Beantwoord

Pre-migratie problemen; geen internet

  • 13 October 2021
  • 82 reacties
  • 1041 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

82 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos 

De opstelling zou moeten zijn : glasvezelaansluitpunt waarin de binnenkomende glasvezelkabel zit > Huawei mediaconverter > Zyxel-T50, verder heb je niks nodig.

Reputatie 2

De opstelling zou moeten zijn : glasvezelaansluitpunt waarin de binnenkomende glasvezelkabel zit > Huawei mediaconverter > Zyxel-T50, verder heb je niks nodig.

 

Hoi @Waqqas,

Zo staat het ook opgesteld; helaas blijft het PON lampje groen knipperen en het LOS lampje is gedoofd. Ik hoop maar de Guidion monteur het morgenmiddag op kan lossen, maar als ik de berichten her en der lees dan heb ik daar een hard hoofd in.

Ik zie trouwens dat achterop de Huawei mediaconverter het root account vermeld staat, inclusief ip adres en wachtwoord. Heeft het nog zin om op de converter in te loggen?

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos

Volgens mij niet hoor, de knipperende PON geeft aan dat er wel al een signaal is maar de monteur komt deze nog activeren volgens mij.

Dit geeft in ieder geval al goede hoop voor de problemen die nu spelen op het T-Mobile netwerk.

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/structurele-problemen-en-storingen-gpon-in-de-pop-bij-omzetten-wba-odf-331675

(Laatste reactie van Lisa)

Reputatie 2

De opstelling zou moeten zijn : glasvezelaansluitpunt waarin de binnenkomende glasvezelkabel zit > Huawei mediaconverter > Zyxel-T50, verder heb je niks nodig.

 

Hoi @Waqqas,

Zo staat het ook opgesteld; helaas blijft het PON lampje groen knipperen en het LOS lampje is gedoofd. Ik hoop maar de Guidion monteur het morgenmiddag op kan lossen, maar als ik de berichten her en der lees dan heb ik daar een hard hoofd in.

Ik zie trouwens dat achterop de Huawei mediaconverter het root account vermeld staat, inclusief ip adres en wachtwoord. Heeft het nog zin om op de converter in te loggen?

 

 

dat is idd een indicatie dat tmobile jouw aan hun kant heeft geporteerd naar het odf netwerk bij een kpn wijkcentrale, maar kpnnetwerk nl zal nog de patch om moeten zetten naar t-mobile apparatuur, dat gebeurt zoals je zelf al aangeeft pas morgen, tot die tijd kun je wel de witte huwawei nt en je zyxel aangesloten laten, en zal je verbinding, als alles goed gaat morgen vanzelf actief worden wanneer de geautoriseerde aannemer van kpn de werkzaamheden in de wijkcentrale verricht. je gaat dan naar odf via gpon van t-mobile in een kpn wba wijkcentrale. mocht het zo duidelijk zijn.

Reputatie 2

kijk, de witte huwawei nt verwacht namelijk een gpon signaal om te splitten, maar krijgt nu een p2p signaal binnen waar die niks me kan, dus het los lampje en knipperende pon lampje.

Reputatie 2

kijk, de witte huwawei nt verwacht namelijk een gpon signaal om te splitten, maar krijgt nu een p2p signaal binnen waar die niks me kan, dus het los lampje en knipperende pon lampje.

 

Maar dat verklaart niet waarom het oude modem ook niet meer werkt of wel? Of komt dat door de omzetting die T-Mobile volgens jou al gedaan heeft maar KPN dus nog niet? Als ik je verhaal goed begrijp, zou het wenselijk zijn als KPN in de PoP eerst de omzetting doet en daarna pas T-Mobile?

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos 

Uit die mail die je ontving op 11 oktober maak ik op dat de migratie mogelijk vervroegd is.

Vooralsnog zal de Huawei ONT morgen niet spontaan werken want anders zou hij het nu al doen denk ik 

Je zou het nieuwe apparatuur gewoon kunnen aansluiten en verder is het afwachten helaas .

