Beantwoord

Sinds enkele dagen geen email meer mogelijk via Apple mailapps

  • 13 November 2022
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Ik ben net een week klant van T-Mobile thuis (overgestapt van KPN). Na een goed begin gaat het deze week mis met het ontvangen en verzenden van mail via de Apple mailapps. Zowel de apps op iPhone, iPad en Macbook kunnen geen connectie meer maken met de servers. Dit is sinds een paar dagen het geval. Als ik verbind met 4/5G doet alles het normaal. Blijkbaar is er in het T-mobile netwerk iets gewijzigd waardoor de mailapps geen connectie meer kunnen maken, ik zelf heb niks gewijzigd aan instellingen o.i.d.

De volgende melding krijg ik op mijn macbook:

 

Als ik een andere app (bijvoorbeeld Outlook) instel met Apple mailaccounts dan lukt het wel verbinding te maken.

icon

Beste antwoord door Jeroen9817 13 November 2022, 17:27

Bekijk origineel

2 reacties

😂 ik had een aantal dagen gewacht met een forumpost omdat ik zelf veel dingen had geprobeerd om het probleem op te lossen. Nu dacht ik: het kon wel eens DNS zijn. En ja hoor, ik heb de DNS instellingen in de Zyxel router aangepast van Proxy naar Statisch (1.1.1.1 en 9.9.9.9) en voila: alles werkt weer.

Mochten er dus mensen zijn met hetzelfde probleem: pas de DNS instellingen aan!

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het delen van jouw herstelmelding en oplossing @Jeroen9817! 😄👍

Nu kunnen andere users ook profiteren van jouw bijdrage, super!

Reageer