's Avonds traag Internet

  • 4 January 2023
  • 56 reacties
  • 1367 Bekeken


Toon eerste reactie

56 reacties

Reputatie 1

Goedemorgen @AT1979, ik heb met klem verzocht dit morgenochtend direct op te pakken voor je - excuses voor de wederom lange wachttijd.

Maandag niks gehoord, vandaag niks gehoord...........

Reputatie 1

na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter … 

hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt  werkt het dan bij tmobile ook goed  ??

Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.

Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, ik had gehoopt dat de monteur dit euvel had kunnen fixen! Zou je voor mij, in de avonduren wanneer de lage snelheden zich voortdoen, een bekabelde speedtest willen afnemen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Zo krijg ik een beter beeld van de verbinding en kan ik de gegevens doorgeven aan ozne techneuten. Dan gaan we kijken welke vervolgstappen er nodig zijn om dit te verhelpen. Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 1

Hoi @Cal ,

24 december heb ik de Deco losgehaald en dit telefonisch doorgegeven. De technische dienst zou dan verder kijken, maar ik heb sindsdien niks meer gehoord.

Wanneer ik traag internet ervaar hang ik m'n laptop bedraad direct aan het modem. Ook dan ervaar ik problemen. Wat opvalt is dat, net als in het andere topic, Netflix bijvoorbeeld super traag laadt, maar vervolgens wel gewoon afspeelt.

Bij een Speedtests duurt het erg lang voor er een server is gevonden, waarna de test vaak wel goede snelheden meet.

Gister kon ik vandaag ongeveer 19:30 bijna niks meer en om 22:00 ging het weer goed.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost, want dit is geen doen. 

Bijgaand 2 speedtests (bedraad) van gisteren vlak na elkaar tijdens problemen.Op mobiel duurde het enorm lang voordat pagina's waren geladen, bedraad iets sneller, maar bijvoorbeeld afbeeldingen op nos.nl duurde ook vrij lang. Niet wat je bij 100Mbps zou verwachten.

Speedtest 4 januari 21:14
Speedtest 4 januari 21:15

 

En een Speedtest op m'n mobiel tijdens problemen met hoge ping en jitter

 

Reputatie 1

Ik kan hier niet eens fatsoenlijk een voetbalwedstrijd kijken (NLZiet, dus via internet). Constant haperingen. Maar ik wacht wel...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, sorry dat er nog weinig schot in de zaak zit! Bij nader inzien heeft de technische dienst besloten om geen nieuwe Media Converter op te sturen omdat bepaalde firmware problemen ervoor kunnen zorgen dat je enige tijd offline zou zitten. Ze hebben wederom alleen geen andere oplossing kunnen vinden en zij vragen je om nieuwe speedtests op te sturen zoals je dat ook in je bericht naar Jason via de wetransfer link hebt gedaan. Net zoals bij de vorige keer is het hiervoor belangrijk dat er de volgende informatie tussen staat:

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Sorry, het liefst had ik dit niet opnieuw van je gevraagd alleen is dit voor de technische dienst echt nodig om een stap verder te komen. Ik hoop heel erg dat de technische dienst er ditmaal meer mee kan ontdekken en ik ga er vaart voor je achter zetten!

Reputatie 1

Hoi @AT1979, een stip aan de horizon! De netwerkbeheerder KPN NetwerkNL is van plan om een monteur jouw kant uit te sturen. Omdat zij niet in het weekend werken vermoed ik dat je maandag, of uiterlijk dinsdag, meer van hen verneemt.

Ik blijf sowieso een vinger voor je aan de pols houden, in ieder geval ben ik blij dat we nu in de volgende fase zijn beland en ik ben hoopvol dat dit niet lang meer voor je zal duren!

Hoi @Cal

Het is inmiddels dinsdagavond en ik heb nog altijd niks van KPN vernomen.

Zou jij er nog eens achteraan kunnen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, fijn dat je dit kan terugkoppel en ik hekel eraan dat je hier nog mee zit, sorry! Ik heb de technische dienst gevraagd om je internetlijn wederom na te laten kijken. Echter, omdat de monteur van Guidion de Media Converter heeft aangeraden vermoed ik dat de technische dienst de vervanging hiervan wil afwachten voordat ze verdere stappen gaan ondernemen.

In ieder geval ga ik wederom en hard bij ze op de deur kloppen, ik hoop heel snel een doorbraak voor je te forceren!

Reputatie 1

Hi @AT1979, ik had gehoopt dat de monteur dit euvel had kunnen fixen! Zou je voor mij, in de avonduren wanneer de lage snelheden zich voortdoen, een bekabelde speedtest willen afnemen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Zo krijg ik een beter beeld van de verbinding en kan ik de gegevens doorgeven aan ozne techneuten. Dan gaan we kijken welke vervolgstappen er nodig zijn om dit te verhelpen. Alvast bedankt voor de moeite!

