Beantwoord

Snelheid glasvezel

  • 27 January 2021
  • 34 reacties
  • 695 Bekeken


Toon eerste reactie

34 reacties

:point_up: we gaan het zien

ondanks herhaalt melden blijft het 1 groot drama…. Heb 1GB abonnement en kom amper aan de 30 GB up en down zoe bijgevoegde speedtest

 

en dit is eerder regelmaat dan toeval

 

heb hier al vaker over geklaagd en er wordt simpel gezegd geen ruk aan gedaan

dit is een speed test van 17:52  vandaag

 

nog even als aanvulling… ben zelf ICT specialist met behoorlijke ervaring op netwerk gebied en het verbaast mij elke keer weer wat het niveau van antwoord geven hier is.. Als ik een klacht indien dan gaat  nagenoeg altijd over de belabberde snelheid…

als ik test is dat rechtstreeks op de Draytek aangesloten (JA met ethernetkabel op de juiste poort) via de speedtest app en op mijn laptop ALLE internet gebruikende applicaties uitgeschakeld..ook alle antivirus programma's . het is dan ook uitgesloten dat er mijn  kant iets fout zit..( zelfs de tv RJ 45 is er dan uit...)

ook het pingen naar de dns server levert geen vreemd trage reactie op.

m.a.w als je dan het getoonde resultaat ziet dan mag je gerust vaststellen dat de snelheid om te janken is….

 als je dan van een moderator een vraag krijg als: hoe test je…… dan ben ik er helemaal klaar mee..

Toen dit nog Vodafone was haalde ik  zelfs met extreme netwerkbelasting van mijn kant nog easy de toen 50 mbit…

WAAR gaat het dan fout? 

Wat mij het meest ergert is dat t-mobile het lijkt te kunnen en willen permitteren om klanten te verliezen…..

 

en wat nog ergerlijker is, is het feit dat  T-mobile je wel laat betalen voor 1GB en dit gaat zo al vanaf dat het netwerk is overgenomen door T-Mobile

 

Wat denk T-Mobile hier aan te gaan doen?!!!

 

dit is nu net gemaak 18:34

 

@ TAVl  dit is dus precies wat ik bedoel Er wordt domweg niet gelezen.

nog een keer:

cat6 kabel

via app

rechtsreeks op de netwerkpoort van de Draytek geen andere netwerk kabels in de Draytek

via hp probook laptop I5 16 GB Gen6(maar dat heeft er geen bal mee te maken)

Alle andere antwoorden staan al in mijn tekst…

en zoals gezegd dit is regel ipv toeval  is het zelfde issue met ALLE laptop in mijn bezit HP Omen game laptop, Lenovo Thinkpad..enz…

alle hard en software op alle laptops is op de allerlaatste stand…..(ook drivers)

@TAVL  ja meerdere ook cat5 kabels en uiteraard ook de andere beschikbare netwerkpoort.

ook via wifi alles met het zelfde slechte resultaat

@agentx  ik ben hier ondertussen al maanden mee zoet en nog 0% verandering….

en zeg zelf dit resultaat is toch om te janken.. hoe zou jezelf reageren als je dit zelf aan de hand zou hebben..  Boos is het woord niet….. dat stadium ben ik allang voorbij……

zoals gezegd lees eerst ns goed wat er geschreven is dan had je ookal antwoorden op jouw vragen gehad… op mijn tv , een oude plasmam heb ik dit niet en al zou ik een smart tv hebben dan is het resultaat ook hetzelfde want hetzelfde netwerk

 

@TAVL  wat betekent volgens jou,, rechtstreeks op de netwerk poort van de galsrouter(Draytek) geen andre netwerkverbindingen aangesloten?

ik kan je nog wel een speedtest sture horen als je wilt..maar ik haal amper de helft van de 1Gb in het gunstigste geval..

dit is nog een gunstige.. maar nog steeds geen 100 mBit download

Reputatie 7
Badge +4

Ik lees nu 2 dingen. De extreem slechte metingen op jouw screenshots en "amper de helft van 1gbit". Vandaar mijn vraag om een overzicht van meerdere metingen. Kijken of er een patroon in zit. Dat het op bepaalde momenten erger is. Het sluit mogelijk uit dat het verkeerd in de meterkast geplugd is. 

DAt betekent dat ik je puur een vraag stel om te kijken of we niets missen. Het zou de eerste keer niet zijn dat er toch nog iets aanwezig is. Iets met "Did you try to turn it off and on again". Ik ken de casussen dat er geen stekker in de wandcontactdoos zat, waardoor er geen beeld was. Vergeten te checken door de gebruiker. ;) Nogmaals: we hebben geen cams in jouw woning of glazen bol. 

@TAVL  geloof me er zit in mijn meter kast niets verkeerd.. dit is gekomen na de overgang naar T-mobile..

ook de verhoging van van snelheid heeft niets geholpen..

uitsluitend testen op een "kale”draytek zoal as eerder beschreven levert exact hetzelfde resultaat op

ik ben al jaren aan het “bakkelijen” hierover,, dus heb alle (incl) meest onwaarschijnlijke al getest,

en geloof me ik weet ook wel dat 100 MBit alleen in het meeste gunstige gehaald kan worden..

maar zoals je zelf gezien hebt op de afdrukken kom ik vaak niet eens aan de helft en dat laatste gebeurt helaas te vaak

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Chimene Lam,

Welkom op de community. Hoe test je doorgaans de snelheid?

  • Via browser of app?
  • Bedraad of via WIFI?
  • Wat voor draad gebruik je?
  • Via welke apparaten test je? Wat is de maximale snelheid die de apparaten aan kunnen?
  • Heb je (actieve) apparaten die ook gebruik maken van internet tijdens het testen?
  • Zijn er mogelijke storingsbronnen aanwezig die inteferentie kunnen veroorzaken?
  • Gebruik je de bijgeleverde router en mediaconvertor van TM of zijn er alternatieven? Bijvoorbeeld de mediaconvertor van een vorige serviceprovider?
  • Is het op specifieke tijden dat je een beter signaal hebt dan op andere tijden? Bijvoorbeeld avonduren, ochtend, ...

Met andere woorden; helpen op deze community graag om medeklanten het optimale uit de verbinding te laten halen, maar moeten toch echt iets meer weten. Er zijn namelijk best wat factoren die de internetsnelheid beïnvloeden. 

Reageer