Ik stel 'm nog maar eens hier, aangezien mijn topic doodleuk werd verwijderd op het Vodafone Thuis forum.
Wij hebben sinds begin januari 2017 T-Mobile (voorheen dus Vodafone) Thuis.
Het modem betreft de Huawei HG659. Afgezien dat ik het een verschrikkelijk apparaat vind, zeer onduidelijk t.o.v. het Docsis modem wat wij voorheen bij Ziggo hadden, moeten we het er maar mee doen.
Waar wij met laatstgenoemde router totaal geen problemen hadden om onze consoles via de kabel werkend te krijgen, lukt het gewoonweg niét met het huidige apparaat. Vodafone stelde geen ondersteuning te bieden op zulks, hetgeen ik vreemd vind, want hoeveel mede-gebruikers hebben consoles thuis ? Velen.
Graag zie ik hulp tegemoet, daar zowel mijn vrouw (zij is een fanatieke Xbox 360 speler) áls mijn stiefzoon (Playstation 4 fanaat) zich kapot ergeren aan het feit dat beide consoles niet werkend zijn te krijgen via de kabel. Het wifi-signaal is drastisch te noemen. Wij hebben een appartement en in de slaapkamers is het signaal om te huilen. Helaas zijn wij niet in de mogelijkheid om een extra router dan wel extenders en zulks aan te schaffen, dus ik hoop op de medewerking van moderators als gebruikers om het probleem om te lossen.
Onze zoon is een fanatieke streamer met de PS4. Dit stelt hij echter veelal uit tot hij bij zijn vader is om daar maar te streamen.
Ikzelf ben geen routerkenner. Ik ken de basis handelingen en kan daarmee uit de voeten. Zelf ben ik een PC-gamer en beheer een grote online gaming clan, echter wil ik mijn vrouw en stiefzoon graag uit de brand helpen.
Het grote probleem hier, is dat ik het niét voor elkaar krijg om poorten te openen op de router zelf. Wat ik ook probeer, met handleidingen en dergelijke, het lukt voor geen meter. Ook bekenden in deze wereld, ICT'ers van hoog niveau, ergeren zich kapot aan de router.
Voor wat betreft de bekabeling an sich, de kabels zijn allen getest met een laptop, dat werkt als een tierelier, dus daar ligt het niet aan. De Xbox 360 staat, net als mijn PC, in de woonkamer. De PS4 staat in een van de slaapkamers.
Zoals aangegeven, het wifi-signaal is om te huilen. Ik heb alle mogelijke kanalen op 2,4ghz geprobeerd, drama ten top.
Ik smeek haast om hulp, ik word er zelf ook moedeloos van.
Ik hoop dan ook dat er iemand is die mij hiermee uit de voeten kan helpen. Zij het via Skype, Teamspeak of Teamviewer.
Alvast heel hartelijk dank.
MvG
Youri
- Hengelo (Ov)
Beste antwoord door Sander
Bekijk origineel