Kom op zeg! @Tommie Zoals je ziet heb ik al weet ik hoe vaak die screenshots gestuurd. Zorg nou maar dat daar wat mee wordt gedaan in plaats van mij nogmaals daarom te vragen en weer tijd te winnen. Dan beginnen we weer van voor af aan, terwijl we nu al 2,5 maand bezig zijn met telkens het zelfde cikeltje.

Ik wil nu dat er een oplossing komt. Dus dat er iemand in de avond komt meten of dat er een kpn-monteur de lijnen gaat doormeten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, bedankt voor je geduld! Ik heb gelijk gekeken of ik iets in ons systeem kon vinden. Ik zie dat KPN is aangestuurd. Door drukte kan dit wat langer duren. KPN zal over de afspraak contact met je opnemen. Wanneer dit is kan ik helaas niet zeggen, ik hoop zo snel mogelijk.   

Reputatie 1

Nou, hier dan voor een laatste keer:

Speedtest ten tijden van problemen: snelheid goed, maar kijk naar de Jitter
M'n flucturerende ping tijdens de problemen

Ter vergelijking:

1ms jitter als internet weer stabiel is
En aardig stabiele ping voor de problemen

 

Ik wil nu dat er voor 1 maart een oplossing is. Zo niet:

  1. Met ingang van 18 maart kan ik mijn huidige contract opzeggen (maand na vandaag)
  2. De gemaakte abonnementskosten sinds onze eerste melding (8 december) ontvangen wij retour
  3. Mijn mobiele abonnement wordt omgezet in een maandelijks opzegbaar abonnement, zodat ik elk moment kan overstappen naar een andere provider om te profiteren van de bundelkorting (mobile en vast internet) die daar geldt.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AT1979, bedankt voor het delen van de screenshots, hier kunnen we zeker meer inzicht mee vergaren! Wat ik nog graag wil aangeven, omdat ik me kan voorstellen dat dit niet helemaal duidelijk is, is dat we jammer genoeg niet zoveel kunnen uitsluiten met speedtests die gedaan zijn op mobiele telefoons (en gaming consoles maar dat geldt hier niet). Smartphones hebben een groot aantal actieve achtergrond apps die de boel verstoren, bovendien zijn de ingebouwde netwerkkaarten vaak inadequaat - niet altijd - en bieden de overall resultaten geen waarheidsgetrouwe uitkomst. Graag ontvang ik een aantal speedtests die uitgevoerd zijn op een laptop of pc en waarbij de computer bekabeld aangesloten is en dit zichtbaar is op de screenshot. Onze techneuten onderzoeken alleen snelheidsissues waarbij duidelijk is dat het om een bekabeld aangesloten verbinding gaat. Dit zeg ik niet om je van verder onderzoek te benadelen maar meer om aan te geven dat het onderzoek dan direct stopt en dit zonde is van de tijd die je eraan kwijt bent.

Zodra ik bovenstaande in onderstaand format ontvangen heb, zet ik het per direct door zodat er meteen actie op ondernomen kan worden: 

 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Reputatie 1

@Cal @Jason @Cheyenne @Tommie Is er IEMAND die er voor kan zorgen dat er wat gebeurt? 

Reputatie 1

@Cal De belofte dat ik binnen 5 werkdagen wat hoor van de technische dienst, zoals jullie in de mail aankondigen, hebben jullie ook weer niet na kunnen komen, zijn er inmiddels 7 van verstreken. 

Jullie vragen mij hun onderzoek af te wachten, maar vervolgens hoor ik dus niks.

Reputatie 1

@Jason, Ik heb je via een PM de screenshots via een weTransfer-link doorgestuurd. Daarin ook een opname van het traag laden van pagina's (bedraad).

Wat mij bij de speedtesten vooral opvalt is de hoge jitter, terwijl die nu, na 0:00 weer netjes op 1ms zit.

Hopelijk kunnen jullie op basis van de jou toegestuurde gegevens achterhalen wat het probleem is.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AT1979, bedankt voor je privébericht. De files werken niet wanneer je het via een PM stuurt jammer genoeg. Wij mogen daarbuiten ook geen files op onze laptops plaatsen in verband met beveiligingsgevaar. Ik zal de WeTransfer-link naar mijn collega's versturen bij de technische dienst zodat zij het verder kunnen nagaan voor je!

Voor het jitter-probleem kun je de tips van college-moderator Cal wellicht goed gebruiken: Latency, ping, jitter, packet loss, lag en frame rate | T-Mobile Community. Succes!

