's Avonds traag Internet

  • 4 January 2023
  • 56 reacties
  • 1340 Bekeken

Reputatie 1

@Cal  Hier in Ede exact dezelfde symptomen.Vanaf een uurtje of 19:30 a 20:00 traag tot vrijwel geen internet mogelijk. Netflix e.d. zijn op zich wel te gebruiken. Speedtest duurt erg lang voor er een server is gevonden, daarna vaak wel ok snelheden.

Ik heb al contact met jullie gehad en dit wordt nu bekeken door jullie technische dienst. Wellicht goed om de vergelijkbare issues uit dit topic daaraan te koppelen.

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @AT1979, een stip aan de horizon! De netwerkbeheerder KPN NetwerkNL is van plan om een monteur jouw kant uit te sturen. Omdat zij niet in het weekend werken vermoed ik dat je maandag, of uiterlijk dinsdag, meer van hen verneemt.

Ik blijf sowieso een vinger voor je aan de pols houden, in ieder geval ben ik blij dat we nu in de volgende fase zijn beland en ik ben hoopvol dat dit niet lang meer voor je zal duren!

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

Reputatie 1

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

@Jason Dank voor de update

Reputatie 1

@Jason 

Ik kreeg een sms voor het maken van een installatie-afspraak met Guidion. Weet jij wat hij/zij exact komt doen? Er is al eens iemand geweest die alles heeft geïnstalleerd namelijk. De afspraak heb ik voor donderdag ingepland.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, fijn dat het gelukt is om een afspraak in ten plannen. Wat de monteur exact komt doen, durf ik niet te zeggen. We wachten donderdag af! 

Reputatie 1

Hi @AT1979, fijn dat het gelukt is om een afspraak in ten plannen. Wat de monteur exact komt doen, durf ik niet te zeggen. We wachten donderdag af! 

Ik mag hopen dat er nu echt serieus wat wordt gedaan. Ik heb al een paar keer iemand van Guidion langs gehad en veel meer dan een kabeltje aansluiten en een simpel speedtestje zaten er toen niet in. Vervolgens het antwoord dat alles goed lijkt en dat als ik 's avonds weer problemen heb met jullie contact moet opnemen. 
Had gehoopt op iemand die buitenshuis wat kon gaan meten oid, maar we wachten maar af.

Reputatie 1

@Jason en @Cal Dit is toch echt om te huilen.

Op 17 januari heeft een Guidion monteur gevraagd mij een omvormer op te sturen. Toen ik daar een week later naar vroeg gaf @Cal  aan dat de technische dienst had besloten die toch niet te vervangen. Nu zijn we vervolgens een MAAND verder en krijg ik een Guidion monteur langs die alsnog die module heeft vervangen. Dat had dus al weken eerder kunnen gebeuren. En als ik nou al niet zo lang bezig was geweest…..

Anyhow, ik zal het vanavond weer aankijken, al heb ik daar weinig vertrouwen in. Ik verwacht dat als ik vervolgens contact met jullie opneem dat het probleem nog niet is opgelost, er direct opvolging aan wordt gegeven. Dus direct een afspraak met een Guidion-monteur in de avond of een KPN-monteur die het e.e.a. eens gaat doormeten.

Reputatie 1

@Cal @Jason Waar ik al bang voor was. Het vervangen van de omvormer heeft geen *** geholpen. 

Alles super traag, instabiele ping, pagina's die niet kunnen worden gevonden…

Ping schiet alle kanten op

 

Op het modem ook een andere dns ingesteld, maar dat maakt niks uit. Dus daar ligt het niet aan.

