Probleem met hosten coop game wanneer 2 pc's op hetzelfde netwerk zijn aangesloten

  • 5 August 2022
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Hallo allemaal😁 Wij hebben een probleem met lokaal coop games spelen, en vraag me af of er iemand kan helpen met het oplossen van dit probleem.

We hebben 2 pc’s op hetzelfde netwerk, beide aangesloten met een eigen ethernet kabel op dezelfde modem. Met beide pc’s kunnen we downloaden, internetten, alles zonder problemen. 

We kunnen tegelijkertijd contact krijgen met game servers zoals bv : GTA online, RDR2, Conan exiles, eigenlijk alles waarbij onze pc’s contact maken met een externe server. En samen in dezelfde sessie gamen zonder problemen of lag.

Maar als 1 van ons een coop game wilt hosten, dan gaat er van alles fout. Ik start bijvoorbeeld een coop game op zoals conan exiles of minecraft. De sessie maken is geen probleem, maar zodra een van ons er bij wilt lukt het niet om de sessie te joinen. Het blijft hangen op sessie joinen, en uiteindelijk gebeurt er helemaal niets. Krijg bv meldingen zoals “session joining timed out” of “could not resolve connect string” 

Ik heb elk forum, elke youtube video, elke mede geek gevraagd of die een oplossing weet, en daarnaast 3 maal contact gehad met de helpdesk van t mobile om te kijken of er daar iets niet goed zat. Heb daarnaast port forwarding geprobeerd, een VPN van surfshark, een programma dat een lokaal vpn netwerk (?) moet maken genaamd Hamachi, en nog veel meer. Echter lijkt niets te helpen..  

Ik hoop dat er iemand is die hierbij kan helpen, want op het moment heb ik geen opties meer om dit werkende te krijgen, en het is bijzonder frustrerend om in het donker te tasten op zoek naar een oplossing.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken aan een oplossing ( hopelijk ) 😁

Fijne avond !


This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

@Bart1990 Pfoe, ik durf niet te zeggen wat je nog kan proberen, gezien het alleen ligt aan het hosten van een coop game. Maar je bent hier op de Community op de juiste plek! Ik weet zeker dat er iemand van onze users tussen zit, die je hierbij verder kan helpen! 😁