Reputatie 1

Hi @Jason ik heb sinds afgelopen weekend een mail ontvangen dat jullie mij geprobeerd zouden hebben te bellen. (na vorige week heb ik geen gemiste oproepen) en of ik terug wil bellen op het algemene nummer. Ik heb inmiddels een aantal keer teruggebeld en de servicedesk zou ook hebben doorgegeven of de persoon van de technische dienst mij  nogmaals wil bellen.

Ik wacht nu al een aantal dagen, maar heb nog altijd niks gehoord.

Een servicedesk medewerker heeft mij nog geprobeerd te helpen door het kanaal van het glasvezel te wijzigen, maar dit heeft helaas ook niet geholpen.

Ik wordt inmiddels redelijk radeloos, aangezien ik nu al 5 weken aan het klooien ben en 's avonds dus zo goed als niks kan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, de technische dienst heeft mij zojuist bericht. Ze zien dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Kan je de verbinding testen zonder dat deze aangesloten is? Dus een directe verbinding met een goede UTP kabel op het modem. Wij kunnen geen stabiele verbinding verzekeren als hier eigen apparatuur aan vast zit. Ik hoor graag of je dan nog steeds last hebt hier van.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, een stip aan de horizon! De netwerkbeheerder KPN NetwerkNL is van plan om een monteur jouw kant uit te sturen. Omdat zij niet in het weekend werken vermoed ik dat je maandag, of uiterlijk dinsdag, meer van hen verneemt.

Ik blijf sowieso een vinger voor je aan de pols houden, in ieder geval ben ik blij dat we nu in de volgende fase zijn beland en ik ben hoopvol dat dit niet lang meer voor je zal duren!

Reputatie 7
Badge +16

@AT1979 Het bleek inderdaad langer te duren dan gepland, sorry. Ik heb nu eindelijk een update voor je: KPN Netwerk heeft een controle uitgevoerd op de lijn en constateert geen discarded data of een capaciteitsprobleem. De volgende stap is om een netwerkmonteur op locatie langs te laten komen. Het lijkt er nu op dat er een apparatuur op locatie is dat de aangegeven bandbreedte verbruikt waardoor deze in metingen traag oogt. Ik heb het direct doorgezet voor je zodat we niet weer vier werkdagen wachten.

Hier hoop ik eind van de middag een nieuwe update op te hebben zodat je een afspraak kunt gaan maken. Houd er rekening mee dat in sommige gevallen een netwerkmonteur geen fysieke afspraak maakt omdat het niet altijd nodig is om jouw woning te onderzoeken. Vaak vindt herstel plaats in de wijkcentrale.

Reputatie 7
Badge +16

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

Reputatie 1

Hi @AT1979, de technische dienst heeft mij zojuist bericht. Ze zien dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Kan je de verbinding testen zonder dat deze aangesloten is? Dus een directe verbinding met een goede UTP kabel op het modem. Wij kunnen geen stabiele verbinding verzekeren als hier eigen apparatuur aan vast zit. Ik hoor graag of je dan nog steeds last hebt hier van.

@Tommie  Dus na 8 werkdagen komt de technische dienst hier mee? Het probleem heeft al 4 of 5 keer bij de technische dienst gelegen. Eerst m'n deco's ontkoppelen, waardoor ik al bijna 3 maanden met slecht internet boven en in de tuin zit. Vervolgens vage afspraken met Guidion waar niks uit komt en nu, na 3 maanden moet m'n switch er tussenuit. 

Ik heb het uiteraard al eens bekeken met alles losgekoppeld. Dan heb ik nog steeds het zelfde probleem. Ik kan moeilijk mijn switch er 2 weken tussenuit halen zodat de technische dienst op hun gemak wat kunnen testen, waarna er weer geen oplossing is. Dan zit ik dus 2 weken zonder internet op verschillende devices.

Stuur dan iemand langs in de avonduren die op het moment dat er problemen zijn de testen kan doen. 

Reputatie 7
Badge +5

Dat kan ik me goed voorstellen @AT1979! Ik zie dat er inmiddels een nieuw onderzoek is gestart sinds gisteren met alle informatie die nodig is om de technische dienst verder op weg te helpen. Je hebt hierover ook een e-mail ontvangen. Voor nu kan ik niks anders doen dan nog even om je geduld vragen. Mijn collega's gaan aan de slag en je zult bericht krijgen wanneer er een oplossing is, of bijvoorbeeld een monteur is aangestuurd. Ontzettend bedankt voor je geduld!

Reputatie 1

@Jason 

Ik kreeg een sms voor het maken van een installatie-afspraak met Guidion. Weet jij wat hij/zij exact komt doen? Er is al eens iemand geweest die alles heeft geïnstalleerd namelijk. De afspraak heb ik voor donderdag ingepland.

 

Reputatie 7
Badge +9

@AT1979 dank voor je snelle reactie. Ik heb het nogmaals bij de technische dienst neergelegd. Ik wacht hun reactie af!

Reageer