Beantwoord

Problemen met Draytek en Linksys

  • 6 December 2020
  • 10 reacties
  • 392 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Hoi people!

 

Ben al zo’n 2 en half jaar lid van jullie service, en nooit klachten gehad. Tot de laatste paar weken, de modem/router klapt er steeds uit, en moet hem dan echt van de stroom halen en herstarten dus daarna werkt het weer prima. Maar het kan een paar uur later zo weer raak zijn of de volgende dag. Hier is echt geen touw aan vast te knopen. 

Achter mijn draaktek heb ik een Linksys router hangen, want 2.4Ghz wifi is echt niet meer vna deze tijd. Haha. Maar aan de router ligt het niet, die blijft wifi keurig uitzenden etc. Pas als ik de Draytek eenmaal van het stroom haal en weer aansluit en opgestart is. Dan heb ik weer toegang tot het internet. Ook al keer geprobeerd om direct via lan verbinding te maken (Draytek) als het internet niet deed, maar het probleem bleef hetzelfde. Dit deed ik ook om min of meer mijn eigen router uit te sluiten.

 

Enig idee wat dit kan zijn, klantenservice al paar keer gecontact maar na wat resets en reboots verder blijft het probleem nog steeds spelen.

icon

Beste antwoord door Sander 15 December 2020, 15:38

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5

Even meedenken hoor en heb een paar vragen :)

 

Wanneer je direct via lan verbind met je Draytek, pas je dan nog iets aan om dat voor elkaar te krijgen, bijvoorbeeld met een (utp) kabel direct aansluiten om de Draytek?

Indien je al bedraad was aangesloten met de pc, is dat dan via de aangesloten router of zit de pc (net zoals de router) direct op de Draytek?

Gebruik je naast de wifi van de aangesloten router ook nog de wifi van de Draytek?

Reputatie 1

Wifi van de Draytek staat uit. En pc verbonden direct op de draytek, poort 2.  Wanneer internet niet meer doet, werkt het ook niet op m'n bedrade pc. Pas na reboot van de draytek heb ik weer internet.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Pukss,

Het lijkt erop dat je een conflict hebt tussen de Draytek modem/router en de Linksys router. Beide werken standaard in dezelfde ip-range. (192.168.1.1) De Linksys moet ingesteld worden als accesspoint, of de DHCP moet uitgezet worden. Anders kan je er inderdaad op wachten dat er een conflict optreed en je de boel  moet herstarten.

Mvg. Marcel

Reputatie 1

Ah thanks ga eens een poging doen! Ander vraagje. Stel ik schaf zelf eenzelfde Zyxel modem/router aan. Zyxel VMG8825-T50. Kan ik dan dan ook gebruik maken van de any port any service etc, en is het geen probleem om dan de draytek te vervangen voor een zelf aangeschafte Zyxel icm media converter

Reputatie 7
Badge +2

De Zyxel modem heeft speciale provider gerelateerde firmware. De modem kan je dus niet zomaar vervangen door een standaard modem.

Reputatie 1

Ah check, en als de modem ook van tmobile zelf is? Maar dan nog.  Lees genoeg dat mensen icm mediaconverter de draytek weg doen en een eigen router direct aansluiten en met vlan werken om zo tv te krijgen

Reputatie 7

Hi @Pukss

 

Ik denk ook graag mee! Op het moment dat het internet van de Linksys wegvalt, kun je dan nog wel via de Wifi van de Draytek online? Ik lees dat je die uit hebt gezet en gebruikmaakt van de Linksys Wifi, maar ik wil even checken of de Draytek Wifi nog werkt. In sommige gevallen valt de LAN poort van de Draytek weg, maar blijft de Wifi (en verbinding naar buiten) wel actief. In dat geval heb ik het issue meteen scherp. 

Je kunt ook gebruikmaken van een eigen modem. Er is een user op de Community die hier een handleiding over heeft geschreven. Zie dit topic: Draytek vervangen

Reputatie 1

Hi @Pukss

 

Ik denk ook graag mee! Op het moment dat het internet van de Linksys wegvalt, kun je dan nog wel via de Wifi van de Draytek online? Ik lees dat je die uit hebt gezet en gebruikmaakt van de Linksys Wifi, maar ik wil even checken of de Draytek Wifi nog werkt. In sommige gevallen valt de LAN poort van de Draytek weg, maar blijft de Wifi (en verbinding naar buiten) wel actief. In dat geval heb ik het issue meteen scherp. 

Je kunt ook gebruikmaken van een eigen modem. Er is een user op de Community die hier een handleiding over heeft geschreven. Zie dit topic: Draytek vervangen

 

Ah thanks. Even gecheckt en toevallig viel het internet weg. Maar de wifi viel toen ook weg op de draytek ondanks ingeschakeld. Na reboot weer online

Reputatie 5

Hi @Pukss

 

Ik denk ook graag mee! ...

 

Ah thanks. Even gecheckt en toevallig viel het internet weg. Maar de wifi viel toen ook weg op de draytek ondanks ingeschakeld. Na reboot weer online

 

Wat ik nog mis of het nog steeds een conflict van de DHCP kan zijn.
Aangezien je pc direct aangesloten is en een ip krijgt en daarnaast de rest via de andere router loopt lijkt het daar wel op. 
Laat even weten of wat ik zeg gesneden koek is en dat je in de linksys de DHCP range hebt aangepast :)

Reputatie 7

Het bleek een ‘deadlock’ issue te zijn. Hierbij vallen de LAN poorten weg, terwijl het modem vebonden blijft met het internet en de Wifi van het modem zelf blijft werken. We gaan het modem vervangen. Zie ook: problemen met WAP.

Reageer