Beantwoord

Slechte WIFI verbinding

  • 26 June 2017
  • 9 reacties
  • 813 Bekeken

In het verleden had ik Vodafone Thuis en sinds begin dit jaar T-Mobile thuis, alleen bij Vodafone was het WIFI bereik al een stuk minder dan bij de vorige provider Lijbrandt die helaas stopte, de WIFI was bijna perfect en nu bij T-Mobile is hij nog een stuk minder en valt zelfs geregeld weg, bij Vodafone een monteur in huis gehad en heeft een kabel dwars door de kamer gelegd naar de vaste computer, maar nog steeds zo traag als wat, en voor de WIFI heb ik een acces point bekabeld gemonteerd maar heb nog steeds geen goed resultaat, bereik van de WIFI is zeer matig, aub tips of nog beter een goede oplossing!!
icon

Beste antwoord door Sander 28 June 2017, 12:34

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1
De Draytek glavezelmodem is op zich een prima modem, echter alleen als je dichtbij zit met je laptop of smartphone, in mijn geval is hij in de kamer gemonteerd en is de afstand tot mijn laptop slechts enkele meters.
Ga ik echter met de iPhone naar buiten of slaapkamer dan merk je al heel snel een afname van de snelheid, ik had in het verleden ook Lijbrandt en daar was de wifi inderdaad beter van.
Ik heb al wel eens eerder gelezen op dit forum dat ook andere gebruikers aangeven dat de wifi van de Draytek slecht is.
Dank voor het antwoord, met andere woorden is het modem niets waard?
Reputatie 7
Badge +1
Het is geen slecht modem, het modem verzorgt ook de tv streams en die vindt ik prima, zoals aangegeven is het helaas alleen het wifi gedeelte welke gewoon slecht is zo is er geen 5ghz mogelijk.
Zeker voor technisch onderlegde mensen die wat meer met het modem willen dan wat mailen en surfen zoals ik is het zeker geen ideaal apparaat.
Reputatie 7
Hoi Pejotter, het Draytek modem is prima geschikt voor wifi. Er zit alleen geen 5G op. We verzorgen ook wifi-garantie, dus we willen graag dat het allemaal goed werkt bij jou. Veruit de meeste winst is te behalen met het wijzigen van de frequentie. Ook de locatie van het modem kan wellicht wat helpen. Zet 'm op een vrije plek. Andere zaken zoals muren en gewapend beton, tja, daar zal ieder modem moeite mee hebben.

Als je echt een hoge snelheid wilt hebben, dan is een internetkabel altijd de beste optie.
Beste Sander, de fout zal vast en zeker bij mij liggen maar de gebruikersnaam en password "user" 2 maal invoeren pakt bij mij niet en kan dus het kanaal ook niet aanpassen, en ik ga er dus echt vanuit dat het hieraan wel moet liggen. Het modem is opgehangen een aangesloten door een monteur, zijn nog een keer terug geweest vanwege de slechte wifi, en ik heb een acces point in mijn woonkamer hangen wat bekabeld gekoppeld is met het modem!!
Reputatie 7
Hey Pejotter,

Goed dat je dat er even bij vermeld. Dan staat waarschijnlijk de wifi van onze Draytek uit. Dan kom je met dat 192 adres niet op ons modem uit. Daarom kun je niet inloggen met 'user'. Als het goed is, heb jij dus wel een 2.4 Ghz en een 5Ghz netwerk. Gebruik het 5G netwerk als je dichtbij het modem zit en die andere als je verder weg zit.

Maar goed, je geeft aan dat het niet optimaal ingesteld staat. Dan wil ik je graag een handleiding opsturen. Dan kun je het access point en modem even opnieuw op elkaar instellen. Kun je jouw postcode, huisnummer, e-mailadres en laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht doorsturen?
Reputatie 7
Hoi Pejotter,

Bedankt voor de gegevens! Zojuist heb ik je een e-mail verstuurd met uitleg hoe de FritzBox opnieuw te verbinden met ons modem en de instellingen aan te passen zodat deze weer optimaal zijn. Dan zou het weer net zo moeten werken als toen de monteur het heeft geinstalleerd.

Laat je weten of het lukt?
Beste Sander, ik heb de mail bekeken en dat gaat hem dus niet worden, mijn kennis van zaken is veels te beperkt om die handelingen uit te voeren, dat gaat dan een monteur van jullie worden of ik weet niet als zoiets op afstand gedaan kan worden, maar ikzelf ga hier zeker niet aan beginnen want dan heb ik straks nergens meer wifi!!
Reputatie 7
Hoi Pejotter,

Zojuist hebben we contact gehad. Bedankt voor het goede gesprek. Het was erg verhelderend. Het blijkt dat het accesspoint op de eerste verdieping op dit moment weinig bijdraagt aan de wifi verspreiding binnenshuis. Wellicht dat deze nog te optimaliseren is.

Dit plaatje verheldert hoop ik het één en ander:



Ik hoor graag binnenkort of de wifi boven beter is geworden!

Reageer