Snelheid internet gravendeel

  • 10 April 2022
  • 9 reacties
  • 87 Bekeken

Hebben medere mensen last van de snelheid van het internet in gravendeel Hoeksche Waard op dit moment ?


This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @edwinvdgraaf 

Betreft dit een glasvezel of DSL verbinding en welke snelheid haal je bekabeld op de T-mobile modem zonder iets er tussen met de Ookla speedtest app?

DSL, is zou 40 Mpbs moeten halen nu is het 1.68. Het is bekabeld en wat bedoel je met Ookla spreedtest app ? en heb modem al opnieuw opgestart

test snelheid

 

Reputatie 7
Badge +15

@edwinvdgraaf

Op Windows kan je de Ookla speedtest app downloaden uit de store om niet via de website te testen.

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt zonder aftakkingen bijvoorbeeld? Test ook eens met andere testservers.

ik heb een mac, modem is rechtstreeks aangesloten zonder iets er tussen. Maar heb vanochtend vroeg F1 gekeken zonder problemen. Nu zelfs kijken op facebook (geen filmpjes) duurt het al lang om volgende berichten te laden. Zal even kijken in de app store voor Ookla speedtest

test Ookla , duurt ook lang om dit bericht te uploaden

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Als je inlogt op het Zyxel modem en naar Systeem monitor → xDSL-statistieken gaat. Staat daar bij de up en downstream waardes

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @edwinvdgraaf, heb je nog kunnen controleren wat er bij de xDSL-statistieken voor waarden staan? Ik zie in de lijnmeting namelijk een bitrate van om en nabij de 30 Mbit/s staan; dat is nog net binnen de acceptabele zone van 75 procent, maar zeker wel reden om er serieus op te gaan letten. Is er in de thuissituatie wellicht iets veranderd qua apparatuur?

ik ben erachter wat het probleem was. Ik heb hier ook een ziggo booster in de woonkamer achter de tv gemonteerd (was ik vergeten).

En de computer was via wifi daar ingelogd en niet de router in de meterkast, dus booster eruit gehaald en weer ingelogd en probleem opgelost.

Maar bedankt voor de snelle actie en ondersteuning.