Beantwoord

Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 23-11-2021


Reputatie 4
  • is een Master Poster
  • 138 reacties

Wederom routering issues… Hebben jullie de change die 22-11 de boel grotendeels stuk maakte nu opnieuw geïmplementeerd?

https://gathering.tweakers.net is niet bereikbaar via T-Mobile Thuis icm eigen DNS servers. Via een 4G verbinding van Vodafone wel…

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 23 November 2021, 14:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

144 reacties

Zelfde probleem hier. Voorlopig maar weer de vpn aangezet.

Welk zelfde probleem? 

Modem/router een harde reset geven wil soms ook wel helpen...:)

@Sander Streams op Twitch.tv lijken ook niet te laden. Site zelf werkt prima.

yep me2

  

Daarnaast ervaar ik met zowel met KPN (1 Gbit/s) alsmede T-Mobile (1 Gbit/s) problemen met Twitch video's laden!!!

Zojuist bij een maat geweest met Ziggo, en ook daar onmogelijk (of je moet 5 kratten bier hebben) om video's te laden. Lijkt me wat zo zie geen T-Mobile / KPN / Ziggo issue…???

Hier met tele2-thuis (dus via t-mobile vast netwerk) ook geen twitch video's die willen laden. Ben wel benieuwd waarom er pas vannacht actie ondernomen wordt terwijl het probleem allang bekend is.

@Shilka,
Euh, misschien omdat er dan minder mensen online zijn en men, T-Mobile, eventueel zo de overlast van downtime wil en/of kan beperken? 

Daarnaast ervaar ik met zowel met KPN (1 Gbit/s) alsmede T-Mobile (1 Gbit/s) problemen met Twitch video's laden!!!



 

Welke downtime? De dag ervoor kon het euvel ook gewoon overdag verholpen worden. Ik ben de hele nacht online geweest en heb nu ook geen downtime gehad. Door een fix niet direct te implementeren maar er 15 uur mee te wachten, daar beperk je geen overlast mee.

@Sander 

Hier (8242) draait de boel weer, sinds gister middag laat eigenlijk al.

Maar wel alles op halve snelheid...?!?

Wordt dat nog gefixt?

  

Daarnaast ervaar ik met zowel met KPN (1 Gbit/s) alsmede T-Mobile (1 Gbit/s) problemen met Twitch video's laden!!!

Zojuist bij een maat geweest met Ziggo, en ook daar onmogelijk (of je moet 5 kratten bier hebben) om video's te laden. Lijkt me wat zo zie geen T-Mobile / KPN / Ziggo issue…???

Wel apart dan dat zowel t-mobile als tele2 bevestigen dat het probleem wel bekend is en dat ze het kunnen oplossen. Maar blijkbaar vindt je dat Sander van t-mobile ons aan het voorliegen is?

Ik zie bij andere aanbieders geen klachten over het niet kunnen laden van twitch. KPN had gisteren wel een korte storing, maar die begon pas na 8 uur ‘s avonds en was vrij snel weer opgelost. 

Maar goed dat ze bij de technische dienst wel weten dat aan dit soort n=1 ervaringen geen conclusies verbonden kunnen worden. Problemen gaan ontkennen die meerdere mensen hier melden en ook nog eens door t-mobile bevestigd zijn, daar hebben klanten met een storing echt helemaal niets aan.

 

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Ik zie één melding dat het allemaal weer beschikbaar is. Kan ik hiermee bevestigen dat Twitch en GGD weer te bereiken zijn voor iedereen? Kan ik het afmelden?

Reputatie 2

Alles werkt weer volgens mij

Bij mij werkt het weer. De compenstatie kan worden opgemaakt!

Dag allemaal, 

 

Ik zie één melding dat het allemaal weer beschikbaar is. Kan ik hiermee bevestigen dat Twitch en GGD weer te bereiken zijn voor iedereen? Kan ik het afmelden?

Kan je me nog wel laten weten wat er met de snelheid gaat gebeuren??

Reputatie 4

Het werkt weer. 

Ook hier bij tele2 thuis werkt het laden van videos in twitch weer.

Bij mij werken websites van vimexx nog niet bv: http://123-webdesign.nl/

Betreffende routering, ik kan nog steeds de website die ik onderhoud ( www.oudekerk-naaldwijk.nl ) niet openen via Wifi openen ook bij Transmit lukt dit niet. Voor beide lukt dit wel via de hotspot op mijn telefoon. Is de storing nog niet volledig opgelost ?

