Beantwoord

rood LOS lampje huawei kastje geen internet

  • 21 September 2022
  • 3 reacties
  • 2099 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

ik heb sinds eergisteren nacht geen internet meer, op het huawei kasje knippert/brandt het LOS lampje rood en de wereldbol op de modem is eveneens rood.

ik heb hierover gebeld en aangegeven dat het probleem zich hetzelfde heeft voorgedaan tijdens installatie en het toen opgelost moest worden in de wijkkast. 

de medewerker heeft aantal metingen gedn en zag ook dat er geen verbinding was tussen wijkkast en mijn woning. Maar het enige wat hij kon doen is guideon sturen. Wat kan een monteur in mijn woning doen als er vanuit de wijkkast een probleem is?

 

tevens heeft mijn buurvrouw hetzelfde probleem en al bijna 2 maanden geen internet.

waarom kan dit niet sneller worden opgelost ls alle partijen weten waar het probleem zit?

icon

Beste antwoord door Evieee 21 September 2022, 17:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @Evieee, dank voor je bericht en welkom bij de Community! Ik begrijp je volkomen, ook wij willen ervoor zorgen dat je weer van de verbinding kan genieten. Ik ben het met je eens dat we moeten uitzoeken waar het misgaat. We begrijpen dat dit in de wijkcentrale is en dat het om een verstoring gaat. Er moet dan worden uitgezocht wat de verstoring teweegbrengt. Dit onderzoek kan tijd in beslag nemen, maar ga dit graag voor je in gang zetten.

Ik begrijp dat de monteur van Guidion niet de juiste aansturing heeft gekregen en daardoor niet is doorgezet. Om ervoor te zorgen dat we bovenstaande onderzoek beginnen, ben ik erg benieuwd naar de lampjes op de witte Media Converter, de witte ONT. Kan je mij vertellen welke daarvan branden en in welke frequentie? Alvast heel erg bedankt.

Hoi Boris,

ik heb vanmorgen onwijs geluk gehad, de monteur van kpn was bij mijn buurvrouw en heb hem aan de mouw getrokken en gevraagd of die ook naar mijn verbinding will kijken.

wat blijkt…. Iemand die nieuwe verbindingen aanlegt heeft mijn glasvezel kabeltje eruit gehaald in de wijkkast (hing gewoon vrij te bungelen) en mijn poortje was vervangen voor een andere kabel met ander adres. Dit is niet de eerste keer en wil graag dat jullie hier ook achteraan gaan. Dit kan en mag niet gebeuren. 
de desbetreffende monteur gaat hier ook melding van maken want vind dit zeer onprofessioneel. Voor mij is het nu 1 dag en heb gewoon super veel geluk dat die monteur me wilde helpen. Maar mijn buurvrouw heeft 1 maand geen internet gehad door dit “kleine” probleem. Wat door bureaucratie van tmobile niet in 1 dag maar 1 maand pas verholpen word, terwijl alle partijen kunnen zien dat er geen verbinding is naar de woning. En dit ook aangegeven word in de gesprekken. Ik hoop echt dat jullie voortaan beter en sneller actie op zulke problemen kunnen en zullen ondernemen.

ps de monteur van guideon is afgezegd, weer sneller plekje voor iemand anders ;-)

 

Reputatie 7

Hi @Evieee, dank voor je terugkoppeling en voor je feedback! Deze zullen we zeker met ons meenemen zodat we er voor kunnen zorgen dat dit niet meer zal gebeuren in de toekomst. Mocht je ook in de toekomst ook ergens tegenaan lopen, nemen we dit graag met ons mee. De Community staat voor je klaar! 

Reageer