Beantwoord

PON Lampje Knippert glasvezel heeft geen internet


Van de vorige topic hier begreep ik dat dit waarschijnlijk niet aan T-Mobile ligt. Maar ik vraag het maar voor de zekerheid hier voordat ik het bij mijn gebouw beheer meld.

Ik heb een Zyxel T50 + Huawai ONT, en het PON lampje op de ONT knippert en de wereldbol op de Zyxel is rood. Ik heb allebei de apparaten van de stroom afgehaald en na 20 second weer de stroom erop gedaan en dat hielp niet.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 June 2021, 09:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maxwell Edison, welkom op de Community!

Wanneer het wereldbolletje rood brandt, betekent dit dat het signaal niet binnenkomt op het modem waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt. Gelukkig heeft onze technische dienst Guidion aangestuurd zodat het vandaag nog hersteld kan worden! 

Houd je me op de hoogte van het verloop van de afspraak?

Reputatie 4

 

Ik heb sinds 16/12 hetzelfde probleem. Plotseling geen tv en internet meer. Wereldbolletje is rood. Alles zelf geprobeerd en contact gehad met T-Mobile. Krijg verschillende berichten. Eerst is er geen storing en krijg ik een mail om een afspraak te maken met Giideon. 1e mogelijkheid is 7 januari!!!! Terug gebeld. "Nee mevrouw, er is een storing bij KPN glasvezel netwerk. Probleem is morgen ochtend opgelost". Niet dus... Bij opnieuw contact is er geen sprake van een storing en is er ook niks terug te vinden over een eventuele voorgaande storing. Uiteindelijk wordt er wel een storingsnummer gevonden en zou ik worden terug gebeld. Is niet gebeurd. Bij het 4e contact moment is van deze belofte ook niks terug te vinden. Er wordt een spoedaanvraag bij Guideon uitgezet. Kan alles bij elkaar, vanwege het weekend, nog een week duren! Dit is toch geen service! Ik heb het volgende al geprobeerd:

- stroom converter en Zyxel er af en met ruime tussenpozen weer aan gezet.

- Zyxel modem uit en aan dmv zwarte knop. 

- reset uitgevoerd achterop modem. 

- andere ingang geprobeerd voor internet kabel.

Wie o wie kan mij helpen? Komende week waarschijnlijk thuisscholing. Als ik moet werken, kan niemand mijn hotspot gebruiken.

Heel frustrerend allemaal en slechte service.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SvWeelden 

Gaat het ook om een een knipperende PON lampje op de Huawei converter?

In het topic dat hierboven wordt aangekaart staat ook dat dit door een faulty converter kan worden veroorzaakt, er bestaat een kans dat de verbinding automatisch weer online komt.

Waar kan ik het PON lampje vinden? Power, FDX en TX zijn groen.  Speed en status oranje. TX lampje knippert wel op en af.

Ik hoop al meer dan 48uur dat het vanzelf weer online komt....

Reputatie 7
Badge +15

@SvWeelden 

Sorry, je hebt de grijze CTS converter. De TX of FO link is down dus daar kan jij helaas niks aan doen denk ik.

@SvWeelden

Sorry, je hebt de grijze CTS converter. De TX of FO link is down dus daar kan jij helaas niks aan doen denk ik.

Dan wacht ik braaf af....maandag maar Guideon bellen. Bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @SvWeelden,

Fijn dat je dit aan het licht brengt, Guidion hoort absoluut sneller langs te komen!

Zoals je zelf ook al aangeeft heeft een collega van mij een spoedverzoek bij Guidion ingediend. Dit betekent dat zij hun agenda uitgebreid tegen het licht houden en monteurs vragen om extra opdrachten te rijden. Zodra het ze gelukt is om binnen enkele werkdagen een afspraak vrij te krijgen zullen zij jou direct terugbellen om je op de hoogte te brengen. Ik kan je verzekeren dat wij hier bovenop zitten en ik verwacht snel een doorbraak.

Daarnaast regel ik graag een tijdelijke oplossing voor je. Je geeft aan dat je een aantal kinderen hebt en, zeker in deze tijden van online onderwijs, begrijp ik absoluut dat je niet genoeg hebt aan één vouchercode. Heeft een van jouw kinderen toevallig een T-Mobile of Tele2 mobiel abonnement? Zou je het nummer door kunnen sturen in een privébericht? Ik regel graag extra voucercodes voor jullie!

In ieder geval zitten wij hier bovenop en Guidion probeert er alles aan om snel weer contact met je op te nemen!

Beste Cal,

Ik heb vanmorgen 45 min in de wacht gestaan bij Guideon. Zij hadden nog geen spoedaanvraag binnen maar konden mij gelukkig een afspraak geven op woensdag middag. Dat betekent dat we dan een week zonder diensten hebben gezeten. Vervolgens T-Mobile terug gebeld om aan te geven dat ik zeer ontevreden ben over de communicatie binnen T-Mobile. Er worden verschillende berichten gedeeld. En niet goed gerapporteerd wat er in eerdere gesprekken besproken en beloofd is. 

Overstappen met de kerst blijkt geen snellere oplossing. Ik ben ondertussen al heel wat uren kwijt aan het zoeken van een oplossing en het bereiken van de klantenservice. Het bericht "de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent" klopt niet aangezien dit op elk willekeurig moment gezegd wordt. De wachttijd is dus altijd lang. 

Nu heb ik al mijn hoop gevestigd op de afspraak met Guideon. De kinderen hebben een andere provider dus kunnen geen unlimited bundel ontvangen. Wel bedankt voor het aanbod. Zij kunnen dus alleen online les hebben als ik thuis ben.

Zojuist wel een bevestiging gekregen dat ik 1 week terug betaald krijg. Wel heb ik daar zelf actief naar moeten vragen. Een volgende keer dat dit mij overkomt, zal ik direct overstappen en niet weer dagen met T-Mobile proberen het probleem op te lossen.

Fingers crossed! Fijne kerstdagen

 

Reageer