Beantwoord

Router: maar twee poorten beschikbaar?

  • 13 September 2017
  • 38 reacties
  • 3484 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heb sinds kort T-Mobile thuis met een Huawei Home Gateway. Nu kom ik er achter dat van de vier ethernetpoorten er maar twee lijken te werken. Op dit forum kom ik als reactie op een andere vraag tegen dat er twee poorten gereserveerd zijn voor Televisie. Is dat inderdaad het geval bij de Home Gateway? Zo ja, is dat op een of andere manier uit te zetten? Ik gebruik geen TV en heb wel een extra poort nodig 🙂.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 September 2017, 18:28

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +16


Hoi @Darkfedo, ik heb je een privébericht gestuurd omdat we besloten hebben je een switch toe te sturen vanuit T-Mobile. Wegens miscommunicatie zijn mijn collega's en ik tot deze coulance gekomen. Dan hoef je én zelf niets te bestellen én sturen wij je het pakket toe. Je kunt de switch binnen drie tot vijf werkdagen thuis verwachten - soms zelfs sneller! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Robert A.D., graag help ik je direct met het internetprobleem, maar ik zie dat je de afspraak met Guidion geannuleerd hebt, klopt dit? Je hebt momenteel een redelijk instabiele verbinding en de lijnmeting geeft aan dat een huisbezoek van de monteur dé oplossing zal zijn. Mag ik je adviseren om toch de afspraak te accepteren en een datum met hen in te plannen? Ik maak opnieuw een ticket aan zodat de afspraaktool weer verstuurd wordt. Je kunt dan via SMS of e-mail die tool gebruiken om een datum in te schieten. Als dit op de één of andere manier niet lukt, kun je ook altijd bellen met Guidion: 088-2000 151. Ze zijn vandaag bereikbaar tot 17:30.

Indien ik je ergens anders mee kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten. Ik zit altijd voor je klaar en help graag mee!

Reputatie 2

@Jason ja dat klopt, ik heb idd de afspraak geannuleerd, heb weer prima internet, dus zie niet in waarom er iemand langs moet komen. En juist op het moment dat ik dit aan het typen ben, knalt mijn internet er uit, das ironisch....…

Ik ga toch maar een afspraak maken. Bedankt voor het opnieuw aanmaken van een ticket. Ik denk zelf dat ik met een nieuw modem al snel geholpen ben. 


Hoi @Darkfedo, ik heb je een privébericht gestuurd omdat we besloten hebben je een switch toe te sturen vanuit T-Mobile. Wegens miscommunicatie zijn mijn collega's en ik tot deze coulance gekomen. Dan hoef je én zelf niets te bestellen én sturen wij je het pakket toe. Je kunt de switch binnen drie tot vijf werkdagen thuis verwachten - soms zelfs sneller! 😉

Super service! 😁😁👌

(Vanuit gaande dat het wel een switch is die gigabit ondersteund he) haha

Heb de gigabit switch binnen, lijkt goed te werken. Bedankt! Mag ik die switch ook kosteloos houden, mocht ik ooit overstappen? Verwacht niet dat ik zomaar overstap, maar dit bepaald mijn manier van monteren van de switch in de meterkast. 

Reputatie 7
Badge +16

De switch is niet in bruikleen in dit geval en mag jij zeker houden! Het is een gift vanuit ons. Heel veel plezier ermee en top dat die goed werkt. 

Mocht ik in de toekomst nog eens kunnen helpen, schakel dan zeker de Community in. We zijn er altijd voor je! 😄

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

?? Wordt er niet duidelijker op. Gratis vervangen lijkt me. Ik vind het allemaal wel echt een fout en dat laten gewaarschuwd moeten worden voor beperkingen. Dat moeten we in verzekeringen ook, dus waarom bij telecom niet.

Reputatie 6

Hoi @Darkfedo, goed dat je dat nog even checkt! Ik kan jou een bedrag tot maximaal € 25,00 vergoeden. Het is dan wel belangrijk dat je de aankoopbon naar ons toe kan sturen. Ik denk dat je daarvoor een goede switch kunt uitzoeken! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken. 

Dan komt overstappen weer dichterbij, zodra KPN is afgelopen en mits er tot een scherpe aanbieding ligt.

Hoi @Darkfedo, goed dat je dat nog even checkt! Ik kan jou een bedrag tot maximaal € 25,00 vergoeden. Het is dan wel belangrijk dat je de aankoopbon naar ons toe kan sturen. Ik denk dat je daarvoor een goede switch kunt uitzoeken! 😉

Dus ik zou een switch van 50 euro mogen kopen en krijg dan 25 euro van jullie? Begrijp ik dat goed?

En waar kan ik dit indienen? 

Goedemorgen, ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

 

Ben al klant sinds 5-2-2018, maar ik heb het gewoon maar voor lief genomen, todat ik vandaag besloot om eens te gaan kijken of er een oplossing voor is.

ik heb dus me vaste pc bedraad, dan heb ik nog een oudere printer die via bedraad internet gaat.

en dan heb ik nog een ps5 en een google tv en ook me lg oled.

ik ben dus nu aldoor die ethernet kabels aan het uitwisselen met elkaar, als ik iets moet printen, als ik wat ga streamen, als ik op de ps5 ga.

is die anyport anyservice al beschikbaar?

 

of wat zou een andere oplossing zijn?

 

Mvg,

I.Bosman

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @IliasBosman 

Je hebt ook een Huawei? Je kan eventueel gebruik maken van een switch.

 

Ja ik heb ook een huawei.

 

moet ik zelf in die switch voorzien?

of kunnen jullie mij hierin voorzien als trouwe klant?