Reputatie 4

Met een beetje pech zijn er meer mensen in je wijk omgeprikt…

Zie;

 

Als zij hun NT spullen er nog op hebben zitten, kun je er de klok op gelijk zetten dat de OLT over de zeik aan het gaan is nu.

Reputatie 2

@Waqqas @J33Bee @daveflash bedankt voor jullie support!

Als ik jullie goed begrijp zal de monteur dus morgen ook niet veel kunnen doen en is het afwachten wanneer KPN e.e.a. om gaat prikken in de PoP. Da's klote om het maar even plat te zeggen.

Reputatie 4

@Waqqas @J33Bee @daveflash bedankt voor jullie support!

Als ik jullie goed begrijp zal de monteur dus morgen ook niet veel kunnen doen en is het afwachten wanneer KPN e.e.a. om gaat prikken in de PoP. Da's klote om het maar even plat te zeggen.

 

Jou “omprikken” is wellicht niet eens het probleem.

Het kan goed zijn dat KPN nog een andere lijn omgezet heeft, en dit huishouden hun oude NT spullen nog op de stroom hebben zitten. Dit geeft ook een knipperende PON LED op de ONT.

In dat geval zit het probleem dus niet bij jou, maar wordt elders veroorzaakt.

Ik heb op Tweakers ook op je gereageerd denk ik :-)

Reputatie 2

Jou “omprikken” is wellicht niet eens het probleem.

Het kan goed zijn dat KPN nog een andere lijn omgezet heeft, en dit huishouden hun oude NT spullen nog op de stroom hebben zitten. Dit geeft ook een knipperende PON LED op de ONT.

Dat probleem zit dus niet bij jou, maar wordt elders veroorzaakt.

 

Begrijp ik, maar hoe wordt dit dan doorgaans opgelost? Heeft het nut om weer met de helpdesk te gaan bellen?

Ik heb op Tweakers ook op je gereageerd denk ik :-)

 

Klopt, thanks!

Reputatie 7
Badge +15

Als je in je T-Mobile thuis account kijkt zie je dan iets onder lopende bestellingen ofzo of bij abonnementen > internet (welke snelheid)?

Reputatie 4

Jou “omprikken” is wellicht niet eens het probleem.

Het kan goed zijn dat KPN nog een andere lijn omgezet heeft, en dit huishouden hun oude NT spullen nog op de stroom hebben zitten. Dit geeft ook een knipperende PON LED op de ONT.

Dat probleem zit dus niet bij jou, maar wordt elders veroorzaakt.

 

Begrijp ik, maar hoe wordt dit dan doorgaans opgelost? Heeft het nut om weer met de helpdesk te gaan bellen?

Ik heb op Tweakers ook op je gereageerd denk ik :-)

 

Klopt, thanks!

 

 

Ik heb korte lijnen met de Guidion monteur die in 99% van de gevallen de zaken aansluit hier. Die weet dan vaak meteen te zeggen of er een verhuizing gaande is en trekt die “KPN patch” er tijdelijk uit op de OLT, totdat hij bij de klant thuis ook alles aangesloten heeft, maar nog belangrijker; de oude NT spullen spanningsloos heeft gemaakt.

Vorige keer had de klant zijn verhuizing last minute laten verzetten, maar KPN was al klaar met patchen… Dan hebben wij theoretisch geen internet totdat hij daar is geweest en de oude NT spullen eraf heeft gehaald.

Kort gezegd; hopelijk kunnen ze bij de helpdesk nagaan of er meerdere lijnen op dezelfde OLT worden aangesloten op dit moment. Dan kun je al weer beter pinpointen.

Reputatie 2

@Waqqas 

Huidig internet abonnement
Geen bestellingen
Toeval?

 

Reputatie 2

@J33Bee

Ik heb korte lijnen met de Guidion monteur die in 99% van de gevallen de zaken aansluit hier. Die weet dan vaak meteen te zeggen of er een verhuizing gaande is en trekt die “KPN patch” er tijdelijk uit op de OLT, totdat de klant thuis ook alles aangesloten heeft, maar nog belangrijker; de oude NT spullen spanningsloos heeft gemaakt.

