Beantwoord

Poll: Nieuwe naam subforum

  • 18 January 2022
  • 11 reacties
  • 196 Bekeken

Reputatie 7

We denken erover om de naam van dit subforum te veranderen. We willen een korte en krachtige naam die aanduidt dat het gaat om:

  • een bekabelde verbinding met het modem
  • niet wifi
  • niet internet via je mobiel

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 4 February 2022, 12:28

Bekijk origineel

Wat vind jij de beste en mooiste optie voor dit subforum dat nu nog 'Vast Internet' heet?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Internet thuis dekt de lading! 👍🏻
 

Reputatie 7
Badge +2

Internet thuis dekt de lading! 👍🏻
 

Juist niet. Dat kan ook via WiFi zijn.

Reputatie 7
Badge +5

Euh hier de “anders namelijk”

Vast internet thuis

Reputatie 7
Badge +15

Bekabeld internet lijkt mij het beste 👍

Vast internet, vaste verbinding en internet thuis duiden op een glasvezel of DSL internetverbinding (bekabeld en wifi) lijkt mij. Internet voor thuis met een kabel vind ik te lang.

Daarnaast heb je het WiFi subforum voor vragen over de WiFi 😊

Bekabeld Internet

of

Bekabeld Internet & Netwerk

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, thanks voor jullie input tot dusver, super om te zien hoe betrokken iedereen is! 😄

Reputatie 7
Badge +4

Goed om mee te nemen; Internet Thuis. Valt 4G voor Thuis daar ook onder? Dit kan wat verwarring opleveren.

Reputatie 7
Badge +16

4G voor Thuis zal daar (nog) niet onder vallen, dat blijft immers een verbinding op het mobiele netwerk en wordt daarom als zodanig daaronder geschaard, maar goede vraag! Het zou kunnen dat dit in de toekomst verandert, zodra dat het geval wordt, de taak om zoveel mogelijk verwarring in subfora te voorkomen! 

In het Engels gebruikt men “Wireless internet” & “Wired internet”.

“Wireless internet” wordt meestal vertaald in “Draadloos internet”. Je zou dus wellicht verwachten dat “Wired internet” dan “Bedraad internet” wordt, maar zowel Google Translate als DeepL Translate vinden “Bekabeld internet” een betere vertaling. Ik stem dus op die.

Reputatie 7
Badge +4

4G voor Thuis zal daar (nog) niet onder vallen, dat blijft immers een verbinding op het mobiele netwerk en wordt daarom als zodanig daaronder geschaard, maar goede vraag! Het zou kunnen dat dit in de toekomst verandert, zodra dat het geval wordt, de taak om zoveel mogelijk verwarring in subfora te voorkomen! 

Ik snap het verschil, maar snapt een gemiddelde bezoeker van de community dat ook? ;)

 

Reputatie 7

Bedankt voor jullie input! :point_up_2:

Reageer