Snelheid verandert elke dag naar 100 Mbit/s

  • 2 February 2023
  • 28 reacties
  • 595 Bekeken

 

Hallo,

Mijn snelheid word elke dag reset naar 100MB na restart van modem is dit weer rond de een 1GB.

heb all met t-mobile klanten service gepraat monteur heeft de glasvezel vervangen.

na een week werd ik gebeld dat ik maar geen switch moet gebruiken en dat de oorzaak is.

Wat een onzin hoe moet ik dan mijn huis voor zien met 4 poortjes dat kan toch niet?


28 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @h134352RET

Als je inlogt op het modem staat daar de WAN verbinding dan ook op 100M of nog wel op 1000M? 

1000M maar de speed test geeft 100MB aan.

Reputatie 7
Badge +4

Staan de lan poorten ook nog op 1000m? 

Je geeft aan dat je een switch gebruikt. Op het moment van het probleem heeft de PC nog wel 1000M verbinding met de switch of valt die misschien terug naar 100M

PC valt terug naar 100MB en de rest zoals streamen gaat langzaam via tv etc.

en het is gewoon geen generic switch heb 2x unifi flex switch 5 ports en deze zitten ieder op een eigen port op de router en daarna heb ik nog op raspberry unifi controller draaien.

Maar dat is toch gewoon onzin dat ik dan maar geen switch moet gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

Zie je in de Unifi controller dan ook de poort terug gaan naar 100M? 

 

Reputatie 7
Badge +5

Wat vermeld de Unifi controller omtrent de poorten en specifiek de poorten naar de router

Dat na herstart van de router de verbinding weer 1Gb is hoeft toch niet de oorzaak in de router gevonden te worden. Herstarten houd in dat de verbinding opnieuw geïnitialiseerd wordt en een eventuele foutieve instelling in de switch hersteld.

Speedtesten als de tool gebruiken om de snelheid van de verbinding aan te geven is helemaal niet betrouwbaar. Dergelijke testen op een werkende computer met allerlei achtergrond taken zijn van weinig waarde. Als je toch hiermee een indicatie wil krijgen moet je beginnen om de PC DIRECT op een poort van de router aan te sluiten.

DE PC is direct op de router aangesloten.

ik hou de unifi controller in de gaten laat ik het hier weten.

oke op de unifi controller geen verandering hier heb ik een speed test voor de reset en na de reset.

 

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile kan helaas geen support ondersteuning bieden op de internetlijn als er eigen apparatuur achter zit. Dat het niet goed werkt lijkt duidelijk, alleen door het terugplaatsen van de standaard Zyxcel kan je een verkeerde configuratie / werking van de Unify uitsluiten en kan de technische dienst eventueel onderzoek doen.

Oke dus het is standaard dat iemand maar maar 4 netwerk poortjes heeft en daar dan maar genoeg mee moet nemen, en als ik dan iets aansluit dan is het me eigen probleem.

Reputatie 6
Badge +3

Oke dus het is standaard dat iemand maar maar 4 netwerk poortjes heeft en daar dan maar genoeg mee moet nemen, en als ik dan iets aansluit dan is het me eigen probleem.

Dat is niet wat wordt gezegd.

Wat wordt bedoeld is dat als je direct aangesloten op het zyxel modem altijd de volledige snelheid haalt, maar via eigen switches etc niet. T-Mobile hier geen ondersteuning op bied. 

De vraag van de dag is; Als je de pc direct aansluit op het Zyxel modem heb je dan hetzelfde probleem of niet? 

ik heb all gezegd dat mijn PC DIRECT aangesloten is op de modem dus dat is onzin!

Switches zijn alleen voor mijn overige spullen zoals tv etc.

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dus als je bedoelt dat de PC direct op de router is aangesloten, dan is dat de T-Mobile Zyxel router?

Als je op de Zyxel router inlogt, zie je dan in de situatie dat je maar 100 Mbit meet) bij systeeminformatie WAN staan op 1000M/Full?

 

En als je dan op systeem-informatie rechtsonder klikt bij LAN interface waar je dan de PC op hebt aangesloten ook 1000 M/FULL

 

het is nu ntrlk alweer een uur na de reset dus dat gaan we morgen dan wel weer zien als hij weer 100mb snelheid heeft. ja ik heb de t-mobile zyxel router aangesloten.

Weer het zelfde resultaat na een dag is me internet weer 100MB ipv 900

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @h134352RET, bedankt voor je terugkoppeling met de snelheidsupdate en screenshot. Ik wil graag alles kunnen uitsluiten en wil je vragen om elk aangesloten apparaat los te koppelen van het modem zodat enkel de directe verbinding van LAN 1, 2, 3 of 4 naar een pc of laptop aangesloten is. Voer dan de speedtests uit en check of je rond de 900 Mbit/s zit of weer rond de 90. Ik heb sterk het vermoeden dat de switch(es) die je gebruikt de auto Mbps inschakelen waardoor je gelimiteerd wordt tot 100 Mbit/s in plaats van de max van 1000.

oke nu zonder switches in de router zelfde probleem, en unifi switches heb gewoon autonegotiation dus die zouden dan gewoon 1000MB gaan wat ze ook kunnen en ze ook doen. 

uplinks zijn 1000mb(1GB) en mijn pc is dus niet aangesloten op die switches.

 

WIE OW WIE KAN MIJ DIT VERKLAREN DIT is gewoon een t-mobile ding!

geen reset niets en nu opeens heb ik weer snelle connectie hoe kan dit?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Alles blijft duiden op iets wat in jouw netwerk van 1000 mbit naar 100 mbit schakeld. De internetlijn wordt echt niet iedere keer opnieuw geprovisioned.

Reputatie 6
Badge

WIE OW WIE KAN MIJ DIT VERKLAREN DIT is gewoon een t-mobile ding!

geen reset niets en nu opeens heb ik weer snelle connectie hoe kan dit?

 

 

 

Reputatie 6
Badge

WIE OW WIE KAN MIJ DIT VERKLAREN DIT is gewoon een t-mobile ding!

geen reset niets en nu opeens heb ik weer snelle connectie hoe kan dit?

 

 

 

oops foutje, drukte te snel op verzenden

Wat gebruik je als TV platform? De Flex mini’s ondersteunen geen IGMP wat in combinatie met IPTV die multicast gebruikt problemen kan opleveren. Als ik het goed begrijp gebruikt het nieuwe IPTV platforn unicast en zou het goed moeten gaan, het oude platform gebruikte wel multicast.

Maar test eens een poosje zonder de TVs aan de flex mini switches? Ik ben benieuwd of je problemen dan nog optreden. Het zou goed kunnen dat als ergens een multicast stream ophoud (timeout) dat de rust in je netwerk wederkeert en alles weer goed werkt. Het is maar een gok, maar de Flex mini zou de oorzaak kunnen zijn in combinatie met multicast.

Hey louisL ,

Wij gebruiken de app, maar rond die tijd van 5:39 werd er gewoon tv gekeken.

zou kunnen ik had eerst KPN nooit problemen sinds bij t-mobile ben steeds dit probleem.

Reputatie 7
Badge +5

Kun je in de unifi controller de snelheid van de poorten van de flex vastzetten op 1000 mb ipv auto? 
Bij andere unifi switches is dat mogelijk

 

oke dus het heeft twee dagen gewerkt zoals het hoort nu heb ik weer 90MB up/down

ik heb nu op unifi controller Profile over ride gedaan van Autonegotiation naar 1Gbps op all mijn poorten kijken of dat helpt.

 

 

Reageer