Beantwoord

Stadia werkt niet meer


Na een jaar lang genieten van Stadia, werkt sinds gisteren het starten van games niet meer (zowel op telefoon, Chromecast als ook via de browser.) Via 4g werkt deze wel, dus het probleem ontstaat via het thuisnetwerk. De melding die ik krijg geeft aan dat dit land niet ondersteund is, terwijl Nederland hier wel onder valt.

 

ik heb geprobeerd de tcp/udp instellingen aan te passen op advies van stadia maar deze wil niet werken. 

 

ik heb een Zyxel modem en maak gebruik van een Chromecast ultra.

 

icon

Beste antwoord door Brian 9 February 2021, 13:51

Bekijk origineel

115 reacties

Reputatie 7

Hi @MaartenZeeland We kunnen helaas niet handmatig een nieuw IP adres uitgeven maar ik kijk wel graag voor of we eventueel de indexers achter de betreffende websites kunnen benaderen. De websites die je noemt in je laatste bericht zouden hun informatie over moeten nemen van de centrale beheerder maar in de praktijk gebeurt dit niet altijd, hierdoor kan het zijn dat ze onjuiste informatie laten zien. Kort samengevat staan de IP adressen (al een tijd) juist geregistreerd bij de centrale beheerders en hebben we een aantal kleine en losse partijen ook nog eens apart benaderd dat ze de informatie bij moeten werken. Als er nog specifieke websites zijn die je bezoekt die nog steeds de verkeerde locatie (dus geen indexer zoals IPLocation) dan kijken we hier graag naar! Voor een stukje achtergrond informatie vind je hier meer.

Reputatie 2

De meeste belangrijke sites doen het wel weer goed, maar nog altijd zijn er webwinkels en andere sites die mij als Belg beschouwen.

Kan ik een ander IP adres krijgen waarbij dit niet speelt, want we zijn nu 4-5 maanden verder en het is dus nog steeds niet volledig opgelost, het blijft een terugkerend verhaal.

voorbeeld: https://iplocation.com/ met mijn ip adres, maar ook als ik userbencmark doe (https://www.userbenchmark.com/) zit ik in belgie, en zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen.

Reputatie 7

Hi @Brian Pellicaan Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan ga ik dit verder uitzoeken!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Brian Pellicaan, bedankt voor je update en sorry dat het nog niet opgelost is bij jou! Ik zet jouw bericht door naar (andere) Brian want hij is hiermee bezig en staat in direct contact met de juiste afdeling. Je hoort snel meer van ons.

Alvast een geweldig weekend toegewenst en stay safe!

Hi all, de registratie van de IP-adressen staat nu ook bij de laatste partijen (als het goed is) juist geregistreerd. Bij Mylocation.org en whatismyipaddress.com/ wordt nog steeds in sommige gevallen locatie België aangegeven, we hebben deze patijen verzocht om te informatie ook bij te werken. Mochten jullie toch nog een website of dienst tegen komen waarbij jullie problemen ervaren in het gebruik door bijvoorbeeld geo blocking laat het dan zeker weten!

 

Hoi Brian, wij krijgen nog steeds de melding dat we de site bezoeken vanuit België. Dit is bijvoorbeeld bij Fonq en Youtube. Ook onze Sonos thuis laat Vlaamse reclame horen. Dus het lijkt me nog steeds niet goed.

Reputatie 7

Hi all, de registratie van de IP-adressen staat nu ook bij de laatste partijen (als het goed is) juist geregistreerd. Bij Mylocation.org en whatismyipaddress.com/ wordt nog steeds in sommige gevallen locatie België aangegeven, we hebben deze patijen verzocht om te informatie ook bij te werken. Mochten jullie toch nog een website of dienst tegen komen waarbij jullie problemen ervaren in het gebruik door bijvoorbeeld geo blocking laat het dan zeker weten!

Ik krijg bij TuneIn franstalige reclame vooraf…. lijkt me ook niet helemaal goed.

