Beantwoord

Slechte kommunicatie met KPN

  • 27 July 2022
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

op 4 juli 2022 heb ik een DSL aansluiting aangevraagd bij T-Mobile (Thuis)

Tijdens deze aanvraag bleek dat het betreffende adres niet bestaat in het T-Mobile adressenbestand.

Ook blijkt de communicatie tussen KPN en T-Mobile uitermate beroerd te verlopen.

Na bijna 1 maand en 4 pogingen mijnerzijds via de klantenservice om de zaak uit te leggen en om een internet verbinding via het bestaand aansluitkastje van KPN te laten realiseren, zijn tot op heden mislukt.

Het is voor mij roepen in de woestijn. Er gebeurd helemaal niets.

Ja , de mensen bij de klantenservice zijn behulpzaam genoeg. Daar ligt het niet aan.

Maar het laatste functionele stukje communicatie tussen T-Mobile en KPN ontbreekt.

Werd daar maar eens beter meen om gegaan is mijn idee.

Ik denk dat de 2 partijen elkaar de zwartepiet (lees dit niet als een discrimineerde opmerking a.u.b.) toe spelen.

Geen structuur en een slecht beleid.

icon

Beste antwoord door Boris 28 July 2022, 09:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mon Boule , welkom bij de community. 

Even een check vraag, als je op de t-mobile site de postcode checker invult, geeft deze dan aan dat er bij jou een internet verbinding geleverd kan worden?

@eric 

Bij het invullen van de z.g.n. Postcode Check bestaat het adres niet.

Maar…………. het adres bestaat echt en er zit een KPN aansluiting welke een jaar of 5 geleden werd gebruikt voor een vaste telefoonlijn. We zijn toen overgegaan naar een mobielnummer.

De aansluiting bestaat dus nog steeds.

ps. schrijf foute bij  Communicatie, sorry.

Reputatie 7
Badge +14

Daar zit het probleem.  Omdat je niet in de postcode checker naar voren komt kan t-mobile geen aansluiting leveren. Dat kan b.v. te maken hebben met de minimale snelheid die zij wil kunnen leveren. Dan vallen kpn aansluitingen die te ver van de wijkcentrale staan af.

Geen idee hoe jij toch een bestelling hebt geplaatst, maar dit gaat hem niet worden. 

@eric 

het betreffende huisnummer is nooit aangevuld geworden in het adressen database van T-Mobile

Dit huisnummer is sinds een paar jaar officieel. KPN heeft het huisnummer inmiddels wel in hun database staan. Wat de aansluitsnelheid betreft, daar maak ik mij geen zorgen om. Het betreffende huisnummer zit zelfs dichter bij de wijkcentrale dan dat van de buren.

Mijns inziens is het gewoon een sprake van miscommunicatie / onwil tussen T-Mobile en KPN.

Reputatie 7

Hoi @Mon Boule,

Thanks voor je navraag en welkom bij de Community! Ik begrijp goed dat er verwarring is ontstaan en geef je graag meer duidelijkheid. Ook zie ik dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische collega's, wat je wellicht ook heeft doen informeren. Ondanks dat we je natuurlijk dolgraag willen aansluiten en als klant welkom willen heten, zie ik terug dat er geen mogelijkheid is om de aansluiting de verwezenlijken op het opgegeven adres. Wij kunnen het inderdaad om bovenstaande genoemde redenen niet realiseren. Ik had je het liefst wat anders willen vertellen, maar ik hoop nu wel de duidelijkheid te kunnen creëren die je mag verwachten. Mocht ik de bestelling daarmee annuleren, dan hoor ik het graag.

@Boris 

Bedankt voor je toelichting.

Hierbij wil ik gezien jou bovenstaand antwoord, de heleboel annuleren.

Hopelijk hoef ik hiervoor weer geen uren aan handelingen in te gaan steken.

Ik ben wel een beetje klaar met T-Mobile.

Mij zolang laten wachten en vervolgens vertellen dat er geen mogelijkheid is op een DSL aansluiting via het oude KPN aansluitpunt.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mon Boule, dat is zeker begrijpelijk natuurlijk, maakt het niet minder spijtig maar ik begrijp je verzoek. Ik zie dat de annulering van het T-Mobile voor thuis abonnement inmiddels ingewilligd is door de Klantenservice. 

Sorry dat we je niet konden blij maken met een abonnement - hopelijk verandert dit binnenkort en kunnen we je alsnog verwelkomen met Glasvezel.