Beantwoord

socialclub.rockstargames.com is niet bereikbaar

  • 15 December 2020
  • 23 reacties
  • 524 Bekeken

hallo,

Via geen enkel apparaat in mijn netwerk is socialclub.rockstargames.com(getest via iphone, ipad, galaxy s10 en meerdere pc's) bereikbaar waardoor er meerdere games niet speelbaar zijn. Volgens Rockstar zit de fout bij de ISP(tmobile dus). rockstargames.com zelf is wel bereikbaar.


Ik heb het modem al opnieuw opgestart. Iemand een idee waar dit aan kan liggen.

icon

Beste antwoord door Sander 16 December 2020, 16:58

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem met codemasters.com. Ik heb contact met hun gehad en ook zij geven aan dat het bij de ISP ligt. Lijkt mij heel vreemd dat ik het internet een paar dagen moet uitzetten om een website te kunnen bezoeken.

 

 

Reputatie 7

Ik plaats het statement ook maar hier, aangezien het lijkt dat deze samenhangen met de Stadia/Youtube topics

 

Onze welgemeende excuses voor het feit dat jullie nog met deze ongemakken te maken hebben. Dankzij ons eigen onderzoek en jullie input is er inmiddels veelvuldig contact met de eerder genoemde externe partijen om het euvel zo snel mogelijk te verhelpen. Wij kunnen op dit moment nog niet het sein brandmeester geven, maar zullen jullie onder andere hier meteen berichten als wij te horen krijgen dat alles weer zou moeten functioneren zoals jullie gewend zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @r.gouman, onze techneuten hebben gemeld dat het hoofddomein van Rockstargames wel te bereiken is, maar het subdomein niet. Dit zou ook niet op 4G mogelijk moeten zijn, aldus de tech-collega's. 

Het probleem is gemeld en bekend bij de Community van het domein. Ik verwacht morgen een tweede update te kunnen geven, sorry voor het ongemak!

Reputatie 7

Hi @r.gouman @d.michon98 De issues met Stadia/Youtube en de IP-adressen die uit België lijken te komen zijn nu grotendeels opgelost. We hebben vanmiddag jullie gevallen apart besproken en deze hangen hier niet mee samen. Het gaat namelijk om een bepaalde IP-reeks die jullie niet hebben. Wat dan wél maakt dat jullie respectievelijk de Rockstar community en de Codemasters domeinen niet kunnen bereiken is dan de grote vraag.

Zouden jullie eens een traceroute willen doen met deze tool Win MTR en hier de resultaten willen posten? Het liefst via de Thuis internetverbinding én via bijvoorbeeld de 4G verbinding of VPN zodat we de resultaten kunnen vergelijken. 
De IP-adressen van de bovenste resultaten, de reeksen met 10.xxx en 192.xxx kan je dan eventueel onleesbaar maken, dit is je eigen IP-adres en die je kan je het beste niet openbaar delen. Ik hoor graag van jullie!

@Brian ik heb je de tracert logs opgestuurd via een DM

@Jason het gekke is dat het via 4G wat ook via t-mobile loopt wel gewoon de website socialclub.rockstargames.com werkt.

Reputatie 7

Hi @r.gouman, bedankt voor de logs, ik heb ze ontvangen. Ik zou graag nog één ding willen proberen om te controleren of het inderdaad aan onze DNS settings ligt of dat er wat anders speelt. Zou je jouw DNS servers eens aan kunnen passen naar die van OpenDNS of de Google DNS? Ik ben benieuwd of je er dan wel door komt.

@Brian  ik heb je een DM gestuurd. Helaas ligt het daar niet aan.

Reputatie 7

Hi @r.gouman Helder, dan hebben we nu al een aantal zaken uitgesloten maar ik moet bekennen dat ik nog steeds niet weet waarom de domeinen niet toegankelijk zijn voor je. Ik ben nog steeds in contact met één van de collega's van ons netwerkteam hierover en we gaan het weer verder onderzoeken aan de hand van deze resultaten. Ik hoop snel uitsluitsel voor je te hebben, bedankt voor je geduld!

