Beantwoord

Snelheid glasvezel

  • 27 January 2021
  • 34 reacties
  • 633 Bekeken


Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 4
Badge +2

ondanks herhaalt melden blijft het 1 groot drama…. Heb 1GB abonnement en kom amper aan de 30 GB up en down zoe bijgevoegde speedtest..

 

Maak even zelf een topic aan en probeer daarin zoveel mogelijk van de eerdere post van @TAVL mee te nemen. Er kunnen veel oorzaken zijn en wellicht weten de kenners hier raad! :)

 

TAVL schreef;

  • Via browser of app?
  • Bedraad of via WIFI?
  • Wat voor draad gebruik je?
  • Via welke apparaten test je? Wat is de maximale snelheid die de apparaten aan kunnen?
  • Heb je (actieve) apparaten die ook gebruik maken van internet tijdens het testen?
  • Zijn er mogelijke storingsbronnen aanwezig die inteferentie kunnen veroorzaken?
  • Gebruik je de bijgeleverde router en mediaconvertor van TM of zijn er alternatieven? Bijvoorbeeld de mediaconvertor van een vorige serviceprovider?
  • Is het op specifieke tijden dat je een beter signaal hebt dan op andere tijden? Bijvoorbeeld avonduren, ochtend, ...

Met andere woorden; helpen op deze community graag om medeklanten het optimale uit de verbinding te laten halen, maar moeten toch echt iets meer weten. Er zijn namelijk best wat factoren die de internetsnelheid beïnvloeden. 

nog even als aanvulling… ben zelf ICT specialist met behoorlijke ervaring op netwerk gebied en het verbaast mij elke keer weer wat het niveau van antwoord geven hier is.. Als ik een klacht indien dan gaat  nagenoeg altijd over de belabberde snelheid…

als ik test is dat rechtstreeks op de Draytek aangesloten (JA met ethernetkabel op de juiste poort) via de speedtest app en op mijn laptop ALLE internet gebruikende applicaties uitgeschakeld..ook alle antivirus programma's . het is dan ook uitgesloten dat er mijn  kant iets fout zit..( zelfs de tv RJ 45 is er dan uit...)

ook het pingen naar de dns server levert geen vreemd trage reactie op.

m.a.w als je dan het getoonde resultaat ziet dan mag je gerust vaststellen dat de snelheid om te janken is….

 als je dan van een moderator een vraag krijg als: hoe test je…… dan ben ik er helemaal klaar mee..

Toen dit nog Vodafone was haalde ik  zelfs met extreme netwerkbelasting van mijn kant nog easy de toen 50 mbit…

WAAR gaat het dan fout? 

Wat mij het meest ergert is dat t-mobile het lijkt te kunnen en willen permitteren om klanten te verliezen…..

 

en wat nog ergerlijker is, is het feit dat  T-mobile je wel laat betalen voor 1GB en dit gaat zo al vanaf dat het netwerk is overgenomen door T-Mobile

 

Wat denk T-Mobile hier aan te gaan doen?!!!

 

dit is nu net gemaak 18:34

 

ondanks herhaalt melden blijft het 1 groot drama…. Heb 1GB abonnement en kom amper aan de 30 GB up en down zoe bijgevoegde speedtest

 

en dit is eerder regelmaat dan toeval

 

heb hier al vaker over geklaagd en er wordt simpel gezegd geen ruk aan gedaan

dit is een speed test van 17:52  vandaag

 

Reputatie 7
Badge +10

Jazeker. Moderators zijn actief op deze community en springen bij als dat nodig is. Ben benieuwd of het nu op niveau blijft. 

 

900+ valt binnen de richtlijn van wat je mag verwachten. 850+ is de bodemgrens om te kijken naar oplossingen.

Thanks voor de update. Dat geeft al meer inzicht. Goede stappen! Heb je de mediaconcertor ook al eens reset?

Ik schakel, als ik de router reset, de stroom ook uit, dus ook de mediaconcertor.

 

Ik heb zojuist de speedtest app “gedraaid” en krijg nu 906 down- en 905 upload. Kijkt Tmobile mee…..

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Thanks voor de update. Dat geeft al meer inzicht. Goede stappen! Heb je de mediaconcertor ook al eens reset?

Beste,

 

we testen met app maar ook via browser.

We zitten bekabeld, Cat6+ kabel, rechtstreeks op de router, HG659.

De resultaten zijn doorgaan tussen 700 en 750, ongeacht het moment van de dag en met slecht 1 gebruiker. Uiteraard daalt de snelheid als we met meer tegelijk werken. Rechtstreeks op de router met laptop via kabel maakt weinig uit. Toen we glasvezel “kregen”, we wonen in een nieuwbouw huis, iets meer dan jaar, was de snelheid hoog, rond 900/920. Het resetten van de router geeft geen oplossing.

Uiteraard is 700/720 best snel maar geen1000.

groet

Peter

Reputatie 7
Badge +20

Het beste meet je de snelheid met een laptop direct bekabeld op de modem met minimaal een CAT5e kabel via de Ookla speedtest desktop app.

Test het eens via meerdere servers en misschien ook in veilige modus om processen die de snelheid verminderen te minimaliseren.

Overigens is het minimum 70% van je snelheid.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Chimene Lam,

Welkom op de community. Hoe test je doorgaans de snelheid?

  • Via browser of app?
  • Bedraad of via WIFI?
  • Wat voor draad gebruik je?
  • Via welke apparaten test je? Wat is de maximale snelheid die de apparaten aan kunnen?
  • Heb je (actieve) apparaten die ook gebruik maken van internet tijdens het testen?
  • Zijn er mogelijke storingsbronnen aanwezig die inteferentie kunnen veroorzaken?
  • Gebruik je de bijgeleverde router en mediaconvertor van TM of zijn er alternatieven? Bijvoorbeeld de mediaconvertor van een vorige serviceprovider?
  • Is het op specifieke tijden dat je een beter signaal hebt dan op andere tijden? Bijvoorbeeld avonduren, ochtend, ...

Met andere woorden; helpen op deze community graag om medeklanten het optimale uit de verbinding te laten halen, maar moeten toch echt iets meer weten. Er zijn namelijk best wat factoren die de internetsnelheid beïnvloeden. 

Reageer