Beantwoord

Slechte wifi op laptop

  • 20 May 2020
  • 1 reactie
  • 140 Bekeken

Geachte,

Ik heb erg slechte wifi verbinding op mijn laptop. Terwijl de wifi verbinding op mijn telefoon en tv uitstekend is, is het op mijn laptop echt naadje pet. 

Ik had vandaag een beeldbel afspraak waarbij ik uiteindelijk ervoor gekozen heb mijn telefoon als hotspot te gebruiken omdat het anders niet te doen was. 

Wanneer ik op internet zaken wil opzoeken dan blijft de website zich laden of krijg zelfs dat er geen verbinding is terwijl hij wel gewoon gekoppeld is.. 

 

Enig idee waar dit aan kan liggen? Had hier vanuit telfort nooit problemen mee.

 

Ik hoor het graag. 

Met vriendelijke groeten,

XXXX

Moderator edit: graag geen persoonsgegevens in publieke posts plaatsen, thanks! 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 20 May 2020, 20:34

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hallo,

Het zou kunnen dat je telefoon en tv verbonden is met 5 Ghz wifi en de laptop met 2.4 Ghz wifi. Welk type modem heb je? Indien dit een Zyxel modem is dan hebben de twee wifi signalen dezelfde naam en wordt er automatisch met de beste verbonden. Sommige laptops ondersteunen geen 5 Ghz wifi en deze verbinden dan met de 2.4 Ghz. De laatst genoemde wifi is trager en storingsgevoeliger.

Je zou de wifi signalen kunnen splitsen door in te loggen op het modem en de de 5Ghz een iets andere naam te geven, zodat je zelf kan kiezen met welke je verbindt. Je kan dan ook zien als de 5 Ghz niet wordt herkend. Je zou de laptop bedraad kunnen aansluiten of, als deze geen 5 Ghz ondersteund, een goede wifi dongle kopen die wel 5 Ghz ondersteund, en deze op je laptop installeren.

Mvg. Marcel

Reageer