Beantwoord

Sinds gisteren geen internet. PON lampje knippert wel snel

  • 26 May 2023
  • 13 reacties
  • 480 Bekeken

Hallo,

Sinds gisterenmiddag heb ik geen internet meer. Alle lampjes op de router (Huawei) branden groen, behalve het internet lampje, deze brandt helemaal niet. Vervolgens ben ik in de meterkast gaan kijken bij het modem en daar branden het powerlampje en de lan (zit immers aan de router aangesloten). Het Pon lampje knippert snel en het Los lampje helemaal niet.

Ik had mijn laptop op het modem aangesloten en deze gaf aan dat er wel internet was, maar er geen verbinding gemaakt kon worden. (Hij gaf op een gegeven moment ook de melding dat er geen ip-configuratie uitgevoerd kon worden). Zelfs nadat ik alles meerdere keren reset had door de stroom eraf te halen, gebeurde er niks.

Vanochtend heb ik met de klantenservice gebeld en deze hadden mij verteld dat er geen verbinding van buitenaf naar binnen kwam en dat alle lampjes, dus ook het Los lampje zou moeten branden. Echter, ik lees overal dat het Los lampje alleen brandt als er HELEMAAL GEEN verbinding is en dat als het Pon lampje knippert er wel verbinding is, maar deze niet stabiel is?

 

Ik krijg gemixte signalen binnen en ik zou graag willen weten wat nu precies het probleem is en hoe (snel) dit opgelost kan/gaat worden?

 

Mvg,

 

Casper

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 May 2023, 12:31

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kaaspeer 

Het PON lampje knippert wanneer er wel een glasvezel signaal is maar er kan geen verbinding met de splitter in de wijkcentrale tot stand worden gebracht, dit is meestal vanwege een stoorzender in het netwerk 

Hi @Waqqas ,

Helder verhaal (zoiets dacht ik ook al). Het baart me alleen zorgen dat ik bij de klantenservice iets hoor wat nogal tegenstrijdig is, ook over het branden van het los lampje (wat dus niet hoort te branden bij een verbinding).

 

Ik hoop in ieder geval snel wat meer duidelijkheid te krijgen.. Bij m’n verhuizing een half jaar geleden is er ook een hoop mis gegaan en heb ik 2 weken zonder internet gezeten. Toen waren er ook allemaal beloftes gemaakt en niet waargemaakt. Uiteindelijk bleek een verkeerde switch omgezet te zijn in de wijkcentrale en was het probleem ‘eenvoudig’ verholpen toen er na 2 weken eindelijk een monteur kon komen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Kaaspeer, ik wil het graag voor je nakijken! Ik zie alleen geen abonnement als ik op jouw e-mailadres zoek. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Heel erg bedankt voor je gegevens @Kaaspeer! Ik zie dat het inmiddels als opgelost gemeld is. Ervaar je dit ook op locatie? Dan zal ik de vergoeding meteen in orde maken! 😊 Groetjes, Ishana

Hey Ishana,

Woensdag aan het einde van de middag is het probleem opgelost gelukkig! Ik moet zeggen dat ik de service van de onderaannemer behoorlijk matig vond.. Maar goed, het probleem is in ieder geval verholpen.

Kan je het me laten weten als de vergoeding in orde gemaakt is? Bij voorbaat dank!

Mvg Casper

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Kaaspeer, super fijn om te horen! Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet. Deze wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op My T-Mobile Thuis. Ik wens je een hele mooie dag! 😊 Groetjes, Ishana

Heb exact hetzelfde probleem sinds gisterenmiddag, geen internet,tv,telefoon en wifi.      Pong Pon blijft knipperen

Graag hulp in deze, klantenservice maakt ticket aan hulp kan wel 5 dagen duren......help

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Nortico, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter staat het ticket op dit moment nog open. Onze standaard verwerkingstijd is vijf dagen, meestal wordt het sneller opgepakt! Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten, geen zorgen, zodra er meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! Kun je mij hiervan op de hoogte houden? 

Gaan de 5e dag in zonder internet, wifi, tv, telefoon.   Gewoon schandalig en dat alleen door een schakelfout van een monteur in de wijk kast

 

Reputatie 3

Hetzelfde probleem is bij mij opgedreden vanaf donderdag 15 juni. Er is vanuit de T-Mobile klantenservice een ticket aangemaakt en vanaf maandag 19 juni heeft men 2 tot 5 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Het probleem is identiek aan het probleem dat anderen hier hebben gepost.

 

Bedankt! 

Probleem eindelijk opgelost na 6 dagen.

Volgens de monteur zat het in de wijk kast, bij aansluiten van een nieuwe deelnemer was vergeten het KPN kastje te verwijderen, waardoor er meerdere aansluitingen geen tv, internet, telefoon en wifi hadden.

Korting van 25,- euro op factuur maakt  het NIET hebben van bovenstaande niet goed.

Jammer dat er niet sneller op dit soort herkenbare fouten gereageerd kan worden, met het weekend waarin geen monteurs beschikbaar zijn ben je zomaar 6 dagen verder.

 

Reputatie 3

Probleem eindelijk opgelost na 6 dagen.

Volgens de monteur zat het in de wijk kast, bij aansluiten van een nieuwe deelnemer was vergeten het KPN kastje te verwijderen, waardoor er meerdere aansluitingen geen tv, internet, telefoon en wifi hadden.

Korting van 25,- euro op factuur maakt  het NIET hebben van bovenstaande niet goed.

Jammer dat er niet sneller op dit soort herkenbare fouten gereageerd kan worden, met het weekend waarin geen monteurs beschikbaar zijn ben je zomaar 6 dagen verder.

 

De reden dat het niet sneller kan is dat de BackOffice gedurend het weekend niet werkt. Het zij zo

Reageer