 

Mvg,

 

I.Bosman

Reputatie 7
Badge +14

Een switch is een betrekkelijk eenvoudig product.

Hier zie je voorbeelden met 4 of 8 poorten.

 

Reputatie 7
Badge +6

Any Port Any Service wordt op de Huawei beschikbaar zodra je bent overgezet naar het nieuwe tv-platform. Hoe lang dat gaat duren is nog niet bekend, maar als je een Amino Aria 610x tv-box hebt, ben je eerder aan de beurt.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken. 

Hoi @Darkfedo, je deed het overkomen alsof je al een Zyxel modem had en de Klantenservice jou vertelde dat dit modem geen APAS heeft, althans zo vatte ik het op! 😊

Zoals ik aangaf, hebben alle nieuwe klanten vanaf medio mei 2019 een Zyxel modem opgestuurd gekregen. Klanten die al aangesloten zijn met een Huawei modem of Draytek zullen in principe geen Zyxel ter vervanging krijgen, tenzij er wezenlijk iets mis is met het modem zelf (defect) - zelfs dan neemt de monteur altijd een zelfde modem ter vervanging mee. Omdat ik je graag tegemoet wil komen, wil ik voorstellen dat je een Netgear (of ander merk) switch bestelt en dat wij de helft daarvan vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Je kunt op Coolblue bijvoorbeeld, al vanaf € 7,95 een switch aanschaffen. 

Begrijp me overigens alsjeblieft niet verkeerd, de Drayteks zullen er zeker uitgaan, maar een exacte datum hebben we nog niet. Dit heeft te maken met de custom firmware die wij op onze modems plaatsen. Ondanks het feit dat de Draytek 2132 volgens online bronnen end-of-life zou naderen, gebruiken wij onze eigen software en geldt dit niet op elk vlak voor de modems die wij uitleveren. 

@Sanderex Als we je ergens bij kunnen helpen, geef een gil! De Community denkt graag mee en we zitten altijd voor je klaar! 😄

Reputatie 2

Ik bezit ook een huawei modem, gisteren 3 uur geen internet. Ik zou het prettig vinden om een nieuw modem te ontvangen indien mogelijk. 


Hoi @Darkfedo, ik heb je een privébericht gestuurd omdat we besloten hebben je een switch toe te sturen vanuit T-Mobile. Wegens miscommunicatie zijn mijn collega's en ik tot deze coulance gekomen. Dan hoef je én zelf niets te bestellen én sturen wij je het pakket toe. Je kunt de switch binnen drie tot vijf werkdagen thuis verwachten - soms zelfs sneller! 😉

Super service! 😁😁👌

(Vanuit gaande dat het wel een switch is die gigabit ondersteund he) haha

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken. 

Hoi @Darkfedo, je deed het overkomen alsof je al een Zyxel modem had en de Klantenservice jou vertelde dat dit modem geen APAS heeft, althans zo vatte ik het op! 😊

Zoals ik aangaf, hebben alle nieuwe klanten vanaf medio mei 2019 een Zyxel modem opgestuurd gekregen. Klanten die al aangesloten zijn met een Huawei modem of Draytek zullen in principe geen Zyxel ter vervanging krijgen, tenzij er wezenlijk iets mis is met het modem zelf (defect) - zelfs dan neemt de monteur altijd een zelfde modem ter vervanging mee. Omdat ik je graag tegemoet wil komen, wil ik voorstellen dat je een Netgear (of ander merk) switch bestelt en dat wij de helft daarvan vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Je kunt op Coolblue bijvoorbeeld, al vanaf € 7,95 een switch aanschaffen. 

Begrijp me overigens alsjeblieft niet verkeerd, de Drayteks zullen er zeker uitgaan, maar een exacte datum hebben we nog niet. Dit heeft te maken met de custom firmware die wij op onze modems plaatsen. Ondanks het feit dat de Draytek 2132 volgens online bronnen end-of-life zou naderen, gebruiken wij onze eigen software en geldt dit niet op elk vlak voor de modems die wij uitleveren. 

@Sanderex Als we je ergens bij kunnen helpen, geef een gil! De Community denkt graag mee en we zitten altijd voor je klaar! 😄

Hoi, 

 

Maakt het uit wat voor prijs de switch is (zodat jullie de helft nog betalen)? Ik moet er wel een hebben die 1000 mbit/s ondersteund namelijk. 

Hi @Jason, ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Omdat TMTV nu via internet loopt heb ik geen ingang meer over (een kabel voor TMTV en een kabel voor FritzRepeateromdat Draytek geen 5GHZ uitzend). Kan ik ook een Gigabit switch ontvangen om weer bekabeld internet te krijgen, dan wel een ander modem?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kjeld., ik heb je een privébericht gestuurd omdat er ook updates zijn omtrent jouw aansluiting! 😉

Vanochtend kon ik de klantenservice niet bereiken, vandaar dit topic. Net alsnog geprobeerd, bevestigd gekregen dat poort 3 en 4 alleen voor de DTV zijn en niet zijn uit te zetten, ook niet als je geen DTV gebruikt. Ga kijken of ik met een splittertje toekom, voor wie dit topic later terug vindt nog even deze update.
Reputatie 7
Hi, excuses voor de late reactie en welkom op het forum! Neem zeker ook een kijkje in onze andere topics! Het klopt inderdaad dat poort 3 en 4 gereserveerd zijn voor de de TV en een splitter/switch is inderdaad beste oplossing als je van meer poorten gebruik wil maken. Mocht je nog andere vragen hebben stel ze dan gerust!

Reageer