's Avonds traag Internet

  • 4 January 2023
  • 56 reacties
  • 1338 Bekeken

Reputatie 1

@Cal  Hier in Ede exact dezelfde symptomen.Vanaf een uurtje of 19:30 a 20:00 traag tot vrijwel geen internet mogelijk. Netflix e.d. zijn op zich wel te gebruiken. Speedtest duurt erg lang voor er een server is gevonden, daarna vaak wel ok snelheden.

Ik heb al contact met jullie gehad en dit wordt nu bekeken door jullie technische dienst. Wellicht goed om de vergelijkbare issues uit dit topic daaraan te koppelen.

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @AT1979, een stip aan de horizon! De netwerkbeheerder KPN NetwerkNL is van plan om een monteur jouw kant uit te sturen. Omdat zij niet in het weekend werken vermoed ik dat je maandag, of uiterlijk dinsdag, meer van hen verneemt.

Ik blijf sowieso een vinger voor je aan de pols houden, in ieder geval ben ik blij dat we nu in de volgende fase zijn beland en ik ben hoopvol dat dit niet lang meer voor je zal duren!

Bekijk origineel

56 reacties

@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Hey Robin,

We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.

We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.

Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.

 

Mocht je op glasvezel blijven en na je overstap geen problemen meer hebben, laat het hier dan alsjeblieft weten! Dan ga ik met je mee :-)

 

Succes!!

Reputatie 1

@Tommie De overstap lijkt allemaal netjes te zijn afgehandeld. Dank daarvoor.

Ik heb sinds de overstap geen problemen meer met internet in de avond, dus met een zelfde configuratie in huis heeft daar het probleem niet gelegen.

Ik heb het idee dat jij, @Cal en @Jason er alles aan hebben gedaan, maar die technische dienst van jullie mag wel een schop onder de kont krijgen. Daardoor lopen er klanten weg.

Ik hoop dat met mijn opzeggen het issue bij jullie niet ook is afgerond en dat jullie blijven zoeken naar de oorzaak om mensen als @robin93 te helpen

Reputatie 1

@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Hey Robin,

We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.

We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.

Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.

Hier in Ede (6711 LE) exact dezelfde problemen. ‘s avonds vanaf 19:30 is internet bijzonder traag. Zelfs nu ik de snelheid heb verhoogd tot de max. Pagina’s laden ontzettend traag. Speedtest laat wel goede snelheden zien (als de app eindelijk geladen is). 

Reputatie 2

@MarkiemarkopdefietsJe bent niet alleen hoor.. Zie hier mijn meting van HTTP verzoeken via Telegraf, gevisualiseerd in Grafana (helaas voldoet deze data niet volgens Odido), maar ik denk dat het wel duidelijk is:

 

HTTP response tijden in seconden. Logaritmische schaal op de Y-as. Tijd op de x-as.

Wij gaan binnenkort ook over naar KPN Zakelijk.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AT1979, fijn dat alles geregeld is. Ik heb het zojuist ook vanuit ons in orde gemaakt. Hier ontvang je een e-mail over. Ik wens je alvast veel succes bij je nieuwe provider!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, omdat de oplossing in het andere topic nog bezig is heb ik jouw bericht verplaatst naar en eigen topic zodat de berichten helder en adequaat zijn. Het originele topic waar je in had gepost was: traag tot geen internet in de avonduren.

Het is niet leuk om hier tegenaan te lopen! Op dit moment staan er inderdaad een aantal topics over traag Internet in de avonduren open, alleen is geen verband tussen de meldingen.

Als ik het goed begrijp ervaar je vooral last via de Wifi, of ervaar je ook problemen via het kabelinternet? Is dit apparaat direct bekabeld op het modem of via een omweg, zoals stroomnetadapters of een eigen router/switch? Heb je al getest hoe het internet werkt zonder de Deco set?

In ieder geval zag je internetlijn er erg stabiel uit, hopelijk is de oplossing daarmee snel in zicht!

Reputatie 1

Nou,

Monteur is een uur geleden vertrokken. Hij kon niet uitgebreid testen, dat moesten "lijn-monteurs" doen. Hij heeft wat Ookla Speedtests op mobiel gedaan en aansluiting schoongemaakt, niks vervangen. (Aardige kerel, z'n best gedaan en helder rapportje overigens)

Rond 19:00 weg gegaan en toen geen problemen, dat is het nooit rond die tijd. Nu een uur later is het weer, zoals verwacht drama.

De omvormer gaat hij bestellen en kan ik dan zelf installeren. Als het daarna nog steeds niet goed is moet ik jullie bellen met de mededeling dat er een lijn-monteur moet komen.