 

Lijkt heel erg op deze

 

Voor de duidelijkheid; ik hen geen NT in de meterkast die je van de spanning kan halen. Ik heb een TY-01 (of hoe dit ding ook heet) waar glasvezel op binnenkomt.

Reputatie 4

Het probleem zit ook niet bij jou verwacht ik.

Ik doel op deze NT’s;

 

Als deze bij iemand anders nog op de stroom zit, en deze is ook gepatched op “jouw” OLT, lig jij er ook uit, totdat deze van de stroom is gehaald (of de patch eruit wordt gehaald op de OLT).

 

 

Reputatie 2

Als deze bij iemand anders nog op de stroom zit, en deze is ook gepatched op “jouw” OLT, lig jij er ook uit, totdat deze van de stroom is gehaald (of de patch eruit wordt gehaald op de OLT).

 

Begrijp ik...zucht. Wat is dit voor migratie strategie!? Of beter gezegd, gebrek aan.

Reputatie 4

Als deze bij iemand anders nog op de stroom zit, en deze is ook gepatched op “jouw” OLT, lig jij er ook uit, totdat deze van de stroom is gehaald (of de patch eruit wordt gehaald op de OLT).

 

Begrijp ik...zucht. Wat is dit voor migratie strategie!? Of beter gezegd, gebrek aan.

 

Vandaar mijn andere topic… Hopelijk komt er snel een einde aan deze ellende.

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos 

Het heeft niks te maken met het probleem dat iemand anders zijn KPN NT nog aangesloten heeft zitten ofzo.

Volgens screenshot is je upgrade nog in behandeling 

Reputatie 4

@LordChaos

Het heeft niks te maken met het probleem dat iemand anders zijn KPN NT nog aangesloten heeft zitten ofzo.

Volgens screenshot is je upgrade nog in behandeling 

Hoe dan? De screenshot zegt letterlijk 1000 Mbit + geen lopende bestellingen etc == actief?

Hmm er staat ook “Je aanvraag is in behandeling”…

Lekker duidelijk. Nou hopelijk dan een administratief iets, want op layer 1 valt weinig te doen nu.

Reputatie 2

Hoe dan? De screenshot zegt letterlijk 1000 Gbit + geen lopende bestellingen etc == actief?

Dat zou nog eens een snelheid zijn ;-) Ik probeer de helpdesk te bereiken nu, maar dat schiet eerlijk gezegd ook niet op.

 

Reputatie 4

Hetzelfde probleem?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@J33Bee

Boven 1000 Mbps zie ik toch echt staan aanvraag in behandeling 😉.

Anders stond er dus alleen actief bij, ik hoop dat dit morgen ook is opgelost nadat de monteur is geweest.

Reputatie 4

Die zal het dan administratief af moeten handelen, om de lijn niet het opzegtraject in te laten gaan.

Wat kan hij verder doen bij TS behalve alles aansluiten wat TS zelf al heeft gedaan? Moet de monteur de OLT ook afconfigureren of waarom registreert de ONT van de TS nog niet?

 

En verder natuurlijk te kansloos voor woorden dat TS al zo lang geen internet heeft op de vertrouwde WBA kijkende naar gekozen verhuisdatum 15-10. Dus heeft KPN eerder omgeprikt of?

Reputatie 2

Ik heb net contact gehad met de helpdesk; volgens hen is de oude WBA lijn nog actief en heeft KPN nog niets gedaan; dat zou pas morgen moeten gebeuren. Ik ben op verzoek van de helpdesk teruggegaan naar de oude situatie, dus ik heb de oude fiber kabel weer aangesloten op het Draytek modem.

Maar helaas, ook met het oude modem krijg ik geen verbinding, het fiber lampje op de Draytek blijft zelfs uit. Ik hoop er morgenmiddag uit te komen als de Guidion monteur hier is.