Beantwoord

problemen T-Mobile

  • 5 December 2022
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

Ik ben abonnee bij T-Mobile sinds 5 september. Sindsdien nog geen maand zonder problemen. Ik heb inmiddels voor de vierde keer een serieus probleem. Ik wil graag weten of er een mogelijkheid is om het contract te ontbinden. Ik snap dat ik me aan bepaalde voorwaarden moet houden, maar dat geldt ook andersom

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 6 December 2022, 14:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @brettemerton, welkom op de Community! Niet fijn om te lezen, maar geen zorgen. Ik ben er voor je om mee te kijken en je vragen te beantwoorden. Opzeggen is in dit geval niet mogelijk, we lossen problemen altijd zo snel mogelijk voor je op. Gelukkig zie ik dat er inmiddels een onderzoek is gestart om je vaste telefoonverbinding zo snel mogelijk te herstellen. Zodra er een update is, delen we deze meteen met je. Geef je een seintje als het weer werkt? Dan vergoed ik de abonnementskosten voor de vaste telefonie, zodat je niets teveel betaalt! 

@Shilka bedankt voor het helpen!

Ik zag overigens dat ik een fout in mijn betoog heb na bestuderen van de regelgeving voor telecom aanbieders. Tijdens het vaste contract kun je wel vragen om opzegging (tegen betaling boete/restschuld/afkoopsom), maar de aanbieder hoeft hiermee niet akkoord te gaan. Dat ter correctie.

Maar zoals gezegd, mocht het echt niet goedkomen dan is ontbinding een uiterste ontsnappingsweg, maar ik verwacht dat de medewerkers hier op het forum hun uiterste best voor je gaan doen en het niet tot ontbinding zal hoeven komen!

Als er een probleem is zal je t-mobile eerst gelegenheid moeten geven om het probleem op te lossen. Lukt dit in het geheel niet (binnen een ‘redelijke termijn’) en blijft een probleem maar voortduren waardoor het afgesproken product je maar niet geleverd wordt, dan kun je overgaan tot ontbinding. Een voorbeeldbrief daarvoor vindt je hier: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon

 

Maar als ik je goed begrijp gaat het hier niet zozeer om een probleem wat niet opgelost wordt, maar om steeds weer nieuwe problemen? Dan zal je toch t-mobile eerst moeten vragen om het te fixen. Natuurlijk kun je sowieso altijd onder een lopend contract uit (opozeggen), maar daar zitten dan wel extra kosten aan verbonden, zoals alle bijvoorbeeld alle resterende maanden in één keer betalen en/of een afkoopsom. Alleen als je product maar niet geleverd word kun je eventueel zoals hierboven beschreven tot ontbinding van het contract overgaan.

Voor meer algemene informatie, kijk hier: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen#:~:text=Hoe%20ontbind%20ik%20de%20koopovereenkomst,overeenkomst%20wilt%20ontbinden%20en%20waarom

Reageer