@Cheyenne Kan dat niet meteen? Ik heb weinig vertrouwen dat een nieuwe omvormer verschil gaat maken en om na 6 werken eerst weer een paar dagen verder af te wachten...

Reputatie 1

@Cal Ik neem helaas aan dat je geen grapje maakt dat ik opnieuw de screenshots moet sturen. 

Overigens vind ik het behoorlijk waardeloos dat ik kennelijk zelf contact met jullie moet opnemen om te vragen waar die converter blijft, terwijl ze blijkbaar hebben besloten dit toch niet te doen.

Ik heb je inmiddels via een PM de ipconfig en 13 verschillende Speedtests toegestuurd via een wetransfer link. 

Uit de Speedtests blijkt in elk geval dat het internet gewoon ontzettend instabiel is. Sommige Speedtests geven de melding dat er geen internet beschikbaar is, een volgende heeft een download- of upload speed van minder dan 1 Mbps, waarna er soms tests zijn met aanvaardbare snelheden. Hieronder 3 ervan voor de meelezers.

Melding geen internet
Acceptabele snelheid, maar hoge jitter
Zo ongeveer geen download

Of de technische dienst hieruit kan opmaken wat het probleem is weet ik niet. Maar volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat ik hier een enorm probleem heb waar nu eindelijk, na (schrik niet) 7 weken, weleens wat aan gedaan kan worden.

Reputatie 1

Ik heb ook nog een ping-test gedaan via http://ping-test.net Zoals je ziet schiet m'n ping daar alle kanten op:

 

Reputatie 7
Badge +4

Heel erg bedankt voor de uitgebreide en duidelijke metingen @AT1979 en nogmaals sorry, ik had het liever ook heel anders gezien! Inmiddels heb ik de metingen toegevoegd aan het onderzoek maar heb ik nog geen verdere update mogen ontvangen. Ik verwacht dat ik je uiterlijk morgen meer kan vertellen en ik probeer zo veel mogelijk druk uit te oefenen op een daadkrachtige vervolgstap en oplossing!

Reputatie 2

na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter … 

hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt  werkt het dan bij tmobile ook goed  ??

Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.

Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile. 

van het weekend nog maar eens goed in dit forum en tweakers gelezen over alle problemden rond Tmobile glas. heeft mij doen besluiten om de overstap te anuelren . ik ga het risco niet nemen dat ik straks ook gezeik heb

@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @AT1979, ik heb met klem verzocht dit morgenochtend direct op te pakken voor je - excuses voor de wederom lange wachttijd.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AT1979, super bedankt voor, nogmaals, de moeite! Ik snap dat dit vervelend is en wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van het internet. Ik heb dit ook direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hier mee aan de slag. Mag ik je vragen om dit nog af te wachten? Ik hoop dat zij dit euvel kunnen ontrafelen.

Reputatie 1

Hi @AT1979, fijn dat het gelukt is om een afspraak in ten plannen. Wat de monteur exact komt doen, durf ik niet te zeggen. We wachten donderdag af! 

Ik mag hopen dat er nu echt serieus wat wordt gedaan. Ik heb al een paar keer iemand van Guidion langs gehad en veel meer dan een kabeltje aansluiten en een simpel speedtestje zaten er toen niet in. Vervolgens het antwoord dat alles goed lijkt en dat als ik 's avonds weer problemen heb met jullie contact moet opnemen. 
Had gehoopt op iemand die buitenshuis wat kon gaan meten oid, maar we wachten maar af.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AT1979, Hoe zeer we allemaal deze situatie ook betreuren, zijn jouw verzoeken niet volledig uitvoerbaar en ietwat buitensporig. Begrijp me niet verkeerd, het is bijzonder naar dat er sinds 8 december geen oplossing gekomen is voor het tragere Internet in de avonduren. Vergoeding van alle maanden sinds de melding voor traag Internet in de avonduren kan ik echter niet aanmaken, ik zal een derde hiervan restitueren omdat we wel degelijk erkennen dat er een probleem is en omdat je beperkt bent geweest in het genieten van een geoptimaliseerde verbinding. Bovendien schorten we de overeenkomst per omgaande (in jouw geval per 18 maart aanstaande) op en dat is zoals afgesproken uit coulance. Met betrekking tot het mobiele abonnement: hier hebben wij geen enkele zeggenschap over als T-Mobile voor thuis afdeling. Tot slot wens ik je oprecht veel succes toe bij een volgende provider. Ik hoop dat je daar wel hetgeen krijgt waar je recht op hebt en dat er geen haperingen in de vezel zullen zijn.  

