Beantwoord

Slechte wifi, af en toe snel en dan traag

  • 3 June 2019
  • 8 reacties
  • 448 Bekeken

Word zoooo moe van jullie wifi!!!!
elke week wel gezeur!
bel ik, doet ie het weer ff en dan weer is alles zo sloom!
dus zit ik elke keer op me 4G wat dus ook altijd op gaat.

sta op het punt om weg te gaan bij jullie!!🤬
icon

Beste antwoord door Sander 14 June 2019, 13:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Je kan proberen om een ander kanaal in te stellen op je modem. Mocht je een android telefoon hebben, kun je wifi analyzer downloaden via de playstore. Hiermee kun je kijken welke kanalen vrij zijn om te gebruiken.

Verder kun je beter 5Ghz gebruiken omdat minder apparaten hier gebruik van maken. Nadeel is wel dat het bereik korter is dan op 2.4Ghz.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @brasileiraxx,

Dat is niet mooi. Wil je surfen, dan werkt de verbinding niet lekker. Dat moet opgelost worden. Wat heeft de klantenservice gedaan dat de verbinding even stabieler werd? Glassertje heeft al goede tips gegeven, waarbij je in het WIFI topic meer duiding kunt vinden over hoe dat in te stellen is.
* Heb je er zowel via WIFI als via bedraad last van?
* Welke snelheid geeft de speedtest aan (via app) ten opzicht van wat je zou moeten hebben?
* Is het op bepaalde momenten dat je last hebt of continu wisselende snelheden?
* Woon je in een gebied met veel ander gebruikers? Bijvoorbeeld een appartement. In dat geval kan het zeker lonen om met een wifi analyzer te kijken welk kanaal vrij is.
* In het geval dat je een Huawei of Zyxel modem hebt, dan heb je ook 5Ghz tot je beschikking. Heb je hier ook last van wisselende snelheden?

Een hoop vragen en tips, maar uiteraard bedoeld om te kijken of we je kunnen helpen. Webcare kan verder nog kijken of ze rariteiten op jouw verbinding zien. Ze lezen mee en reageren meestal binnen 24 tot 48 uur.

Nog een puntje: onlangs is er een update geweest. het helpt dan om het modem en eventueel de media converter even te resetten. Ik weet dat je dat soort dingen al vaak hebt gedaan, maar wellicht niet na de update. Haalt niet weg dat we je kijken hoe we jouw ervaring kunnen verbeteren.
Hallo,

bedankt voor jullie reacties.
ik heb een huawai modum, en al paar keer gebeld,
dan is het op een ander kanaal gezet zoals jullie hier ook uitleggen.
verder ben ik de enigste die mijn wifi gebruikt en soms ook de tablet.
ik zal morgen eens proberen om hem helemaal uit te zetten ivm de update wat u verteld. 🙂

ik heb dit probleem ook sinds dit jaar pas en echt constant..
en ik zit inmiddels al zeker 2 jaar miss zelfs langer bij tmobile/ tmobile thuis.
Reputatie 7
Badge +4
Goed te lezen. Hou je ons op de hoogte of er verbetering is?
Ja zal ik doen! 🙂
Even een update! Heb nu 2 keer de stekker uitgehaald en weer erin, dan doet ie het 2 dagen en dan weer niet... word hier wel heeeel moe van!! Ga toch niet elke keer de stekker eruit halen
Reputatie 7
Badge +4
@brasileiraxx,

Niet tof dat het nog steeds niet lekker werkt. Webcare kan meekijken wat de kwaliteit van jouw lijn is. Laten we ondertussenverder kijken of we - als medeusers - wat kunnen betekenen voor je.

* Heb je ook al bedraad getest of je daar een ander resultaat krijgt? Werkt het daar wel?
* Heb je ook getest op de 5Ghz band? Deze is vaak stabieler en sneller dan de normaal gebruikte 2,4Ghz band. 5Ghz heeft als nadeel dat het bereik beperkter is.
* Heb je de test met de Speedtest app nog getest? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Een afbeelding posten helpt.

Deze vragen helpen je bij het krijgen van een passende oplossing.
Reputatie 7
Hoi @brasileiraxx,

Ik heb al even meegelezen en kijk nu graag met je mee! Ik zie dat er gelukkig niets mis is met je verbinding van buitenaf. De oplossing moet dus gezocht worden in de Wifi-instellingen. Hiervoor heb ik twee tips. De klantenservice heb je hiervoor niet meer nodig!

1) Als je in dezelfde ruimte bent als het modem, kun je het beste het 5G netwerk selecteren. Deze is op korte afstand veruit het beste. Ben je verder van het modem, kies dan het gewone netwerk. Deze heeft beter bereik op grotere afstanden.
2) Zet de frequentie van je modem op "Auto". Zodra je het modem even van de stroom haal, gaat deze op zoek naar de beste frequentie op dat moment. bedenk je dat het erg druk is met frequenties (denk babyfoons, magnetron, andere netwerken van buren, bluetooth). Als een buurman thuiskomt en zijn Wifi volle bak gebruikt en jij zit op dezelfde frequentie, dan zal jouw Wifi hier hinder van hebben. Een korte stroomonderbreking van je modem als de frequentie op "Auto" staat, zorgt ervoor dat je modem automatisch een rustiger kanaal opzoekt. Het kan dat dit regelmatig nodig is.

Houd je ons op de hoogte van je bevindingen?

Reageer