Snelheidsproblemen op 1000 Mbit/s

  • 22 January 2022
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

ik ben verbonden met LAN1. LAN2 is verbonden met de TV

Ik heb sinds gisteren internet van tmobile, via glasvezel.

Zowel wifi als bekabeld internet haalt bij lange na niet de 1000mb/s.

Ik kom met verschillende tests, systemen uit op max 150 mb/s. Dat valt mij wel heel erg tegen.

Hoe kan dit opgelost worden?


This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeroen041 

Is je laptop/pc direct op LAN1 aangesloten zonder iets er tussen met minimaal een CAT5E kabel?

Heb je de snelheid ook gemeten op een andere laptop/pc? Voer de test ook eens uit in veilige modus om alle factoren die de snelheid beïnvloeden te beperken.

 

 

Hallo @Jeroen041 

Is je laptop/pc direct op LAN1 aangesloten zonder iets er tussen met minimaal een CAT5E kabel?

Heb je de snelheid ook gemeten op een andere laptop/pc? Voer de test ook eens uit in veilige modus om alle factoren die de snelheid beïnvloeden te beperken.

 

Hoi!

 

Ja, direct aangesloten met een cat 5e kabel. Heb ook verschillende kabels & afstanden geprobeerd. 

Ik heb verschillende combinaties geprobeerd. Vaste PC (screenshots), maar ook werklaptop en privelaptop. Allen geven bedraad hetzelfde resultaat.

Net ook veilige modus gedraaid op vaste PC. Hetzelfde resultaat helaas, alhoewel toch 3 mb gewonnen…

 

Reputatie 7
Badge +8

@Jeroen041 Dat ziet er niet al te best uit! Ik heb gelijk jouw verbinding onder de loep genomen. Maar zie voor nu niks geks. Zou je eens het modem van de stroom en de Media Converter van de stroom willen loskoppelen en opnieuw willen aansluiten? Dan kunnen we uitsluiten of je eventueel met een andere klant gekruist bent. Het modem staat zo te zien 16 dagen onafgebroken aan. Mocht je niet gekruist zijn, zou je ook eens willen testen door een factory reset uit te voeren en kijken wat dit met de snelheid doet? Ik ben benieuwd en mocht ook dit niet helpen dan gaan we vervolgstappen voor je nemen!

@Jeroen041 Dat ziet er niet al te best uit! Ik heb gelijk jouw verbinding onder de loep genomen. Maar zie voor nu niks geks. Zou je eens het modem van de stroom en de Media Converter van de stroom willen loskoppelen en opnieuw willen aansluiten? Dan kunnen we uitsluiten of je eventueel met een andere klant gekruist bent. Het modem staat zo te zien 16 dagen onafgebroken aan. Mocht je niet gekruist zijn, zou je ook eens willen testen door een factory reset uit te voeren en kijken wat dit met de snelheid doet? Ik ben benieuwd en mocht ook dit niet helpen dan gaan we vervolgstappen voor je nemen!

 

Hoi Demi,

 

Dank voor je berichtje. Gek dat hij al 16 dagen aan zou staan! Hij is pas vrijdag geinstalleerd..

Ik heb het geprobeerd, helaas zonder succes.

Eerst de media converter en modem van het stroom gehaald. Geen betere snelheid helaas.

Daarna ook het modem naar fabrieksinstellingen gereset. Ook dit had geen succes.

Ik zag ergens anders op het forum nog het idee om de knopjes van de mediaconverter om te zetten (1&6 stonden aan, die heb ik uitgezet en daarna 3&4 aangedaan). Ook dat hielp niet.

 

Hoor graag welke mogelijkheden er nog zijn!

 

Groeten,

Jeroen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jeroen041, mijn vermoedens gaan uit naar een onbedoelde kruising van de verbinding/aansluiting. Dit zou moeten verklaren waarom het modem nu nog steeds op 17 dagen en 11 uur online staat in de meting. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres en serienummer zoals ze op het Zyxel modem staan, alsjeblieft? Dan check ik of deze gegevens overeenkomen met onze data. Indien dit niet zo is, stuur ik meteen de juiste techneut aan zodat dit verholpen kan worden. We gaan dit oplossen!

Hoi @Jeroen041, mijn vermoedens gaan uit naar een onbedoelde kruising van de verbinding/aansluiting. Dit zou moeten verklaren waarom het modem nu nog steeds op 17 dagen en 11 uur online staat in de meting. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres en serienummer zoals ze op het Zyxel modem staan, alsjeblieft? Dan check ik of deze gegevens overeenkomen met onze data. Indien dit niet zo is, stuur ik meteen de juiste techneut aan zodat dit verholpen kan worden. We gaan dit oplossen!

Hoi,

Heb je al naar mijn pb kunnen kijken?

Zou het graag zsm opgelost zien.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jeroen041, Ik zie dat mijn collega vanmorgen al een verzoek ingediend heeft bij de techneuten om dit te onderzoeken. Ik zal jouw bevindingen en de topiclink voor de volledigheid ook nog in het onderzoek plaatsen.