Reputatie 1

Hey @AT1979, Hoe zeer we allemaal deze situatie ook betreuren, zijn jouw verzoeken niet volledig uitvoerbaar en ietwat buitensporig. Begrijp me niet verkeerd, het is bijzonder naar dat er sinds 8 december geen oplossing gekomen is voor het tragere Internet in de avonduren. Vergoeding van alle maanden sinds de melding voor traag Internet in de avonduren kan ik echter niet aanmaken, ik zal een derde hiervan restitueren omdat we wel degelijk erkennen dat er een probleem is en omdat je beperkt bent geweest in het genieten van een geoptimaliseerde verbinding. Bovendien schorten we de overeenkomst per omgaande (in jouw geval per 18 maart aanstaande) op en dat is zoals afgesproken uit coulance. Met betrekking tot het mobiele abonnement: hier hebben wij geen enkele zeggenschap over als T-Mobile voor thuis afdeling. Tot slot wens ik je oprecht veel succes toe bij een volgende provider. Ik hoop dat je daar wel hetgeen krijgt waar je recht op hebt en dat er geen haperingen in de vezel zullen zijn.  

@Tommie De overstap naar mijn nieuwe provider per 18 maart is geregeld. Ik heb echter nog geen bevestiging van jullie ontvangen dat mijn contract bij jullie per die datum wordt gestopt. Van de terugbetaling heb ik wel mail ontvangen.

Reputatie 1

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

@Jason Dank voor de update

Reputatie 1

@Jason en @Cal Dit is toch echt om te huilen.

Op 17 januari heeft een Guidion monteur gevraagd mij een omvormer op te sturen. Toen ik daar een week later naar vroeg gaf @Cal  aan dat de technische dienst had besloten die toch niet te vervangen. Nu zijn we vervolgens een MAAND verder en krijg ik een Guidion monteur langs die alsnog die module heeft vervangen. Dat had dus al weken eerder kunnen gebeuren. En als ik nou al niet zo lang bezig was geweest…..

Anyhow, ik zal het vanavond weer aankijken, al heb ik daar weinig vertrouwen in. Ik verwacht dat als ik vervolgens contact met jullie opneem dat het probleem nog niet is opgelost, er direct opvolging aan wordt gegeven. Dus direct een afspraak met een Guidion-monteur in de avond of een KPN-monteur die het e.e.a. eens gaat doormeten.

Reputatie 1

Hierbij even een update: Vanmiddag komt er een monteur van Quirion langs om alle bekabeling en de omvormer te vervangen en vervolgens alles uitgebreid door te meten. 

Hopelijk lost dit de problemen op en anders kunnen we dan een probleem binnenshuis wel uitsluiten en extern gaan kijken.

Reputatie 1

@Cal @Jason Waar ik al bang voor was. Het vervangen van de omvormer heeft geen *** geholpen. 

Alles super traag, instabiele ping, pagina's die niet kunnen worden gevonden…

Ping schiet alle kanten op

 

Op het modem ook een andere dns ingesteld, maar dat maakt niks uit. Dus daar ligt het niet aan.

 

Ik wil nu dat er iemand langs komt om daadwerkelijk 's avonds alles door te meten en dit na 2,5 maand eens op te lossen. Overdag heeft geen enkele zin, dan heb ik geen problemen. Ik hoop heel snel van jullie te horen en niet weer dagen te moeten wachten op antwoord.

Reputatie 1

Hoi @AT1979, fijn dat je dit kan terugkoppel en ik hekel eraan dat je hier nog mee zit, sorry! Ik heb de technische dienst gevraagd om je internetlijn wederom na te laten kijken. Echter, omdat de monteur van Guidion de Media Converter heeft aangeraden vermoed ik dat de technische dienst de vervanging hiervan wil afwachten voordat ze verdere stappen gaan ondernemen.

In ieder geval ga ik wederom en hard bij ze op de deur kloppen, ik hoop heel snel een doorbraak voor je te forceren!

@Cal inmiddels zijn we WEER een week verder. Nog geen converter binnen een zelfs nog geen enkel bericht van post.nl oid dat deze onderweg is. 

Heb niet het gevoel dat ik serieus wordt genomen. Als jullie mij als klant kwijt willen, mogen jullie dat ook gewoon zeggen. 

Reputatie 2

na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter … 

hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt  werkt het dan bij tmobile ook goed  ??

Reputatie 1

Hey @AT1979,

Ik heb de post gestart waar jij naar refereert. Gezien jij een soortgelijk probleem hebt, ben ik persoonlijk wel benieuwd of jij dit probleem ook nog ervaart wanneer jij een VPN verbinding gebruikt. Ik heb namelijk als tijdelijke oplossing een VPN verbinding waarmee het probleem omzeilt kan worden.

@AnT12  Ik zag het in jouw topic inderdaad. Heb ik ook geprobeerd, maar gaf bij mij geen verschil helaas.

Reageer