Problemen met internet

  • 18 January 2023
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 3
  • is een Master Poster
  • 60 reacties

Goedendag!

 

Ik ervaar exact de problemen zoals beschreven in dit Topic:
https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/router-constant-bezig-met-discoveren-tv-die-ik-niet-afneem-338791

ik moet als gevolg hiervan eens per week, soms twee weken, het modem resetten omdat internet connecties moeilijk beginnen te doen. Ik vermoed dat het hier aan ligt. Zouden jullie de aanpassing toch nog even een keer willen uitvoeren in mijn modem zodat ik kan uitsluiten dat het hier aan ligt?

Met vriendelijke groet,
Giljam Val


5 reacties

Reputatie 6
Badge

@giljam die daemon.debug udhcpc: nas10_5 Sending discover… messages zijn zeker niet de reden dat je problemen hebt. Dat is echt niet meer dan een red herring. Zijn er andere foutmeldingen in de logfile?

Post de output van <hamburger menu> <systeemmonitor> verkeersstatus

Gebruik je toevallig veel bittorrent downloads? Verhoog dan onder <netwerk instellingen> <nat> <sessies> het maximum aantal sessies.

 

 

Reputatie 3

@giljamdie daemon.debug udhcpc: nas10_5 Sending discover… messages zijn zeker niet de reden dat je problemen hebt. Dat is echt niet meer dan een red herring. Zijn er andere foutmeldingen in de logfile?

Post de output van <hamburger menu> <systeemmonitor> verkeersstatus

Gebruik je toevallig veel bittorrent downloads? Verhoog dan onder <netwerk instellingen> <nat> <sessies> het maximum aantal sessies.

 

 

Het aantal foutieve pakketen staat op 0, wel wat foutieve pakketten op de WiFi (die ik verder nauwelijks gebruik; alleen als Guest Network).

In de logging staan ook nog een aantal andere fouten. Maar die zijn lastig terug te vindgen door alle dhcpc-fouten (aantal per seconde).

Ik gebruik geen torrents. Wel heb ik het aantal sessies aangepast van 2048 naar 20480 (max) omdat alles naar één host gaat (mijn Unifi Gateway erachter). Wellicht dat dat iets helpt.

 

Reputatie 3

Na twee weken nog geen reactie van TMobile.. Ik zou graag die overtollige logging uitgezet hebben zodat ik dat kan uitsluiten en tenminst iets met de logging kan...

 

@Jason ....

Reputatie 7
Badge +4

Hi @giljam

Je kan de log instellingen zelf aanpassen op de pagina https://IPvanMODEM/LogSetting

Als je de WAN-DHCP uitzet zullen alleen de meldingen weg zijn. 

Zoals @louisL al aangaf die meldingen doen niks af aan het probleem. 

Reputatie 3

Bedankt, ik dacht dat ik die al had uitgezet, maar ik had denk ik alleen de interne DHCP logging even geprobeerd uit te zetten; en dan hielp niet.

Het zou kunnen dat het probleem aan het aantal sessies lag (nu opgehoogd). Nu een dag na herstart zit ik al op 800+ open sessies.  Zou zo maar kunnen dat dit na een week nog iets meer is en dat ik soms boven de 2048 uit kwam.

In dat geval bedankt @louisL voor je reactie!

Reageer