Router VMG8825-T50 crasht (reboot) 20 of meer keren per dag- uur

  • 27 March 2023
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

beste leden. mod

 

ik heb nu ongeveer 3 maanden geen stabiel internet meer.

er zijn 2 monteurs langs geweest ,vrijdag heeft de monteur de kabel aDSL rechtsreeks naar modem gekoppeld .. waar door de internet weer goed was en geen problemen -fouten meer gaf .
en in de avond begon het probleem weer. 
Modem restart zich binnen 1 uur een (6) keer op . 
ik ben constant met Tmobile bezig heen en terug bellen om tot een oplossing te komen… maar helaas kom ik niet meer verder en begin het langzamer hand behoorlijk ….irritant .. 
zoals je kan zien hier onder de modem restart zich zelf constant .
Wifi gaat ook weg 
bij lan 1 heb ik Asus router.( zonder enige problemen tot nu )

 

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @NightCrawler, welkom op onze Community! Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er een monteur afspraak is gemaakt. Het lijkt op een foutje in het modem, ik hoop dat de monteur een nieuw modem bij zich heeft. Wil je mij dit laten weten, zodra de monteur is geweest? Is dit niet het geval, dan kan ik verdere acties ondernemen. Talk soon!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @NightCrawler, welkom op onze Community! Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er een monteur afspraak is gemaakt. Het lijkt op een foutje in het modem, ik hoop dat de monteur een nieuw modem bij zich heeft. Wil je mij dit laten weten, zodra de monteur is geweest? Is dit niet het geval, dan kan ik verdere acties ondernemen. Talk soon!

hi @Tommie 

op dit moment is er een monteur langs geweest  ,nieuwe MODEM vervangen. En als notie er bij gemeld als het weer gebeurt dat modem uitgelezen moet worden en KPN aangestuurd moet worden (eventueel ISRA vervangen !)..
Tijd zal het leren en ik zal in de gaten proberen te houden of de modem weer opnieuw wordt gestart.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @NightCrawler, fijn om te horen dat de Guidion monteur je goed heeft geholpen! Vol goede hoop startte ik een lijnmeting op om de stabiliteit van je verbinding te controleren. Hoewel de internetlijn er erg stabiel uitziet zie ik dat het modem zo'n negen uur geleden van het stroom af is gehaald. Ervaar je weer een probleem met de verbinding? 

Omdat de internetlijn er wel erg stabiel uit ziet: kan je proberen om de verbinding te testen als je alléén het modem hebt aangesloten, dus zonder andere LAN apparaten en zonder je ASUS router? Als je alle apparaten afkoppelt, haal daarna graag nog het modem kort van het stroom.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, hoe dan ook moet dit voor je op te lossen zijn!

Hoi @NightCrawler, fijn om te horen dat de Guidion monteur je goed heeft geholpen! Vol goede hoop startte ik een lijnmeting op om de stabiliteit van je verbinding te controleren. Hoewel de internetlijn er erg stabiel uitziet zie ik dat het modem zo'n negen uur geleden van het stroom af is gehaald. Ervaar je weer een probleem met de verbinding? 

Omdat de internetlijn er wel erg stabiel uit ziet: kan je proberen om de verbinding te testen als je alléén het modem hebt aangesloten, dus zonder andere LAN apparaten en zonder je ASUS router? Als je alle apparaten afkoppelt, haal daarna graag nog het modem kort van het stroom.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, hoe dan ook moet dit voor je op te lossen zijn!

ja klopt ik heb ook gemerkt dat het opnieuw is gestart ( ik weet niet hoe laat maar er is een firmware update geweest b15 naar b16 ) ik heb mijn Asus router nog niet aangesloten..dat doe ik morgen ben nog aan het afwachten of het 1 volle dag  haalt zonder problemen..

wanneer ik mijn router ga aansluiten T mob Modem van de stroom afhalen ( alle kabels koppelen Tmob starten na dat het aan is Asus router aan zetten ? ) is dit de juiste manier ?

@Tommie

Hoi @NightCrawler, fijn om te horen dat de Guidion monteur je goed heeft geholpen! Vol goede hoop startte ik een lijnmeting op om de stabiliteit van je verbinding te controleren. Hoewel de internetlijn er erg stabiel uitziet zie ik dat het modem zo'n negen uur geleden van het stroom af is gehaald. Ervaar je weer een probleem met de verbinding? 

Omdat de internetlijn er wel erg stabiel uit ziet: kan je proberen om de verbinding te testen als je alléén het modem hebt aangesloten, dus zonder andere LAN apparaten en zonder je ASUS router? Als je alle apparaten afkoppelt, haal daarna graag nog het modem kort van het stroom.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, hoe dan ook moet dit voor je op te lossen zijn!

ja klopt ik heb ook gemerkt dat het opnieuw is gestart ( ik weet niet hoe laat maar er is een firmware update geweest b15 naar b16 ) ik heb mijn Asus router nog niet aangesloten..dat doe ik morgen ben nog aan het afwachten of het 1 volle dag  haalt zonder problemen..

wanneer ik mijn router ga aansluiten T mob Modem van de stroom afhalen ( alle kabels koppelen Tmob starten na dat het aan is Asus router aan zetten ? ) is dit de juiste manier ?

@Tommie

@Cal 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @NightCrawler, we hebben hier een handig topic over geschreven! Hier staat bijna alles wat je moet weten:  

 

 

Kom je er zo uit?

@Cal  sinds de nieuwe modem heb ik op dit moment geen problemen meer.. 
onlangs de modem opnieuw gestart en router als AP gekoppeld. 
na lange maanden weer een stabiel internet hebben...

als er problemen weer ontstaan laat ik je wel weten.

 

Reageer