Beantwoord

Problemen met Zyxel WAP6807

  • 9 December 2020
  • 9 reacties
  • 557 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Vandaag een set ontvangen, 3 stuks van de Zyxel Wap6807. Setup ging super easy. Punt 1 en 2 zijn bekabeld aangesloten en punt 3 middels wifi. Alle punten zijn te zien via de Mpro Mesh app, en werken keurig. 

 

Nu het probleem. Vandaag dus geïnstalleerd maar heb inmiddels al 2x de stroom eraf kunnen halen ivm geen internet. Wel wifi maar geen internet dus. Wordt gebruikt icm draytek, wifi daarvan is uitgeschakeld.  En Lan 1 is verbonden met de wifi punt 1 en lan 2 met wifi punt 2. Dit werkt prima en haal echt 500/500 middels wifi maar het baart mij zorgen dat het internet nu al 2x tussenuit is gegaan. Wifi blijft netjes worden uitgezonden en alle lampjes op alle 3 de punten zijn groen. Behalve degene die belabeld zijn, die zijn oranje. Dat hoort zo.

 

Wat zou het dus kunnen wezen?

icon

Beste antwoord door Sander 15 December 2020, 15:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1

Inmiddels ga ik maar alles afkoppelen en retour sturen, wat een drama is dit zeg. Internet valt wel, wel wifi. Maar dan kan een device niet verbinden met de melding over een IP adres. En na reboot kan ik wel verbinden maar dan m’n macbook bijv weer niet. De Zyxel’s valt ook helemaal niet in te stellen, Easymesh kan ik niet uitzetten, wat wel eens als advies werd gegeven of andere zaken.

 

Mode zat volgens mij op controller. Draytek zijn wifi is uitgeschakeld.

 

Hopeloos :(

Reputatie 7

het komt soms voor dat de lan poort op de draaktek blokkeerd en alleen de wifi van het modem zelf werkt. in dat geval moet ook het modem vervangen worden

Reputatie 1

het komt soms voor dat de lan poort op de draaktek blokkeerd en alleen de wifi van het modem zelf werkt. in dat geval moet ook het modem vervangen worden

 

Aah oke, jammer dat support medewerkers aan de telefoon zo slecht bereikbaar zijn. Vandaag 2x 40 min in de wacht gestaan, en dus maar opgegeven. 

 

Zou misschien ook verklaren dat ik ditzelfde euvel heb met Draytek icm Linksys router. Wifi zendt uit maar geen internet met enige regelmaat. Alleen met Zyxel waps is het helemaal niet meer te doen. Ip fouten overal dan verbinding dan weer niet. Maar binnen de Mpro Mesh app ziet alles er okay uit.

 

Jammer 

Reputatie 7

Hi @Pukss

 

Je mag mij hiervoor inzetten, dat scheelt een telefoontje en ik kan snel schakelen. Om zeker te zijn dat het dat LAN issue is met de Draytek wil ik graag weten of de Wifi op het modem (Draytek) blijft werken (met internet) en dat de LAN-poort op een PC/laptop geen internet geeft. Dan is er zeker sprake van deadlock en ga ik er snel voor zorgen dat je een nieuw modem krijgt. 

Reputatie 1

Wifi staat uit op m'n Draytek.  Even getest door aan te doen. Verrek. Wanneer alles in de soep loopt. Zoals dat de wifi van Zyxel wap wel kan verbinden maar geen internet aangeeft.  Kan ik wel via de 2.4ghz netwerk gan de draytek verbinden en internetten.  

 

Bijzonder wel. Na reboot werkt wel weer het wifi netwerk van de Zyxel, maar voor hoelang idk

Hi @Pukss

 

Je mag mij hiervoor inzetten, dat scheelt een telefoontje en ik kan snel schakelen. Om zeker te zijn dat het dat LAN issue is met de Draytek wil ik graag weten of de Wifi op het modem (Draytek) blijft werken (met internet) en dat de LAN-poort op een PC/laptop geen internet geeft. Dan is er zeker sprake van deadlock en ga ik er snel voor zorgen dat je een nieuw modem krijgt. 

Wifi staat uit op m'n Draytek.  Even getest door aan te doen. Verrek. Wanneer alles in de soep loopt. Zoals dat de wifi van Zyxel wap wel kan verbinden maar geen internet aangeeft.  Kan ik wel via de 2.4ghz netwerk gan de draytek verbinden en internetten.  

 

Bijzonder wel. Na reboot werkt wel weer het wifi netwerk van de Zyxel, maar voor hoelang idk

Reputatie 1

Hi @Pukss

 

Je mag mij hiervoor inzetten, dat scheelt een telefoontje en ik kan snel schakelen. Om zeker te zijn dat het dat LAN issue is met de Draytek wil ik graag weten of de Wifi op het modem (Draytek) blijft werken (met internet) en dat de LAN-poort op een PC/laptop geen internet geeft. Dan is er zeker sprake van deadlock en ga ik er snel voor zorgen dat je een nieuw modem krijgt. 

Mocht je meer informatie of iets dergelijks willen dan hoor ik het graag

Reputatie 7

Hi @Pukss

 

Dit is overduidelijk een ‘deadlock’. Heel soms vallen de LAN poorten dan weg, terwijl het modem wel verbonden blijft met het internet en de Wifi zelf ook nog probleemloos blijft werken. Zo'n deadlock is natuurlijk niet wenselijk en ik heb een opdracht aangemaakt om het modem te vervangen. Hiervan krijg je binnenkort bericht. Hier is ook een monteur voor nodig om het modem te vervangen. Het modem ontvang je per post. 

Reputatie 1

Hartstikke bedankt! Hoe weet je trouwens waar die heen moet :)

Reputatie 7

Zie privébericht! :sunglasses:

Reageer