Beantwoord

Snelheid glasvezel

  • 27 January 2021
  • 34 reacties
  • 694 Bekeken


Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 6

Wij hopen met jou mee @agbontam! De monteur kan dit ter plekke het best constateren, laten we dan ook wachten op de terugkoppeling van de monteur!

Reputatie 7
Badge +1

@agbontam  Misschien een volkomen overbodige vraag van mijn zijde, maar heb je al eens geprobeerd om met een paperclip een fabriek reset te  doen, zit links onder aan de onderkant, is maar een suggestie maar niet geschoten is altijd mis.

  

@BeMu heb alle routers  al eens reset maar ook dit heeft toen niets geholpen

De monteur is langeweest(bijna letterlijk).. het enige dat hij heeft gedaan is het davolink modem verwisselen en een T50 modem geplaatst

Deze actie had ik zelf uit kunnen voeren….. maar goed… resultaat nog steeds geen 100 Mbit..

ik moet zeggen hij komt wel ietsje hoger. nu maar de 70 M bit wordt NIET gehaald

Ben dus nog steeds niet blij

 

Reputatie 7

Hi @agbontam, dankjewel voor de update! Ik had graag gelezen dat jij meer dan tevreden zou zijn na het bezoek van de monteur. Ik help jou dan ook graag verder. Uit eerdere berichten maak ik op dat jij altijd bekabeld test. Toch vraag ik ter dubbelcheck of ook dit screenshot bekabeld is getest? Voor een bekabelde verbinding zijn dit inderdaad nog niet de gewenste resultaten, maar als deze resultaten zijn behaald met Wifi dan is dit een mooi resultaat. Als jij dit bekabeld hebt getest, dan wil ik jou graag vragen om een screenshot te sturen die duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen. Test dit vervolgens op jouw PC en maak een screenshot van het volledige scherm. De technische dienst heeft zo’n duidelijk screenshot nodig om goed onderzoek te kunnen doen en eventueel een monteur aan te sturen. Ik hoor het heel graag van je, want ik wil graag dat jij weer volop van jouw verbinding gaat genieten! 😊

@Lisa   vandaag haal ik met kabel rechtstreeks op de T50 rond de 80 dat vind ik acceptable alhoewel het nog steeds 20% verlies in snelheid betekend..

gisteren kwam ik rechtstreeks op de T50 niet verder dan 60mBit

dit is echter de speed test van een paar seconden geleden

 

en ja deze waarden zijn rechtstreeks op de T50…..

Dat ik wireless lager uitkom is iets dat ik als netwerkbeheerder ook heel erg goed besef

Reputatie 7

Hoi @agbontam ,

Thanks voor de terugkoppeling! Ik begrijp dat de snelheid te laag is. Ik wil dit graag bij de technische dienst kenbaar maken. Nu begrijp ik dat je al verschillende speedtest uitslagen hebt aangeleverd waarop dat zichtbaar is. Om ervoor te zorgen dat de technische dienst dit gaat oppakken, moet het op de screenshots zichtbaar zijn, dat de test bekabeld is afgenomen. Alleen dan gaan ze ermee aan de slag. Nog enkele tips: 

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen).

Op deze manier kunnen wij het voor je oppakken. Ik hoor het graag van je!

@Boris  test is gedaan met de ookla (speedtest.net app) speedtest app.. uitsluitend de netwerk kabel in de router verder niets.. en aangesloten op mijn laptop HP probook G6….

Reputatie 7
Badge +8

@agbontam Ik geloof je op je woord! Zou je echter toch de screenshots willen maken waarop alle punten zichtbaar zijn zoals @Boris aangeeft? Pas dan kunnen wij de speedtests aanleveren bij de technische dienst en gaan ze ermee aan de slag. Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Reageer