Beantwoord

SSL VPN instellen in Draytek Vigor2132FVn

  • 16 October 2018
  • 4 reacties
  • 913 Bekeken

Graag zou ik in de modem een proxy willen instellen zodat ik van 'mijn' IP adres gebruik kan maken als in op een andere locatie ben (en me op een computer van een ander bevind).

VPN instellen is gelukt. Maar dit kan ik (zover ik weet) niet in een enkele browser instellen maar moet direct voor heel het systeem, wat ongewenst is.

In https://www.draytek.nl/files/SSL%20VPN%20%5bV1.1%5d.pdf zag ik dat het met een SSL Tunnel via de SSL VPN instellingen zou moeten werken, maar deze instellingen zijn niet toegankelijk als ik als user inlog.

Ik kan me herinneren dat dit in het verleden wel kon (wellicht vóórdat vodafone tv&internet was overgenomen door t-mobile).

Bestaat de mogelijkheid om dit te doen nog?
icon

Beste antwoord door Piotr 18 October 2018, 15:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hey @bartjanc sommige functies zijn inderdaad beveiligd en kun je inderdaad niet wijzigen op je modem (ook voor je eigen veiligheid🙂). Misschien heeft iemand hier op de Community ervaring met hetgeen wat je voor elkaar wilt krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
probeer dit eens.
https://www.teamviewer.com/nl/
bedankt, maar met teamviewer kan je natuurlijk niet inloggen op de modem en daarbij wil ik ook van het IP gebruik kunnen maken als ik geen computer aan heb staan (en zoals in OP gemeld, de VPN volstaat niet, ik heb een proxy (ssl tunnel) nodig).

ik kan me heel goed voorstellen waarom deze instellingen geblokkeerd zijn voor de standaard user account (met user als wachtwoord) omdat het anders veel te makkelijk is voor anderen om in te loggen, een proxy in te stellen en het IP te misbruiken (zoals botnets doen). Maar is er een mogelijkheid dat deze instellingen wel toegankelijk worden gemaakt?
Reputatie 7
Hi bartjanc, we kunnen de admin functies op de modem helaas niet voor je aanzetten. Ik heb wel meteen even met je meegekeken en de SSL functie is ook niet beschikbaar op de Vigor 2132. De handleiding die jij hebt gelinkt is een ouder type en de instellingen waar hier naar verwezen wordt bestaan niet meer op het huidige model.

Reageer