 

Ik wil nu dat er iemand langs komt om daadwerkelijk 's avonds alles door te meten en dit na 2,5 maand eens op te lossen. Overdag heeft geen enkele zin, dan heb ik geen problemen. Ik hoop heel snel van jullie te horen en niet weer dagen te moeten wachten op antwoord.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, ik had gehoopt dat de monteur dit euvel had kunnen fixen! Zou je voor mij, in de avonduren wanneer de lage snelheden zich voortdoen, een bekabelde speedtest willen afnemen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Zo krijg ik een beter beeld van de verbinding en kan ik de gegevens doorgeven aan ozne techneuten. Dan gaan we kijken welke vervolgstappen er nodig zijn om dit te verhelpen. Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 1

Hi @AT1979, ik had gehoopt dat de monteur dit euvel had kunnen fixen! Zou je voor mij, in de avonduren wanneer de lage snelheden zich voortdoen, een bekabelde speedtest willen afnemen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Zo krijg ik een beter beeld van de verbinding en kan ik de gegevens doorgeven aan ozne techneuten. Dan gaan we kijken welke vervolgstappen er nodig zijn om dit te verhelpen. Alvast bedankt voor de moeite!

Kom op zeg! @Tommie Zoals je ziet heb ik al weet ik hoe vaak die screenshots gestuurd. Zorg nou maar dat daar wat mee wordt gedaan in plaats van mij nogmaals daarom te vragen en weer tijd te winnen. Dan beginnen we weer van voor af aan, terwijl we nu al 2,5 maand bezig zijn met telkens het zelfde cikeltje.

Ik wil nu dat er een oplossing komt. Dus dat er iemand in de avond komt meten of dat er een kpn-monteur de lijnen gaat doormeten.

Reputatie 1

Nou, hier dan voor een laatste keer:

Speedtest ten tijden van problemen: snelheid goed, maar kijk naar de Jitter
M'n flucturerende ping tijdens de problemen

Ter vergelijking:

1ms jitter als internet weer stabiel is
En aardig stabiele ping voor de problemen

 

Ik wil nu dat er voor 1 maart een oplossing is. Zo niet:

  1. Met ingang van 18 maart kan ik mijn huidige contract opzeggen (maand na vandaag)
  2. De gemaakte abonnementskosten sinds onze eerste melding (8 december) ontvangen wij retour
  3. Mijn mobiele abonnement wordt omgezet in een maandelijks opzegbaar abonnement, zodat ik elk moment kan overstappen naar een andere provider om te profiteren van de bundelkorting (mobile en vast internet) die daar geldt.
Reputatie 7
Badge +9

Hey @AT1979, super bedankt voor, nogmaals, de moeite! Ik snap dat dit vervelend is en wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van het internet. Ik heb dit ook direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hier mee aan de slag. Mag ik je vragen om dit nog af te wachten? Ik hoop dat zij dit euvel kunnen ontrafelen.

Reputatie 1

Ik kan hier niet eens fatsoenlijk een voetbalwedstrijd kijken (NLZiet, dus via internet). Constant haperingen. Maar ik wacht wel...

Reputatie 1

@Cal De belofte dat ik binnen 5 werkdagen wat hoor van de technische dienst, zoals jullie in de mail aankondigen, hebben jullie ook weer niet na kunnen komen, zijn er inmiddels 7 van verstreken. 

Jullie vragen mij hun onderzoek af te wachten, maar vervolgens hoor ik dus niks.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, de technische dienst heeft mij zojuist bericht. Ze zien dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Kan je de verbinding testen zonder dat deze aangesloten is? Dus een directe verbinding met een goede UTP kabel op het modem. Wij kunnen geen stabiele verbinding verzekeren als hier eigen apparatuur aan vast zit. Ik hoor graag of je dan nog steeds last hebt hier van.

Reputatie 1

Hi @AT1979, de technische dienst heeft mij zojuist bericht. Ze zien dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Kan je de verbinding testen zonder dat deze aangesloten is? Dus een directe verbinding met een goede UTP kabel op het modem. Wij kunnen geen stabiele verbinding verzekeren als hier eigen apparatuur aan vast zit. Ik hoor graag of je dan nog steeds last hebt hier van.