Betreffende routering, ik kan nog steeds de website die ik onderhoud ( www.oudekerk-naaldwijk.nl ) niet openen via Wifi openen ook bij Transmit lukt dit niet. Voor beide lukt dit wel via de hotspot op mijn telefoon. Is de storing nog niet volledig opgelost ?

Ik denk omdat de website verkeerd is opgezet en de SSL certificaten mist? Dat wordt door veel browsers direct geblocked

Reputatie 4

@KeesTweakers , staat jullie website  achter nawas weer ?

Reputatie 3

@KeesTweakers , staat jullie website  achter nawas weer ?

Nee; we lopen weer gewoon via de normale routes van onze hoster True

Reputatie 7

Hoi @RoHa en @feeverts,

 

Ik heb geen andere meldingen ontvangen van websites die niet beschikbaar zijn en hoor deze twee voorbeelden ook niet terug van andere klanten. Kunnen jullie de sites inmiddels weer bereiken? Zo nee, zijn de sites wel beschikbaar in een andere browser, internetnetwerk of apparaat? Op die manier kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. 

 

Hoi @KeesTweakers

 

Puur vanuit mijzelf: hartelijk dank voor de aanpassing van afgelopen woensdag! Heel fijn dat klanten hierdoor toch al snel weer toegang hadden tot de site. En hartelijk welkom op onze community. Fijn om korte lijntjes te hebben. Misschien ook wel leuk om een T-Mobile account te maken op Tweakers. :sunglasses:

 

Ik (en mijn collega’s met t-mobile thuis) hebben problemen die gelijk lijken te zijn aan deze melding. Sinds vandaag kunnen wij geen verbinding meer krijgen met de VPN van het werk. Bij het pingen van de VPN krijgen we timeouts. Collega’s met andere providers hebben nergens last van.

Nog steeds problemen. Dns resolved wel. Ga ik op 4g dan werkt alles naar behoren. Ik heb hier verschillende websites van klanten draaien en zou vervelend zijn als mensen er niet bij kunnen omdat ze bij T-Mobile zitten, het is ook lastig uit te leggen.

Reputatie 1

Hoi @RoHa en @feeverts,

 

Ik heb geen andere meldingen ontvangen van websites die niet beschikbaar zijn en hoor deze twee voorbeelden ook niet terug van andere klanten. Kunnen jullie de sites inmiddels weer bereiken? Zo nee, zijn de sites wel beschikbaar in een andere browser, internetnetwerk of apparaat? Op die manier kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. 

 

Hoi @KeesTweakers

 

Puur vanuit mijzelf: hartelijk dank voor de aanpassing van afgelopen woensdag! Heel fijn dat klanten hierdoor toch al snel weer toegang hadden tot de site. En hartelijk welkom op onze community. Fijn om korte lijntjes te hebben. Misschien ook wel leuk om een T-Mobile account te maken op Tweakers. :sunglasses:

 

 

Hoi @Sander ,

 

Ik kan mijn site ook nog steeds niet bereiken:

Bij mij werken websites van vimexx nog niet bv: http://123-webdesign.nl/

 

@feeverts en @Sander , ik zit ook bij Vimexx.. 

 

Een oplossing zou wel fijn zijn! ! Dit kost redelijk veel 4G voor site onderhoud...

 

Groet,

Jelmer

Hoi @Sander 

Ik kan mijn site nog steeds niet bereiken ook niet via en ander browser en ander laptop. Ook met Transmit lukt het niet. Het lukt wel via mijn mobile 4G.

Hierbij de log van Transmit.

 

**********

 

Date/Time: 2021-11-26 12:18:22 +0000

 

1: Transmit 5.8.2 (x86_64) Session Transcript [Version 12.0.1 (Build 21A559)] (26/11/2021, 13:18)

1: LibNcFTP 3.2.3 (July 23, 2009) compiled for UNIX

1: Canceling…

1: Could not connect to ftp.oudekerk-naaldwijk.nl -- try again later: Operation timed out.

1: Retry Number: 1

1: Could not connect to ftp.oudekerk-naaldwijk.nl -- try again later: Operation timed out.

Hoi @Sander 

Vanmiddag even via een ander Wifi netwerk met andere provider geprobeerd en daar kan ik de site www.oudekerk-naaldwijk.nl  en Transmit wel openen op mijn laptop. Alleen bij T-Mobile lukt het niet.

Groet,

Roelof.

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Ik ben bezig dit te onderzoeken. Zodra ik meer weet of meer informatie nodig heb, zal ik het hier aangeven. Ik hoop tijdens het weekend nog iets te kunnen melden. Fingers crossed!

Succes !!