@Brian dankjewel.

Zoals eerder aangegeven kon ik om 12-01-2021 om 12:03 smiddags wel even op de website. Ik heb toen ook even het spel kunnen downloaden. Echter toen ik het die avond wilde spelen werkte de website helaas niet meer.

Misschien kunnen jullie kijken wat jullie toen hebben veranderd en misschien weer teruggedraaid.

Reputatie 1

@Brian Hoi Brian,

Ik heb de logs naar je gestuurd via een DM.

DNS veranderen werkt bij mij ook niet.

Reputatie 7

@r.gouman Yes, ik heb de dag en het tijdstip inderdaad doorgegeven zodat ze dit kunnen controleren!

@d.michon98 Bedankt voor de resulaten. Als ik de twee traces naast elkaar houd dan zie ik eigenlijk weinig verschil. Zowel de trace via Wifi als via 4G komen aan het op het eindpunt. Via 4G zie ik zelfs en paar bad gateways dus de routing lijkt beter te gaan via het vaste netwerk. Ik zie hier dus zo geen problemen met de DNS routing, het feit dat een andere DNS geen resultaat geeft lijkt dit te onderschrijven. Mogelijk is het een blacklisting/IP ban, heb je de toevallig de beschikking over een VPN? Je zou het eens via VPN kunnen proberen, deze verandert je IP-adres.

Als het hiermee wel werkt dan weet je het zeker en zou je inderdaad kunnen proberen om de modem meer dan 24 uur af te koppelen om een nieuw IP-adres te forceren zoals je zelf al in je eerste bericht aangaf. Ik heb intern nogmaals geïnformeerd bij ons netwerkteam maar wij kunnen dit jammer genoeg niet handmatig doen.

Is hier alweer een update van?

Reputatie 7

Hi @r.gouman We hebben onze interne firewall nagekeken maar we zien hier geen mogelijke blokkades.

Het verzoek vanuit de technische dienst of je een trace uit zou willen voeren naar 104.255.105.71 en het resultaat weer door wil geven.

Zou je ook een screenshot kunnen delen van de error melding die je ziet verschijnen in de browser?

Ik hoor het graag, dan gaan we er weer verder mee aan de slag!

@brian ik heb je een DM gestuurd

Reputatie 7

Hi @r.gouman super, ik heb de bestanden ontvangen en het weer doorgezet naar ons netwerkteam. Bedankt voor je geduld tot nu toe, fingers crossed dat mijn collega’s de oorzaak kunnen achterhalen. Ik houd je op de hoogte!

@Brian is hier al een update van?

Reputatie 7

Hi @r.gouman, ik heb op dit moment nog geen update maar ik verwacht na het weekend meer te weten en dan neem ik contact met je op, excuses dat het zo lang op zich laat wachten.

Is er op dit moment wel al een update? We zijn al weer 6 dagen verder @Brian 

@Brian ik zou gister een update van jullie krijgen???

Reputatie 7

Hi @r.gouman Klopt helemaal, excuses. Ik had het mijn collega aangegeven maar ben vervolgens vergeten om daadwerkelijk te reageren. Ik heb op het moment nog geen update maar ik hoop morgen meer te weten!

@Brian voor een vage reden werkt de site nu wel? hebben jullie iets gedaan?

Reputatie 3

@Brian voor een vage reden werkt de site nu wel? hebben jullie iets gedaan?

Ik heb nog nooit getest, maar bij mij werkt de site ook op zowel vaste als 4G verbinding van tmobile

Reputatie 7

Hi @r.gouman Dat is goed nieuws! Ik heb je zojuist nog een privébericht gestuurd, er is nog 1 ding wat ik met je zou willen checken.

Reageer