rood lampje


Reputatie 1

In september 2022 een aanvraag voor glasvezel van t-mobile gedaan. In januari is de glasvezel kabel in de straat aangelegd. Op zondag 12 maart komt er eindelijk iemand om de boel aan te sluiten.  Die monteur zegt dat ze bij de centrale iets moeten omzetten. 
De volgende dag wordt ik gebeld door een aardige dame die op afstand de boel aan het werk krikgt. 
wij kunnen internetten en tv kijken.

op dinsdag valt rond 15:00 uur het internet ineens weg.

rood (los) lampje van huawei kastje gaat plotseling branden. En geen internet en tv meer. Helpdesk gebeld. Binnen vijf dagen zal ik een reactie krijgen volgens de helpdesk.

Het schiet zo niet echt op! ik begin bijna te denken dat ik niet van provider had moeten wisselen. Maar een paar uur kunnen genieten  van t-mobile glasvezel.

 

Wat betekent het LOS bij het kastje?

 

 

 

Waqqas 1 jaar geleden

Hallo @Helen2023 

LOS staat voor Loss Of Service, indien het lampje langzaam knippert dus 1 keer per seconde dan ontvangt de Huawei ONT geen signaal meer. Kun je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en ont6 op 1 foto toevoegen?

Het herstarten van de Huawei helpt niet door de stroom er even af te halen?

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Helen2023 

LOS staat voor Loss Of Service, indien het lampje langzaam knippert dus 1 keer per seconde dan ontvangt de Huawei ONT geen signaal meer. Kun je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en ont6 op 1 foto toevoegen?

Het herstarten van de Huawei helpt niet door de stroom er even af te halen?

Reputatie 1

Ik heb ook de stroom er 30 seconden af gehad.

Reputatie 7
Badge +15

@Helen2023 

Dit lijkt dan een probleem buitenshuis te zijn in de wijk centrale bijvoorbeeld.

Reputatie 1

Ja dat denk ik ook en zij denken dat ook. Volgens hun kan het ook een kabelbreuk zijn.

Maar ik zie dat dat het standaard antwoord is bij soort gelijke prpblem op het forum.
Maar er wordt niemand gestuurd om het te checken. Ik heb al kort internet gehad. Maar in mijn status staat dat het allemaal nog geïnstalleerd moet worden. Ik snap niets van t-mobile
Gaat minstens 5 werkdagen duren. 
Maar ik krijg tijdelijk een voucher om een hotspot met mobiel te creeren. alleen is die telefoon niet altijd thuis . Dus dan hebben we er niet echt veel aan.

Moedeloos!

Reputatie 1

De monteur van guidon is zaterdag weer langs geweest en zegt dat hij niet snapt waarom dit niet snel opgelost wordt door t-mobile. Is een kwestie van een patch. Iemand heeft volgens hem een kabel verwisseld in de wijkkast. Maar dat kan hij niet veranderen dat moet tmobile regelen. De monteur gaat daar een ticket voor aanmaken. Alweer bijna een week verder en nog steeds geen internet. Is het zo moeilijk om op een juiste manier te patchen??

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Helen2023 het incident is aangemaakt en OPF gaat het oppakken! Je order was op denied komen te staan waardoor er een miscommunicatie is geweest. Als het goed is moet alles nu goed komen! Als ik verder nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.

Reputatie 1

Ik ben benieuwd hoe lang dat duurt. Ik heb dat al vaker gehoord. Ik wacht het nog een dagje af.  Dank je wel!!

Reputatie 1

Hi @Helen2023 het incident is aangemaakt en OPF gaat het oppakken! Je order was op denied komen te staan waardoor er een miscommunicatie is geweest. Als het goed is moet alles nu goed komen! Als ik verder nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.

Nou komt er een monteur op Donderdag. Ik vraag mij af waarom die bij mij langs moet komen. Als we al weten dat het iets in de wijkcentrale is. 

Ik begrijp niets van t-mobile. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Helen2023, dit komt omdat de Patch nog geïnstalleerd moet worden. Het FTU (Fiber Termination Unit) is het punt waar de glasvezel verbinding de woning binnenkomt. Dit is vaak in de meterkast of hal. Het FTU is eigendom van de netwerkbeheerder, alleen die mag werkzaamheden aan uitvoeren.

Reputatie 1

Hi @Helen2023, dit komt omdat de Patch nog geïnstalleerd moet worden. Het FTU (Fiber Termination Unit) is het punt waar de glasvezel verbinding de woning binnenkomt. Dit is vaak in de meterkast of hal. Het FTU is eigendom van de netwerkbeheerder, alleen die mag werkzaamheden aan uitvoeren.

Ok ! Maar hoe is het dan mogelijk dat ik wel anderhalf dag internet gehad heb?  Hoe ziet zo een patch eruit?

Reputatie 4

Ik zou hier wel even bevestiging vragen aan een moderator dat jouw 14 dagen bedenktijd nog niet zijn ingegaan, anders zit je straks vast aan een jaarcontract met een niet werkende verbinding.

Een patch is vziw gewoon een aansluitkabeltje in de wijkcentrale. Iemand heeft daar waarschijnlijk jouw kabeltje losgemaakt.

Reputatie 1

Ik zou hier wel even bevestiging vragen aan een moderator dat jouw 14 dagen bedenktijd nog niet zijn ingegaan, anders zit je straks vast aan een jaarcontract met een niet werkende verbinding.

Een patch is vziw gewoon een aansluitkabeltje in de wijkcentrale. Iemand heeft daar waarschijnlijk jouw kabeltje losgemaakt.

Nou dat zou wat zijn :). Er staat geen abonnement in mijn tmobile app. Het zou ook gek zijn als mijn bedenktijd al ingegaan zou zijn. Ja ik weet dat het een kabeltje is. Maar ik begreep het antwoord niet. Waarom moet men dan weer bij mij binnen komen . Ik heb al een FTU. Ze hebben die patch eerst goed gehad en een dag later weer er uit gehaald. Het is steeds van het kastje naar de muur. Alleen het kabeltje gaat niet naar het (patch) kastje:)


 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Helen2023, ik wil graag het monteursbezoek afwachten. Hopelijk ben je dan gelijk weer online! 

Reageer