Beantwoord

Router maakt geen verbinding met het internet!!

  • 19 November 2020
  • 8 reacties
  • 266 Bekeken

Hi,

wij hebben sinds 2 dagen al geen verbinding met internet. op onze t-50 router branden nu maar 3 lampjes. de 2e en 3e zijn uit. Wifi doet het wel maar de router maakt helemaal geen verbinding met het internet. Ik heb gebeld met klantenservice en er is een ticket aangemaakt voor een afspraak met een monteur. Ik ben echter bang dat dit te lang duurt.

Ik vroeg me dus af of het probleem bij mijn router zit of ergens anders? Anders ben ik wel bereid om tijdelijk een andere router aan te schaffen totdat de monteur komt zodat ik wel mijn werk kan doen. Kunnen julie mij hierin adviseren?

ps, ik heb een code gekregen van de klantenservice dat ik onbeperkt 4g heb maar deze snelheid die ik krijg bij hotspot is veel te traag.

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Sander 22 November 2020, 16:52

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @NoLimit,

 

Weet dat we dit in onderzoek hebben. Momenteel is het nog niet duidelijk of hier een monteur bij jou thuis nodig is of dat we in het netwerk moeten zijn. Ik zou het ISRA-punt laten voor wat het is. Het beste is om hier een expert naar te laten kijken. Weet dat we ermee bezig zijn om dit permanent te verhelpen zodat je weer zonder problemen van stabiel internet kunt genieten. 

Reputatie 7
Badge +15

@NoLimit

Rood op rood en blauw op blauw en als dat niet werkt dan oranje op rood en wit op blauw (in het aansluitdoosje).

Ik ben geen moderator…

Die kabel op het is daar moeten alleen rood blauw oranje wit aangesloten zijn de rest kan je losmaken (van de grijze kabel).

Hi, 

ik heb beide opties nu geprobeerd. Bij beide werkt het niet. Bij het aansluitdoosjes heb ik de rode, oranje en witte kabel geprobeerd. Telkens zie ik niks veranderen op de router. Kan het probleem niet bij de router liggen?

Als het goed is ligt er al een ticket voor een afspraak met de monteur Kunnen jullie misschien inzien wat de status hiervan is. Ik heb internet namelijk echt hard nodig en begin nu een beetje wanhopig te worden.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NoLimit 

Je mag deze dichtmaken laat het bovenste deksel open. Sluit hier je modem direct op aan middels een DSL kabel maximaal 2 meter (maak de huidige los).

Lengte/andere aansluitpunten kan allemaal zorgen voor problemen.

Of maak gebruik van het aansluitdoosje dat in je installatiepakket zat, kabel vanaf de ISRA in de meterkast naar het aansluitdoosje max 30 cm en plug je DSL kabel aan de andere kant.

En dit is dus het ISRA waar de blauwe KPN kabel is aangesloten.

Hi,

Ik weet niet wat u bedoelt met ISRA. Ik heb even een kijkje genomen en heb dit gevonden in de meterkast:

 De grijze kabel verdwijnt vervolgens in de muur boven. In de kamers boven zie ik hem echter niet. en voor de dsl connectie gebruiken wij uiteraard de grijze kabel die bij de installatiedoos zat.

Reputatie 7
Badge +15

@NoLimit

Er is geen andere ISRA in de meterkast bijvoorbeeld? Anders kan je deze wandcontactdoos eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading.

Gebruik ook de grijze DSL kabel die in het installatiepakket zat eens.

Hi,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb gewoon een dsl verbinding en het internet viel gewoon spontaan uit in de middag. Er was wel nog wifi maar de router heeft helemaal geen verbinding met  het internet (zie foto). onze router is gewoon aangesloten in de woonkamer aan de telefoonaansluiting.(zie foto)

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NoLimit 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en viel het internet spontaan weg of had je een wijziging gemaakt?

Indien je glasvezel hebt branden alle lampjes op de zwarte mediaconverter oranje/geel?

Bij DSL is de modem direct aangesloten op het ISRA met de grijze DSL kabel?

Reageer