Beantwoord

Playstation 4 NAT issues

  • 18 October 2018
  • 13 reacties
  • 622 Bekeken

nu al een paar weken kan ik niet meer chatten via party chat geeft aan nat-type fout heel vervelend daarvoor nooit problemen gehad weet dat playstation upnp nodig heeft voor chatten maar die functie werkt niet op de vigor2131f alles al geprobeerd modem reset poorten open gezet en zelf dmz op ip adres van playstation!
is hier een oplossing voor ? anders moet ik toch maar even rond gaan kijken bij andere providers heb nooit problemen gehad bij jullie maar dit is erg vervelend mvrg t.l van de voorde
icon

Beste antwoord door Brian 24 October 2018, 11:14

Bekijk origineel

13 reacties

Je bericht is harstikke mooi als ik nog hulp ergens bij nodig heb laat ik het weten bedankt.

Mvg

Reputatie 7
Badge +16

We helpen je dolgraag, dat staat buiten kijf! Ik doelde meer op de manier van aanspreken die niet echt netjes overkwam. Iedereen is hier empathisch en tracht elkaar zo goed mogelijk te helpen. Soms duurt het eventjes eer je een succesvolle oplossing boven water tovert. Daarbij wilde ik je verwijzen naar het juiste subforum - daar is geen enkel kwaad bij bedoeld. Meer dat het voor moderators van T-Mobile voor thuis (Vast Internet, TV en Vast Bellen) niet altijd mogelijk is qua kennis om je richting het juiste antwoord te begeleiden als het om een mobiele kwestie gaat. Sorry als die intenties verkeerd overkwamen, dat is sowieso niet de bedoeling geweest.

Mocht jij er nog voor openstaan, dan help ik je graag richting de meest toepasselijke sectie op de Community: ik weet zeker dat mijn collega-moderators, alsmede alle users daar je net zo graag willen helpen! 

Reputatie 7

Hoi @Scarr ,

Ondanks dat we graag met je meedenken en helpen bij een oplossing, is het belangrijk om dat op de juiste plek te kunnen doen. Dat maakt de informatie en daarbij de oplossing vaak een stuk makkelijker te vinden. De Community helpt je graag met het vinden van het juiste antwoord, maar daar behoeve wel onze huisregels op na te worden geslagen, zoals mijn collega Jason aangeeft. 

Hey luister beste man 

Jou collega van de klantendienst heeft mij verwezen naar deze forum met een link in me email, waar volgens hem medewerkers van t-mobile zitten die mij verder zouden kunnen helpen. Ik ben al een tijdje bezig steeds te bellen en te informeren en zelf op onderzoek uit te gaan met ZERO resultaat. Dus ik ga niet over van provider omdat ik in een forum geen goed antwoord krijg maar wel even wat meer dan dat. Zover dus je inlevingsvermogen.

Ik ga over omdat ik zeker ben van het NAT type die ik nodig heb op die andere provider.

Als je een tijd bezig bent om een antwoord te vinden en er komt iemand mij op kleine kommatjes en puntjes wijzen, dan stoort dat wel. 

Zoeken naar oplossingen plaats van mensen bezig te houden met onzin. Dan zou deze internet wereldje een beter plek zijn geweest. Er zyn genoeg andere plekken waar je interessant kan doen zoals bijvoorbeeld een café dat doe ik ook weleens.

 

Ciao

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Scarr, je reageert in een topic dat voor T-Mobile voor thuis bestemd is en niet voor mobiele vragen; nu is dat absoluut geen ramp en begeleiden we je graag naar het juiste subforum. Houd er wel rekening mee dat 95 procent van de users die hierin reageert, geen T-Mobile medewerker is, maar vrijwillig mensen helpt om een oplossing te vinden. Probeer hieraan te denken wanneer je andere users aanspreekt op hun behulpzame houding. 

Overgaan naar een andere provider omdat je in een verkeerd topic niet stante pede het antwoord vind waar jij vrede mee hebt, vind ik een beetje overdadig - sorry dat ik het zeg. 

Ik wil voorstellen je vraag te verplaatsen naar een topic in het juiste subforum: Mobiel, abonnement, toestel | T-Mobile Community. Mocht je hier hulp bij kunnen gebruiken, dan help ik je met alle plezier natuurlijk!

