Beantwoord

Problemen met uploaden files naar netwerk share werkgever

  • 9 July 2021
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Beste,

 

Sinds langere tijd is het onmogelijk om vanaf mijn laptop een bestand the uploaden naar een netwerk drive op mijn werk als ik via VPN verbonden ben vanaf achter mijn Zyxel router. Het werkt prima zodra ik in een andere woning ben of wanneer ik mijn laptop via mijn mobiele hotspot (T-mobile mobiel).

 

Het probleem heeft dus zeker te maken met het gebruik van VPN en de Zyxel modem/vast internet van TMO.

 

Dit probleem treeds zowel op als ik via OpenVPN of via Cisco IPSec naar kantoor verbind.

 

Dit is de error die Windows geeft bij zo’n mislukte upload:

 

 

icon

Beste antwoord door agentx 9 July 2021, 21:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5

Probeer dit eens (wifi certificaten vernieuwen);

Opnieuw verkrijgen van wifi certificaten; Je moet misschien aangesloten zijn op locatie via een utp kabel om toegang te verkrijgen via vpn straks. Een laptop op een dockingstation werkplek is prima zolang het maar geen wifi is. 


Probeer het vooral eerst thuis (wel bekabeld).

 

  • login op je laptop en druk op de windowsknop en tiep ‘cmd’
    - je ziet nu als topresultaat de app ‘Opdrachtprompt’ (Command prompt).
    - open de app als administrator.
  • tiep CERTMGR.MSC en druk op enter om een ‘certificaten’ mapstructuur te openen.
  • open ‘persoonlijk’ (personal) map.
  • open ‘certificaten’ (certificates) map.
  • Selecteer alles in die map en verwijder ze. Dit zijn bewaarde wifi certificaten en het opnieuw verkrijgen (per netwerk) kan helpen.
     
  • kies nu in het ‘certificaten’ mapstructuur bovenin; actie → alle taken → nieuw certificaat aanvragen.
  • Hopelijk kun je nu inderdaad iets selecteren om daarna opnieuw op te starten.
    De laptop mag nu van de bekabelde aansluiting af om nu met je werk wifi contact te maken of je eigen wifi indien we thuis zijn.
  • VPN testen.

 

 

Reageer