Beantwoord

Repeater en eigen router

  • 30 January 2018
  • 5 reacties
  • 589 Bekeken

Hoi!

Ik heb sinds een week een mediaconverter met een eigen router. (mc220l + asus ac-68u)
Helaas is de WiFi op zolder erg slecht/niet bereikbaar. Zowel op 2.4ghz en op 5ghz.
Een repeater zou natuurlijk perfect zijn, maar ik ben bang als ik de WiFi service wil dat de monteur ziet dat er geen draytek hangt en die eerst terug wilt hebben hangen. Het werkend krijgen van het netwerk zoals hij nu is was best veel werk dus ik wil niet alleen voor een repeatertje die hele Draytek terug hangen.

Dus mijn vraag is, moet de monteur zien dat de Draytek er hangt om de repeater te krijgen?
Want eerlijk gezegd, als de Draytek er zou hangen dan zullen de resultaten nog meer teleurstellend zijn. Anders had ik deze hele nieuwe opstelling nooit gekocht.

Gr
Jordytjes
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 January 2018, 22:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Je zou zelf een repeater kunnen aanschaffen. Maar veel beter kun je een extra accesspoint toevoegen. Dit werkt vele malen beter dan een repeater.
Je zou zelf een repeater kunnen aanschaffen. Maar veel beter kun je een extra accesspoint toevoegen. Dit werkt vele malen beter dan een repeater.

Tuurlijk kan dat. Maarja, iets gratis is natuurlijk beter dan ervoor betalen haha. De repeater die je dan krijgt is best goed, daarom dat ik het vraag.

Een AP is inderdaad beter, en als dit niet mogelijk is zal ik zowiezo geen repeater maar een access point kopen.
Reputatie 7
Hallo Jordytjes,

De Fritz repeater 1750E is een AP die je bekabeld moet aansluiten. (werkt niet in repeater mode op de draytek)
Helaas telt de zolder niet mee voor de WiFi service. het is 1 verdieping boven en onder het modem. met en dan alleen als de snelheid beneden de 10Mbit is.
Om de draytek terug te zetten hoef je alleen maar de glasvezel om te pluggen van de mc220l naar de draytek. En natuurlijk moet er ook een kabeltje tussen.

De helpdesk ziet trouwens ook direct dat je niet een draytek modem gebruikt.
Hallo Jordytjes,

De Fritz repeater 1750E is een AP die je bekabeld moet aansluiten. (werkt niet in repeater mode op de draytek)
Helaas telt de zolder niet mee voor de WiFi service. het is 1 verdieping boven en onder het modem. met en dan alleen als de snelheid beneden de 10Mbit is.
Om de draytek terug te zetten hoef je alleen maar de glasvezel om te pluggen van de mc220l naar de draytek. En natuurlijk moet er ook een kabeltje tussen.

De helpdesk ziet trouwens ook direct dat je niet een draytek modem gebruikt.

Ah, dat wist ik niet. Ik zie het inderdaad nu ook in de voorwaarden.
Omdat ik alle kabels heb weggewerkt zou het erg vervelend zijn om die draytek terug te zetten/hangen. Natuurlijk snap ik dat de klantenservice het gelijk ziet, daarom vroeg ik het eerst hier op het forum.
Bedankt voor het antwoord!
Bij ons thuis heeft de monteur op zolder toch een repeater opgehangen. Mede omdat hij anders voor niets was gekomen en ook omdat er al een kabel op zolder lag die bijna perfect was om de repeater op aan te sluiten.

Ik zou als ik jou was de Draytek aansluiten en als de monteur langskomt hem even lief aankijken 😁

Die Fritz is een super ding en het scheelt je ook weer een paar euro's.

Reageer