Beantwoord

Regelmatig kort wegvallen van internet en wifi in Alphen aan den Rijn


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds vanmiddag hebben we al meerdere keren gehad dat het internet er korte tijd uit ligt. T-mobile geeft aan dat er geen storingen zijn maar we zien op o.a. social media dat meer mensen er last van hebben.

icon

Beste antwoord door Boris 20 May 2021, 10:45

Bekijk origineel

13 reacties

Wij hebben er ook last van (ook Alphen aan den Rijn). Af en toe gaat het weer een tijdje, dan weer is het even weg. Snelheid download is de helft lager, upload is goed.

Super irritant dat er op tmobile niets over bekend is terwijl het op allestoringen wel zichtbaar is.

T-Mobile, ik ben erg teleurgesteld in jullie capaciteiten!

 

Reputatie 1

Yep, hier ook last van. 2408. Continue valt de verbinding weg met een ping to boven de 200ms.

Continue een ping aan staan naar google.com en die gaat van 3ms naar 200-250ms en dan unreacheable.

 

Reputatie 7

Hi allen,

Excuses voor het ongemak. Er is maandag een korte onderbreking geweest en dat was te merken in het kwaliteit van het netwerk. De problemen zijn inmiddels verholpen en de verbinding is weer zoals deze behoort te zijn. Mocht er onverhoopt toch iets de kop opsteken, laat het vooral weten. We helpen je graag, hier op de Community!  

@Boris 

Maar dit speelt echt al een paar weken zo. En grappig genoeg, gebeurde het net +/- 10 minuten geleden weer. Zowel bij mij als mijn collega's die ook T-Mobile thuis hebben in Alphen aan den Rijn.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @twinia, om de verbinding te analyseren heb ik een uitvoerige lijnmeting gedaan. Hier concludeer ik uit dat je sinds 18 mei niet meer offline bent geweest, dat kan ik op het gebied van Wifi niet op afstand concluderen dus indien je daar problemen mee blijft hebben, dan los ik die graag voor je op. Ik zie dat mijn collega telefonisch al één en ander besproken heeft met je, kan ik hieruit opmaken dat het met een eigen modem niet gelukt is, of is dat een voorbarige conclusie? Alvast bedankt voor je medewerking!

Goedemiddag @twinia, om de verbinding te analyseren heb ik een uitvoerige lijnmeting gedaan. Hier concludeer ik uit dat je sinds 18 mei niet meer offline bent geweest, dat kan ik op het gebied van Wifi niet op afstand concluderen dus indien je daar problemen mee blijft hebben, dan los ik die graag voor je op. Ik zie dat mijn collega telefonisch al één en ander besproken heeft met je, kan ik hieruit opmaken dat het met een eigen modem niet gelukt is, of is dat een voorbarige conclusie? Alvast bedankt voor je medewerking!

 

Wat vrij apart is, als ik de 20e nog het modem als de converter heb gereset.

Deze ochtend had ik weer last van dipjes met het internet. Het modem is nog niet vervangen met een eigen exemplaar. Gaat wel aankomende week gebeuren.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @twinia,

Zojuist heb ik wederom uitgebreid de verbinding uitgemeten, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je inmiddels het modem hebt vervangen. Hopelijk gaat het inmiddels beter? Anders hoor ik dat graag!

@Cal 

Hi Cal, dat is vrij knap. Aangezien ik pas diezelfde avond het modem heb vervangen met die van mijn eigen.

Met het Huawei modem had ik voorheen nog regelmatig problemen. Ik nam alleen de moeite niet meer om het te resetten, omdat ik maar bezig bleef. Gelukkig lijkt het nu een stuk stabieler sinds ik het Huawei modem heb vervangen met een Netgear.

Wel haal ik nog steeds niet de bekabelde snelheid die ik voorheen wel had. Down regelmatig ~300/400mbps, Up wel ~900mbps+. Terwijl dit maanden geleden voorheen strak ~950mbps was.

Is het traag? Nee, zeker niet. Maar niet geheel wat er beloofd is en wat het voorheen was.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @twinia,

In dat geval heb ik een verkeerde aanname gemaakt. Ik had namelijk problemen om bij jouw verbinding te komen, en vaak is dit een teken dat iemand eigen apparatuur aangesloten heeft. Jammer om te horen dat je nog steeds problemen met de snelheid ervaart. Zou je in dit topic de volgende screenshots kunnen plaatsen zodat wij een beter beeld hebben van het probleem:

  • Een bekabelde speedtest met een schermafdruk van het hele scherm. Wij raden je aan om gebruik te maken van de Ookla speedtest app.
  • Het taakbeheervenster.

Hiermee kan ik gerichter met de technische dienst aan de slag, dit gaan wij zeker oplossen!

@Cal 

Was ik weer!

Het lijkt mij dat het ook niet klopt dan, d​​​at je er niet bij kon komen de vorige keer?
Inmiddels meerdere keren een speedtest gedaan, zowel in de app als de website versie van Ookla.

Krijg eigenlijk elke keer dezelfde gegevens. Zie hieronder:
Meestal hangt het net boven de 500mbps down. Up is dus altijd wel over de 900mbps.

​​​​

Reputatie 7
Badge +4

Hey @twinia,

Dank voor de uitgebreide informatie, hier kon ik een hoop mee! De afgelopen uren heb ik contact gehad met onze technische dienst, en het leek ons verstandig om een monteur op locatie te sturen. Hierover kan je elk moment gecontacteerd worden via SMS en email. De monteur zal reserve- en meetapparatuur bij zich hebben. Ik heb er vertrouwen in dat de snelheid binnenkort weer als vanouds is!

Hi @Cal 

Excuus voor het her-openen van dit verhaal.

Ik wil toch een monteur laten langs komen. De problemen blijven aanhouden.


Wel is het internet een stuk stabieler, maar haal met downloaden niet eens 50% van wat ik voorheen haalde.​​​​​​ Zelf heb ik al verschillende dingen geprobeerd, maar heeft geen nut gehad (behalve dat wifi nu stabiel is en blijft door vervanging naar eigen modem) Download hangt nog steeds rond de 500mbit of lager. Upload is wel prima in orde met 900mbps+

Reputatie 7

Hi @twinia, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Daar hoef je zeker geen sorry voor te zeggen, het is juist goed dat je laat weten dat er momenteel weer problemen spelen. Balen om te lezen dat de issues van een tijd geleden weer opspelen. Ik ga je hier met liefde mee helpen en wil graag het volgende aan je vragen. Omdat we enkele maanden verder zijn, dien ik weer enkele screenshots van snelheidstesten te ontvangen. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dan ga ik graag verder voor je aan de slag! 😊

Reageer