Beantwoord

Problemen en vraag met portforwarding Draytek - installateur wil toegang tot ketel

  • 23 November 2017
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo allemaal,

Onze installateur wil toegang tot onze nieuwe ketel om deze uit te lezen. Hoe geven wij hem veilig toegang. Hij gaf aan dat we poort 80 moesten openstellen maar bij NAT - open ports krijgen wij steeds deze melding:
Your port configurations here have collided with the port configurations in the Management webpages. Do you wish to proceed? - aangezien wij weinig kennis hebben en overal waarschuwingen lezen voor het open zetten van poorten wilden wij niet zomaar doorgaan. Hebben toch maar op ja gedrukt maar dan komen we in het management systeem - maar daar hebben we geen idee wat we dan moeten doen. We willen alleen toegang geven tot de ketel en niet tot alle apparaten.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 23 November 2017, 13:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo DanielV

Voor dat zou je weer een firewall regel moeten aanmaken die alleen verkeer toelaat vanaf een vast ip van de installateur. Alleen als je deze kent kun je dit aanmaken in de firewall.
Dank voor je antwoord Hidden.nld, ik kan via de ketel en dan de router zelf een poort kiezen dat is me inmiddels wel gelukt (heb een andere gekozen) maar ik wil natuurlijk geen toegang geven aan andere mensen, dus hoe beveilig ik dat dan?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo DanielV,

Wat leuk dat je de installatie monteur toegang wil geven tot de ketel. alleen poort 80 is wat onhandig gekozen. dit betekend trouwens ook dat je cv ketel toegankelijk is voor andere mensen tevens is de verbinding niet beveiligd.