@Tommie  Dus na 8 werkdagen komt de technische dienst hier mee? Het probleem heeft al 4 of 5 keer bij de technische dienst gelegen. Eerst m'n deco's ontkoppelen, waardoor ik al bijna 3 maanden met slecht internet boven en in de tuin zit. Vervolgens vage afspraken met Guidion waar niks uit komt en nu, na 3 maanden moet m'n switch er tussenuit. 

Ik heb het uiteraard al eens bekeken met alles losgekoppeld. Dan heb ik nog steeds het zelfde probleem. Ik kan moeilijk mijn switch er 2 weken tussenuit halen zodat de technische dienst op hun gemak wat kunnen testen, waarna er weer geen oplossing is. Dan zit ik dus 2 weken zonder internet op verschillende devices.

Stuur dan iemand langs in de avonduren die op het moment dat er problemen zijn de testen kan doen. 

Reputatie 7
Badge +9

@AT1979 dank voor je snelle reactie. Ik heb het nogmaals bij de technische dienst neergelegd. Ik wacht hun reactie af!

Reputatie 1

@Tommie Het is inmiddels 1 maart. Ik heb eerder aangegeven dat wanneer er vandaag nog geen oplossing zou zijn ik per 18 maart de mogelijkheid zou moeten hebben om over te stappen. Graag van jullie een bevestiging hiervan zodat ik een overstap in gang kan zetten.

Daarnaast verwacht ik de abonnementskosten sinds de eerste (telefonische) melding op 8 december retour.

Tot slot wil ik graag dat mijn mobiele abonnement maandelijks opzegbaar wordt, zodat ik eventueel kan overstappen naar mijn nieuwe provider om te kunnen blijven profiteren van bundelkorting.

Jij, @Cal en @Jason hebben ongetwijfeld jullie best gedaan, maar na 3 maanden van 0 progressie en in cirkeltjes blijven draaien lijkt me een opzegging niet meer dan logisch.

Reputatie 2

XXXX wat een verhaal zeg… hopelijk ga ik geen spijt krijgen van de overstap naar hun..

 

Moderator edit: zoals je begrijpt, is schelden absoluut niet toegestaan op de Community. Bij een volgende keer volgt een directe ban. Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community

@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Reputatie 2

Gelukkig ligt hier nieuwbouw glas  kpnnheeft het prima.gedaan hopelijk kan tmoblie dat ook waar maken

Reputatie 1

@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Hey Robin,

We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.

We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.

Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.

@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Hey Robin,

We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.

We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.

Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.

 

Mocht je op glasvezel blijven en na je overstap geen problemen meer hebben, laat het hier dan alsjeblieft weten! Dan ga ik met je mee :-)

 

Succes!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AT1979, Hoe zeer we allemaal deze situatie ook betreuren, zijn jouw verzoeken niet volledig uitvoerbaar en ietwat buitensporig. Begrijp me niet verkeerd, het is bijzonder naar dat er sinds 8 december geen oplossing gekomen is voor het tragere Internet in de avonduren. Vergoeding van alle maanden sinds de melding voor traag Internet in de avonduren kan ik echter niet aanmaken, ik zal een derde hiervan restitueren omdat we wel degelijk erkennen dat er een probleem is en omdat je beperkt bent geweest in het genieten van een geoptimaliseerde verbinding. Bovendien schorten we de overeenkomst per omgaande (in jouw geval per 18 maart aanstaande) op en dat is zoals afgesproken uit coulance. Met betrekking tot het mobiele abonnement: hier hebben wij geen enkele zeggenschap over als T-Mobile voor thuis afdeling. Tot slot wens ik je oprecht veel succes toe bij een volgende provider. Ik hoop dat je daar wel hetgeen krijgt waar je recht op hebt en dat er geen haperingen in de vezel zullen zijn.  

Reputatie 2

na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter … 

hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt  werkt het dan bij tmobile ook goed  ??

Reputatie 1

na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter … 

hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt  werkt het dan bij tmobile ook goed  ??

Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.

Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile. 

Reageer