Houd het alsjeblieft netjes en lees de huisregels voor de zekerheid eventjes na: we helpen elkaar hier allemaal graag en doen dat met veel passie. Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community

Joh we leven in 2022 kom nou niet aanzetten met deze domme argument waar mee je mij op wijst waar dingen voor bedoeld zijn dat maak ik wel zelf uit. Zeg dan gewoon eerlijk dat je tekort schiet en geen flauw benul hebt van je eigen vak dat is dan tenminste wel zo eerlijk.

Al die correcte lege antwoorden helpen mensen niet kom met praktische oplossingen ipv slim lopen doen.

Ik ga over na KPN ! 

Dank voor je bijna beetje hulp.

Reputatie 7
Badge +14

Meer smaken dan in het andere topic benoemd zijn er niet. Een mobiel 5G abonnement is natuurlijk bruikbaar via een mobiele hotspot, maar is in de basis bedoeld voor mobiele spraak en data OP je telefoon. 

Ik heb alles geprobeerd ook wat er op die andere gesprek stond. Ik heb nu eenmaal alleen een mobiele hotspot ter beschikking in mijn woning. Kunnen we zoeken naar een oplossing ? Ik heb een 5g telefoon plus een t-mobile 5g sim bewust gehaald voor een goede game ervaring. Ik moet zeggen die heb ik tot nu toe totaal niet.

Reputatie 7
Badge +14

Wij als T-Mobile klanten kunnen niet zeggen hoe KPN dit ingeregeld heeft. We kunnen alleen aangeven wat er mogelijk is bij T-mobile. Daarom verwijs ik je naar het andere draadje met wat zaken die een andere klant met een PS4 heeft gedaan. Met vast internet weet ik zeker dat het werkt, bij mobiel dus niet.

Hey Eric

Mijn kameraad heeft KPN en ik vind het raar dat hij het wel kan en ik niet. Naar mijn idee zou ik het ook moeten kunnen ook zonder router. Sorry hoor maar ik geloof in dit soort gevallen dat er altijd wel een weg is ook zonder vaste internet lijn.

Kan ik iets doen in de instellingen van het netwerk of kunnen jullie vanuit het t-mobile systeem iets veranderen ?

Reputatie 7
Badge +14

Voor mobile gaming met NAT type 2 zoals jij dat wenst heb je een vaste internetlijn nodig waarop je een portforwarding in de router maakt.. Heeft je vriend misschien een andere provider, of gebruikt hij een andere APN (dan smartsites.t-mobile) in zijn mobiel? Er is een jaar geleden ook een gebruiker geweest die via 4G wel verbinding had. Volg dit draadje eens.

Beste T-mobile 

Naar een aantal telefoongesprekken met de klantenservice werd me verwezen om verder te kijken hier.

 

Ik heb een Galaxy S21 Ultra en T-mobile abbonement wat 5G ondersteunt.

 

Ik gebruik mijn Telefoon als hotspot voor de verbinding van mijn Playstation 4. Ik krijg bij het verbinden met de hotspot gewoon verbinding en alles werkt, maar de verbinding van de Ps4 geeft aan dat het op NAT Type 3 zit en dit betreft een type wat veel lags en vertraging geeft. 

Ik heb bewust een snelle telefoon en simkaart met 5g van T-Mobile zodat ik het snelste internet heb maar mijn Playstation profiteert daar niet van.

Ik wil mijn NAT Type van mijn playstation naar 2 of 1 krijgen. Ik heb al van alles geprobeerd en via de hotspot van een vriend zit ik wel op NAT Type 2 dus dit is denk ik een verbindings issue bij de ip instellingen van T-Mobile.

 

Ik hoop dat ik hiermee wat hulp kan krijgen

Dank

Reputatie 7
Hi thoompie35, daar gaan we meteen naar kijken! Gebeurt dit in verschillende party's met verschillende mensen of bj specifieke personen? We hebben een aantal dagen terug wat issues gehad tussen Thuis en Ziggo klanten maar dit is eind vorige week verholpen. Spelen de issues nu nog steeds?

Overigens werkt UPnP wel op de Draytek, dit vind je onder Applications -> UPnP -> Enable UPnP. Als dit niet werkt dan is handmatig de poorten open zetten inderdaad de beste optie. Met een NAT 2 status zou je normaal gesproken geen problemen moeten ervaren. DMZ ís een mogelijkheid maar daarmee zet je alles open, dit zou ik dus alleen gebruiken als het echt niet anders kan.

Reageer