Beantwoord

Slechts helft internetsnelheid op glasvezel

  • 20 June 2017
  • 8 reacties
  • 526 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
'Ik heb een abonnement voor 50Mb up/down (glasvezel) maar de download snelheid blijft vaak steken op 20 à 30. Upload is wel ok. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door drsjan 23 June 2017, 12:50

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Welkom op het forum.
De eerste belangrijkste vraag is, waar voer je deze test mee uit, via de Wifi of via de LAN?
Als je het doet over de Wifi zijn resultaten erg onbetrouwbaar.
Als je snelheidstesten doet, doe dat dan via de vaste aansluiting (LAN).

Ik test altijd via http://www.speedtest.net/nl/

Heb hier een 100/100 en de meting komt uit op 115/116
Dank voor je antwoord. Ik test ook altijd via die website en heb ook met wifi vaak de 50/50 gemeten, maar de laatste tijd is het bar en boos. Ik test ook wel via LAN maar dan via een aansluiting via het stopcontact. Die is vaak trager dan wifi.
Reputatie 5
Badge
Ik had ook bijna altijd 50/50 maar de laaste tijd is het meestal 30/20 !?
Reputatie 7
@drsjan en @HerelsTom, aan dat 50/50 te zien hebben jullie allebei glasvezel. Mooi!

Glasvezel is juist superstabiel. Opeens de helft van je snelheid is niet oké! Voor wifi zijn er natuurlijk wel verklaringen te vinden en ook powerline adapters kunnen behoorlijk roet in het eten gooien. Daarom wil ik vragen met een internetkabel rechtstreeks te testen. Mocht je snelheid hier niet stabiel zijn of een fractie van je abonnementssnelheid, dan hoor ik het graag.

Is het bekabeld oké, maar op wifi niet? Kijk dan eens in dit topic!
Zojuist getest met LAN kabel direct. Download is nu variërend tussen 45 en 48, upload gek genoeg niet meer dan 36. Ping varieert van 8 tot 22 seconden. Met diverse servers getest. Dus wel beter maar nog niet optimaal.
Reputatie 7
Hmm dat is toch wel een behoorlijk verschil, daar gaan we verder naar kijken! Zou je eens willen testen wat het resultaat is met een andere netwerk kabel en andere poort op je modem? Als de snelheid hiermee ook lager is stuur mij dan even je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door, dan kijk ik meteen met je mee!
Nu met andere kabel getest op poort 2 maar resultaat hetzelfde. Ik wil die gegevens wel doorsturen, maar wel graag op een privé chat of zoiets en niet op een openbaar forum.;)
@drsjan
Het mag zelfs niet op het openbare forum geplaatst worden, juist omdat het hier gaat om privégegevens. ;)

Je kunt op de naam van Brian klikken, dan kom je op zijn profielomgeving terecht. Via die weg kun je hem de gevraagde gegevens in een privéberichtje sturen. 🙂

Reageer