Reputatie 7

Hi @MaartenZeeland Super, ik heb het doorgegeven aan mijn collega's!

Reputatie 2

Hi @MaartenZeeland Dank voor het testen! Één van onze netwerk engineers zou graag wat zaken na willen lopen op klant niveau. Zou mijn collega je hiervoor telefonisch mogen benaderen? Ik hoor het graag!


Ja, als dat ergens vandaag of morgen tussen 15u en 18u zou kunnen is dat prima.

Reputatie 7

Hi @MaartenZeeland Dank voor het testen! Één van onze netwerk engineers zou graag wat zaken na willen lopen op klant niveau. Zou mijn collega je hiervoor telefonisch mogen benaderen? Ik hoor het graag!

Reputatie 2

Ho @MaartenZeeland Nogb even een follow-up vraag als dubbelcheck: Zie je deze melding op meerdere devices (mobiel, laptop, pc etc) en zowel via ls bekabeld (en bijv niet via hotspot)?

 

Ja net even https://whatismyipaddress.com/location-feedback  gecheckt op 2 bekabelde pc’s en via wifi  van de hg659 met mobiel en laptop, op allen krijg ik hetzelfde resultaat, als ik wifi uit zet op mijn mobiel heb ik een ander IP adres en klopt het uiteraard wel.
https://mylocation.org geeft ook dat beeld (1pc bekabeld en mobiel via wifi).

Reputatie 7

Ho @MaartenZeeland Nogb even een follow-up vraag als dubbelcheck: Zie je deze melding op meerdere devices (mobiel, laptop, pc etc) en zowel via ls bekabeld (en bijv niet via hotspot)?

Reputatie 7

Hey @MaartenZeeland Klopt inderdaad. Het lastige is, er is een soort centraal punt waar dit allemaal bijgehouden wordt maar er zijn ook vele kleinere partijen die de informatie ook bijhouden en bij moeten werken. Maar mocht je nog andere websites tegen komen deel ze dan zeker dan pakken we dat op! Ik heb de screenshots doorgezet naar mijn collega’s en ze verwijderd uit de vorige post.

Reputatie 2

Hi @MaartenZeeland Ik geef je graag wat meer toelichting. Het gaat hier inderdaad om een reeks IP-adressen die voorheen onder Tele 2 vielen. Deze IP reeks die begint met 62.166.xxx.xxx staat of stond om één of andere reden bij een aantal derde partijen geregistreerd als zijnde uit België. We hebben deze partijen benaderd en de gegevens zijn inmiddels voor 90% bijgewerkt. We hebben nu nog 6 gevallen waarbij het IP-adres niet juist geregistreerd staat bij www.kijk.nl, de NPO en http://www.ip2nation.com/. We zijn nog bezig om ook hier de informatie bij te laten werken door de partij of partijen die de gegevens beheren. Overigens lijkt voorgaande bij jou niet helemaal het geval, ik laat hier nog eens extra naar kijken! Ik zou je overigens adviseren om het laatste deel van je IP-adres even te verwijderen/zwart te maken in je post vanuit veiligheidsoverwegingen.


Ik snap het, het is inderdaad bij sommige sites opgelost, maar ik kom toch nog regelmatig sites tegen waar het kennelijk nog niet verholpen is. De screenshots heb ik gisteren gemaakt bij https://whatismyipaddress.com/location-feedback en https://mylocation.org/ daar is het kennelijk dus nog niet helemaal doorgedrongen. Ik denk dat het dus nu gewoon afwachten is tot de juiste locatie naar alle servers/locatie databases gepropageerd is?

Ik ga de plaatjes uit mijn vorige post wel even weghalen voor de veiligheid dan.(oh ik mag hem niet meer bewerken?… als u dit wel kunt, graag.)

