Beantwoord

pof installatie in een woonhuis kan je ook CAI punt van ziggo vervangen door pof kabels

  • 11 January 2018
  • 2 reacties
  • 351 Bekeken

in een woonhuis komen in de meterkast 5 cai aansluitingen binnen deze worden niet gebruikt kan je de bestaande cai kabels weghalen en deze vervangen door pof kabels in elke kamer in huis is deze loze leiding
aanwezig nadat ik dan de cai kabels heb weggehaald.ik moet vanaf de meterkast zelf de pof kabels trekken richting de contactdozen van de cai ongeveer veel huizen hebben in nederland zo een installatie
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 January 2018, 18:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hallo sanjay,

Ja dat kan! alleen een dure hobby. ik zou inplaats van pof 2x utp doen is veel goedkoper.
een inbouwdoos pof is al snel 170 euro per stuk. en moet je ook stroom mee brengen.

Als er kabelkeur bekabeling is gebruikt zou je de bestaande bekabeling kunnen gebruiken met moca adapters dan hoef je de kabel niet eens vervangen.
Reputatie 7
Hi Sanjay, nog even als aanvulling op het antwoord van Hidden zodat je niet voor verrassingen komt te staan: Het gebruik van MoCa adapters kan zeker een praktische oplossing zijn maar wij kunnen hier geen ondersteuning op bieden. Bij eventuele technische problemen zullen wij je dan ook vragen om alles aan te sluiten op de modem via een UTP-kabel. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer