Beantwoord

Portforwarding zyxel VMG8825-T50

  • 17 March 2021
  • 9 reacties
  • 725 Bekeken

Ik ben nieuw met portforwarding maar heb het nodig om goed verbinding te kunnen maken met het spel NBA. ik heb op internet gekeken en heb ports gevonden en nu was mijn vraag of ik deze goed in heb gevuld. Als iemand zou kunnen helpen zou ik dit erg waarderen. 

 

icon

Beste antwoord door yalerta 18 March 2021, 15:05

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vito013 

Je hebt glasvezel en je gaming console krijgt een statische IP?

Mocht het dan nog niet werken dan ligt het helaas aan het T-Mobile modem. Er zijn hier al meerdere topics over en voor iedereen was de T-Mobile modem vervangen de oplossing voor NBA.

Hoi waqqas,

 

ik heb inderdaad glasvezel en mijn console krijgt ook een statische ip, het lullige is dus dat ik net een nieuw modem heb. Maar heb ik de Ports nu wel gewoon goed ingevuld?

Reputatie 7
Badge +15

De poorten staan wel goed volgens mij, het probleem is echter dat het probleem in de T-Mobile modem zit. Als je een beetje rondkijkt zul je hier vele topics over vinden en bij iedereen was uiteindelijk een eigen modem/router gebruiken de oplossing.

Oké bedankt voor de info, ik check dan of deze instellingen werken en anders maar op zoek naar een nieuw modem dan. Heeft u misschien nog een aanrader voor een modem 

Reputatie 7
Badge +5

@Vito013

Mooie schermdump gemaakt van je poort doorschakeling.

Je hebt de ip adressen 192.168.1.xx grijs gemaakt. Als het laatste cijfergroepje van de xx allemaal hetzelfde is zou de instelling goed moeten zijn.

Wees niet bang om de adressen in de 192.168.xx.xx helemaal te tonen. Deze vinden zich in een zogenaamde privaat range en kunnen vanaf Internet niet bereikt worden. 

Privaat adres range (Wikipedia)

Belangrijk is nog de vraag hoe je bent aangesloten op Internet. Glasvezel of DSL?

ETH_Internet is glasvezel

VD_Internet is DSL (telefoonkabel)

pff, lezen is ook een vak, zie in een andere reactie dat de aansluiting glasvezel is.

Reputatie 7
Badge +5

Nog een kleine aanvulling op dat statische IP adres dat je spelapparaat heeft.

Heb je bij Netwerkinstelling  → Thuisnetwerken → LAN configuratie de DHCP adresuitgifte aangepast ?

Begin IP en Eind IP adres, stel dit b.v. in op 192.168.1.10 - 192.168.1.253. Dan zijn er meer dan 243 adressen automatisch uit te geven en kun je 9 apparaten een vast IP adres geven. (naar wens aan te passen)

Op deze manier worden conflicten met IP adres door dubbele uitgiftes voorkomen.

Hoi @yalerta

fijn om te weten dat alle instellingen goed staan en dat de adressen in een privaat range zitten. Heb helaas nog steeds last van het probleem 

Nog een kleine aanvulling op dat statische IP adres dat je spelapparaat heeft.

Heb je bij Netwerkinstelling  → Thuisnetwerken → LAN configuratie de DHCP adresuitgifte aangepast ?

Begin IP en Eind IP adres, stel dit b.v. in op 192.168.1.10 - 192.168.1.253. Dan zijn er meer dan 243 adressen automatisch uit te geven en kun je 9 apparaten een vast IP adres geven. (naar wens aan te passen)

Op deze manier worden conflicten met IP adres door dubbele uitgiftes voorkomen.

Deze stonden bij mij standaard als zo ingesteld maar alsnog bedankt voor de tip! 

@yalerta even een vraagje trouwens als ik de poorten door wil schakelen op een wifi netwerk moet ik de WAN interface dan ook op ETH_internet zetten 

Reageer