‘s nachts ongeplanned offline

  • 23 June 2022
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

Ik heb recent een vervanging van mijn Zytel modem gehad en merk dat de laatste tijd te vaak ‘s nachts het internet eraf gaat.

 

Zoals vannacht rond 1:30. Geen storing of iets anders bekend, wel tot 3:30 internet eraf. Dan ga ik maar Netflix kijken op 4G.

 

Waarom weet ik dit niet van te voren? Waarom is er niks over bekend? En ja heb router 10 seconden eraf gehaald ben nog ingelogd erop en hij bleef zeggen dat WAN down was.


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Confuzer 

Betreft dit een glasvezelverbinding? Iwelke lampjes branden, knipperen of zijn uit op het moment wanneer je geen internet hebt?

Hallo @Confuzer 

Betreft dit een glasvezelverbinding? Iwelke lampjes branden, knipperen of zijn uit op het moment wanneer je geen internet hebt?

Ja glasvezel. Geen idee welke lampjes, maar de webinterface geeft een kruisje aan bij verbinding met WAN/internet, ook na reboot. Ik zag de apparaten weer online komen om 3:30.

Reputatie 7
Badge +15

@Confuzer 

Misschien kan je dat de volgende keer eens bekijken wanneer het internet wegvalt, dat geeft een beter inzicht in wat er precies gebeurt of het kan ook zo zijn dat alles gewoon juist is en het probleem in huis zit.

Wat voor een mediaconverter is het eigenlijk?

@Confuzer

Misschien kan je dat de volgende keer eens bekijken wanneer het internet wegvalt, dat geeft een beter inzicht in wat er precies gebeurt of het kan ook zo zijn dat alles gewoon juist is en het probleem in huis zit.

Wat voor een mediaconverter is het eigenlijk?

mediaconverter? Geen idee, is dat waar het wan signaal af komt?

 

Dit heeft niks met het huis te maken natuurlijk, het huis begint te schreeuwen dat er geen internet is, alle devices zijn zichtbaar omdat ze weer op wifi broadcasten.

 

Ik weet bijna zeker dat t-mobile ergens iets doet zonder dat ik het van te voren weet. Het is ook altijd in de nacht dat dit gebeurt. Maar ik leef half ‘s nachts dus het is irritant, en dan ben ik nog niet aan het online gamen geweest waar het nog irritanter zou zijn. Maar beveiligings camera’s waar ik niet bij kan, domotica besturen via google home, etc, het valt allemaal uit dus de impact van zoiets is groot dus het van te voren weten zou handig zijn.

 

En nog een clue: ik zag een apparaat van de buren ook opeens in de wifi lijst komen. Dus die hadden ook geen internet.

Reputatie 7
Badge +15

@Confuzer 

Mediaconverter is het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router. Er gaat een internetkabel vanuit de mediaconverter naar da WAN poort van je router.