om te huilen. Ik heb alle mogelijke kanalen op 2,4ghz geprobeerd, drama ten top.

Ik smeek haast om hulp, ik word er zelf ook moedeloos van.

Ik hoop dan ook dat er iemand is die mij hiermee uit de voeten kan helpen. Zij het via Skype, Teamspeak of Teamviewer.

Alvast heel hartelijk dank.

MvG
Youri
- Hengelo (Ov)
icon

Beste antwoord door Sander 22 February 2017, 15:58

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Youri,

Doen ze het wel via de Wifi? Dat verbaast me namelijk enorm daar ze een NAT-forwarding zullen nodig hebben en die zal naar een vast IP moeten. @random contact kunnen maken suggereert heel wat andere problemen. Gaarne dit eerst uitsluiten ;)

AKA, om te werken zullen zowel PS4 en Xbox een vast IP ingesteld moeten krijgen (bij zichzelf) en dan moeten de benodigde poorten doorgestuurd worden... Daar zie ik namelijk ook nog wel een conflict opkomen...

PS4 wil namelijk:
TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
UDP: 3478-3479

Xbox 260 wil:
TCP: 80, 53 en 3074
UDP: 88, 53 en 3074

Tevens vermoed ik dat de Huawei de UDP poort niet wil uitvoeren (bij T-Mobile 4GvT ook al tegengekomen, ook Huawei modem)... Dus buiten beiden poort 80, zullen de UDP verwijzingen gaan storen. Welke "wizkids" konden hier niet uitkomen, dit is relatief probleem 1 namelijk bij die krengen....
Reputatie 7
Hey Youri,

Welkom op het forum! Ik zal beide issues even met je bespreken.

Wij zijn juist erg tevreden over de prestaties van dit Huawei modem. Ik verwacht dan ook niet dat wij deze zullen vervangen. Ik wil je dus graag helpen het modem zo in te richten dat het goed bij jou werkt. De klantenservice ondersteunt dit inderdaad niet. Het voert echt te ver om alle extra mogelijkheden van een modem te servicen. Dat neemt niet weg dat het niet mogelijk is. Ik zie dat @Poco-Loco al een duit in het zakje doet. Ook is er HIER erg veel te lezen over het forwarden van poorten. Met deze info hebben al vele voor jou een PS4 of Xbox werkend gekregen op hun Huawei. Ik ga ervan uit dat het bij jou ook mogelijk is!

Wat betreft de wifi: het Huawei behoort een mooi stabiel en sterk signaal af te geven. Meestal is het met het aanpassen van de kanalen op te lossen, zie HIER. Kies dan alleen kanaal 1, 6 of 11. Het wordt natuurlijk wel steeds drukker op de 2.4Ghz frequentie. Daarom kun je met het Huawei modem ook het 5Ghz netwerk selecteren. Zeker op kortere afstanden heeft deze een veel betere connectie!

Houd je ons op de hoogte?

Ik heb een paar dagen geleden internet geïnstalleerd en de programma's ibtv smart en ipo pla en alle andere programma's werken niet meer sinds ik internet heb geïnstalleerd Los dit probleem op 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Youssef alhamed, leuk om te horen dat je sinds kort van glasvezelinternet kan genieten! Om ook je TV snel helemaal op orde te krijgen raad ik je aan om een reactie te plaatsen in dit topic:

Vervolgens zal Sven dit helemaal voor je op kunnen lossen. Hiermee kan je snel weer van de mooiste programma's en series genieten! 😃

Reageer