Reputatie 7

Hi @MaartenZeeland Ik geef je graag wat meer toelichting. Het gaat hier inderdaad om een reeks IP-adressen die voorheen onder Tele 2 vielen. Deze IP reeks die begint met 62.166.xxx.xxx staat of stond om één of andere reden bij een aantal derde partijen geregistreerd als zijnde uit België. We hebben deze partijen benaderd en de gegevens zijn inmiddels voor 90% bijgewerkt.

We hebben nu nog 6 gevallen waarbij het IP-adres niet juist geregistreerd staat bij www.kijk.nl, de NPO en http://www.ip2nation.com/. We zijn nog bezig om ook hier de informatie bij te laten werken door de partij of partijen die de gegevens beheren. Overigens lijkt voorgaande bij jou niet helemaal het geval, ik laat hier nog eens extra naar kijken! Ik zou je overigens adviseren om het laatste deel van je IP-adres even te verwijderen/zwart te maken in je post vanuit veiligheidsoverwegingen.

Reputatie 2

weer 18 dagen verder sinds mijn laatste post, nog steeds geen oplossing...

[afbeeldingen verwijderd door moderator]

de fout lijkt hem te zitten in de locatie zoals die door tele2 wordt doorgegeven?

vanmiddag kon ik even op de website socialclub.rockstargames.com Nu werkt het helaas niet meer. hoelang gaat dit nog duren?

Ik heb dan geen stadia, maar heb hier ook het probleem dat ik verschillende websites in het Belgisch aangeboden krijg. Ook is sommige content hierdoor niet te bekijken. Graag wordt ik meegenomen in het onderzoek.

Reputatie 7

Dag allemaal,

 

Ik heb direct een herinnering gestuurd. Zodra ik meer weet, plaats ik het hier. Ik weet, het is nu even behelpen. Het gaat om contact tussen verschillende schakels (website, geodata partij, provider) en daar zit wat vertraging in. Bedankt voor je geduld tot dusver. Weet dat we hard werken aan een oplossing en ik monitor alle berichten. 

 

Is hier al een update van? Via PM wordt er ook niet meer gereageerd en als ik bel met support kom ik ook niet verder.
 

Is hier nog steeds geen update over? 

Reputatie 2

​quote vanuit mijn andere topic 

Hoi @MaartenZeeland, jij zit precies in de range qua IP waar problemen mee waren. Inmiddels is het gros van die problemen verholpen, echter lijk jij nog steeds in België gesitueerd te zijn. Speelt dit nog steeds? 

P.s. zou je jouw ervaring in het volgende topic willen plaatsen, alsjeblieft: Stadia werkt niet meer? Dan kunnen wij het oppakken en het per losstaande case onderzoeken zodat jij de best mogelijke oplossing krijgt!

​Ja dit speelt nog steeds, diverse websites denken dat ik in Belgie zit en mylocation.org geeft ook aan dat ik Brussel zit. Soms kan ik bij nos.nl bepaalde filmpjes/streams niet kijken vanwege geoblocking.

NPO werkt bij mij nog steeds niet, webshops geven ook aan dat er niet in België bezorgd wordt. Ik begin stilaan mijn geduld te verliezen aangezien dit probleem al ruim een maand duurt. 
Beter gezegd, ik vervloek Tmobile iedere avond, aangezien we geen tv abonnement hebben en dus alles moeten kijken via internet, helaas geen onbeperkt internet op mijn telefoon dus dat schiet ook niet op nu. 

Ik heb het probleem dat KIJK (van sbs6 etc.) de video’s niet wil afspelen. Met een vpn lukt het wel, maar dat is niet wat ik wil. Kunnen jullie hier ook naar kijken?

 

 

Reputatie 7

Bedankt voor alle meldingen en sites. Fijn ook dat er weer een site bereikbaar is geworden. Voor nu, blijf voorbeelden aanleveren in dit topic van sites/apps die niet werken. Dan voeg ik deze toe aan het onderzoek/onderhandelingen. 

 

 

Reageer