Beantwoord

Snelheid Glasvezel T-Mobile Thuis op wifi

  • 20 August 2017
  • 8 reacties
  • 749 Bekeken

Hoi,

Ik heb vrijdag mijn aansluiting gekregen en het werkt allemaal, maar wat ik niet snap is dat ik een 500mbps aansluiting zou krijgen maar ik 104mps haal via de wifi
Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is?
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Sander 23 August 2017, 13:25

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Cornelis,

Buiten dat dit een forum is en geen klantenservice, heb je al een keer gecontroleerd via de computer of je daar 500mbit haalt?

Wi-Fi is zeker geen goede vergelijking op snelheid en er zitten te veel variabelen op om daarop te zeggen dat het niet werkt. Ook met een kabel, let je op dat je wel met een gigabit verbinding bezig bent (ook al klinkt het overduidelijk... een 100mbit aansluiting op je pc gaat geen 500mbit verbinding doorlaten ;)).

Als je bekabeld via gigabit lan-verbindingen niet goed in de buurt komt van de 500 mbit (controleer ook met verschillende test servers... niet steeds dezelfde), dan is er wat mis ja 😉
Dank je voor je reactie.
Ik dacht dat dit ook door T-Mobile bekeken zou worden.
Het WiFi verhaal en de NIC's snap ik ook wel.
Ik ga wel even verder kijken, maar de S7 kan veel meer aan dan 1gb. Ik gebruik WiFi analyzer om de boel te meten.
Ik zal straks even met kabel meten.

Groetjes,

Cornelis
Je weet dat je op 2.4 Ghz absoluut geen 1 gbit gaat halen???

Dan praat je over 802.11 AC en niet B/G/N .... Je draytek modem kan dat niet bieden, dus je Wi-Fi gaat gewoon geen 1 gbit snelheden leveren aan je mobiel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11n
Ik heb het hier over 500mbit en niet over 1Gb. Heb ik ook nooit gezegd

Ik ga wel even verder kijken, maar de S7 kan veel meer aan dan 1gb.

Ok.......

Kon i.i.g. geen werkelijke resultaten vinden wat een S7 aan werkelijke doorvoer kan halen op de verschillende soorten netwerken, anders had dat ook nog wat inzicht kunnen geven. Probleem tussen marketing met theoretische waarden en werkelijke resultaten.

S7 haalt niet veel meer dan 300 mbit, aldus de resultaten hier.
Reputatie 7
Hoi Cornelis_van_Ginkel,

Welkom bij Thuis en op het forum! Goede snelheid heb je gekozen. 🙂 Die snelheid komt er ook zeker binnen op jouw adres en modem. Als je een computer bekabeld aansluit, dan zul je zien dat je die snelheid ook haalt. Op wifi is er echter zoveel dat invloed heeft op het signaal, dat we dat niet kunnen garanderen. Typisch is dat je rond de 10% en 50% van de bekabelde snelheid overhoudt. Als jij dus 100Mb/s op de wifi haalt, is dat erg goed! Wellicht dat je het met de wifi-tips nog iets kunt opkrikken, maar waarschijnlijk niet veel.
Thanks!
Reputatie 7
Maximale snelheid van een S7 is 433Mbit op 5Ghz maar dat is een theoretische snelheid. deel dit door 2 en je komt redelijk in de buurt. max op 2,4 Ghz is volgens mij 150Mbit delen door 2.
Als je meer haalt dan 75Mbit mag je zeker blij zijn :)

Wil je het maximale uit je wifi halen kijk dan ook eens naar een Ubiquti accesspoint.
https://www.coolblue.nl/product/708659/ubiquiti-unifi-ap-ac-pro.html

N.B. WiFi is heel erg afhankelijk van omgeving factoren. hier kan een provider ook niets aan doen.
Uit onderzoek door de ACM is gebleken dat WiFi op sommige plekken gewoon overbelast is.
Kortom iedereen zit elkaar in de weg. er gaat dan ook niets boven een UTP kabeltje. vanaf cat5e kan je al gigabit halen.

Reageer