Beantwoord

Pre-migratie problemen; geen internet

  • 13 October 2021
  • 82 reacties
  • 1041 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

82 reacties

Reputatie 7

Als je de kabel uit de draytek zo in de Huawei gedaan heb is er best kans dat deze beschadigd is geraakt. Dat is namelijk niet de juiste kabel

Reputatie 2

Ik heb maar weer contact gehad met de helpdesk, het feit dat de status “op aanvraag" staat schijnt normaal te zijn omdat de lijn simpelweg nog niet werkt. Er wordt een onderzoek gestart door de technische dienst en ik kan niets anders doen dan afwachten. Fijn weekend allemaal!

Reputatie 4

Nog even een paar dagen wachten… 

Catastrofe!

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +15

Een moderator die wellicht eea kan controleren aan zijn kant.

Reputatie 2

ONT is de witte Huawei converter maar ik denk niet dat resetten nut heeft, je kunt de stroom er eens even af halen en na een halve minuut ofzo weer aansluiten.

Ik heb de converter vandaag al een keer of vijf uit- en aangezet. Helaas.
Wat bedoel je met "misschien kan er morgen iemand meekijken?"

Reputatie 7
Badge +15

ONT is de witte Huawei converter maar ik denk niet dat resetten nut heeft, je kunt de stroom er eens even af halen en na een halve minuut ofzo weer aansluiten.

Reputatie 2

@LordChaos

Wat nog een mogelijke oorzaak kan zijn :

De ONT wordt volgens mij geactiveerd opgestuurd en misschien is het serienummer niet juist ingevoerd..

Hopelijk kan er morgen iemand meekijken naar de patch was vanmorgen al gedaan?

Ik weet niet wanneer de patch uitgevoerd is eerlijk gezegd, alleen maar dat KPN hem vandaag uitgevoerd heeft. Is de ONT de media converter? Zo ja, zou het kunnen helpen om deze te resetten of juist niet?

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos

Wat nog een mogelijke oorzaak kan zijn :

De ONT wordt volgens mij geactiveerd opgestuurd en misschien is het serienummer niet juist ingevoerd..

Hopelijk kan er morgen iemand meekijken naar de patch was vanmorgen al gedaan?

Reputatie 4

Geen idee maar wat KPN dan zou moeten oplossen is mij ook onduidelijk…?

Reputatie 2

@LordChaosvraag op GoT eens (zie DM) wat er met jouw patchverzoek is gedaan/gebeurd bij KPN.

Het lijkt erop dat KPN gedaan heeft wat het beloofde; de patch is vandaag uitgevoerd en in de systemen van KPN afgemeld. Heb ik dan een defecte media converter o.i.d.?

Reputatie 4

@LordChaos vraag op GoT eens (zie DM) wat er met jouw patchverzoek is gedaan/gebeurd bij KPN.

Reputatie 2

Lekker dan. Iets met kluitje en riet?

WBA lijn ligt al 2 dagen voor verhuizing plat maar KPN is overal afgebleven. Nu is KPN alsnog degene die het moet oplossen. 

Er moet toch gewoonweg nagegaan kunnen worden of en wanneer KPN het omprikken heeft afgemeld? Verder kan Guidion dit toch evengoed uitsluiten in de PoP door te gaan kijken?

Of weten wij niet alle details?

Nee, je hebt gelijk. Meer details heb ik ook niet. Ik moet nu 1-3 werkdagen wachten en hopen dat KPN iets gaat doen. Wat volgens de backoffice van T-Mobile zo is. Tenminste, ik denk dat de monteur die backoffice gebeld heeft. Als we woensdag a.s. nog steeds geen internet hebben (en mijn kinderen hebben me tegen die tijd niet vermoord), dan zeg ik de boel op.

Reputatie 4

Lekker dan. Iets met kluitje en riet?

WBA lijn ligt al 2 dagen voor verhuizing plat maar KPN is overal afgebleven. Nu is KPN alsnog degene die het moet oplossen. 

Er moet toch gewoonweg nagegaan kunnen worden of en wanneer KPN het omprikken heeft afgemeld? Verder kan Guidion dit toch evengoed uitsluiten in de PoP door te gaan kijken?

Of weten wij niet alle details?

Reputatie 7
Badge +15

Oh hij is dus wel langsgeweest.

Jammer, dan is het nog even wachten op KPN.

Reputatie 2

@LordChaos

Ik heb voor je gevraagd of iemand misschien iets voor je kan doen.

Dat klinkt heel spannend! De monteur is langs geweest, zei dat alles goed aangesloten was, heeft vervolgens de backoffice gebeld en vertelde mij dat de bal bij KPN ligt. Als KPN moet langskomen bellen ze me en dat was het dan. Hij was binnen een kwartier weer vertrokken.

@Waqqas ik heb je een privé bericht gestuurd

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos

Ik heb voor je gevraagd of iemand misschien iets voor je kan doen.

Kan je je profiel aanvullen?

Reputatie 4

Ai ai ai. Kun je Guidion niet bellen?

Reputatie 2

Helaas, geen Guidion monteur...die had hier om twee uur moeten zijn. Het wordt een lang weekend ben ik bang.

Reputatie 2

Leuk dat het morgen met wat geluk spontaan gaat werken… Geeft vertrouwen.

 

Als het goed is staat de monteur van Guidion over een kwartiertje voor de deur, vooralsnog geen "spontane" internet uplink. Ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 7

Hi @LordChaos Bij een upgrade naar ons eigen netwerk zorgen we altijd dat je aangesloten wordt. Mocht er een aanpassing nodig zijn dan doen we dat dus daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken! Ik kijk graag voor je na het er voor staat. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan zoek ik het voor je uit.

Reputatie 4

Dat snap ik, maar dit is natuurlijk kansloos. De helpdesk roept dat KPN nog niets heeft gedaan, maar TS heeft 2 dagen van te voren geen licht meer op zijn T-Mobile lijn.

Leuk dat het morgen met wat geluk spontaan gaat werken… Geeft vertrouwen.

Reputatie 7
Badge +15

@J33Bee 

Ik ben ook een klant dus ik kan dat niet zien 😅

Reputatie 4

@Waqqasmaar waarom ligt de WBA lijn nu al plat? Notabene 2 dagen voor de daadwerkelijke verhuisdatum.

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos 

Sluit morgen in de ochtend het nieuwe apparatuur weer aan, er bestaat een kans dat de verbinding al zonder monteur gaat werken.

De Huawei ONT wordt volgens mij al geactiveerd opgestuurd en voor nieuwe klanten is er dan enkel een administratieve handeling nodig maar bij bestaande klanten is dat niet nodig denk ik.