Beantwoord

Stadia werkt niet meer


Na een jaar lang genieten van Stadia, werkt sinds gisteren het starten van games niet meer (zowel op telefoon, Chromecast als ook via de browser.) Via 4g werkt deze wel, dus het probleem ontstaat via het thuisnetwerk. De melding die ik krijg geeft aan dat dit land niet ondersteund is, terwijl Nederland hier wel onder valt.

 

ik heb geprobeerd de tcp/udp instellingen aan te passen op advies van stadia maar deze wil niet werken. 

 

ik heb een Zyxel modem en maak gebruik van een Chromecast ultra.

 

icon

Beste antwoord door Brian 9 February 2021, 13:51

Bekijk origineel

115 reacties

Reputatie 7

Hi all, de registratie van de IP-adressen staat nu ook bij de laatste partijen (als het goed is) juist geregistreerd. Bij Mylocation.org en whatismyipaddress.com/ wordt nog steeds in sommige gevallen locatie België aangegeven, we hebben deze patijen verzocht om te informatie ook bij te werken. Mochten jullie toch nog een website of dienst tegen komen waarbij jullie problemen ervaren in het gebruik door bijvoorbeeld geo blocking laat het dan zeker weten!

Hi allen, goed om te horen dat Stadia weer werkt. We zijn nog met verder onderzoek bezig en we houden jullie uiteraard op de hoogte!

Formule 1 TV lijkt hier weer te werken.

Reputatie 1

Ook ik heb het probleem…

Via 4G en op mijn werk geen problemen.

Probeer thuis Cyberpunk 2077 te spelen en ik krijg het volgende probleem:

Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt!

Heb jij dit probleem ook bij YouTube? Kun je bijvoorbeeld deze clip afspelen?

https://youtu.be/X91otyp1Z2g

Ja, schijnbaar ook op YouTube!

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wou Google Stadia aanschaffen in verband met de actie die loopt (gratis Google Stadia Premiere Editie bij aanschaf van Cyberpunk). Dit wou niet via het vaste internet omdat blijkbaar in een ander land woon. Via 4g heb ik de boel toen gekocht.

Die YouTube link werkt voor mij overigens ook niet. 

any update on this?

Bedankt voor de snelle terugkoppelingen! De aanpassing heeft dus nog niet het gewenste effect. Ik heb van andere klanten inmiddels twee (tijdelijke) oplossing gehoord die ik hier graag deel. Mocht je niet kunnen wachten tot de officiële oplossing, dan is dit misschien een optie.

 

  • VPN gebruik. Als je een VPN gebruikt dan gebruikt Google die geo data om jouw locatie te beoordelen. Hierdoor zul je weer gebruik kunnen maken van de Google diensten. 
  • Snelheidswijziging. Door een snelheidswijziging door te voeren op je abonnement, verandert in de meeste gevallen ook je IP-adres. Mocht je ooit gedacht hebben aan een snelheidswijziging, dan is nu wellicht een mooie gelegenheid!

Hee Sander,

Ik kan bevestigen dat een VPN werkt maar het komt voor Stadia de performance niet ten goede omdat er altijd een wat hogere latency en eventueel beperkte snelheid aan kleeft. Hopelijk is er snel een definitieve oplossing want de timing is heel beroerd met het uitkomen van een grote game op Stadia en een lockdown :neutral_face:

Edit: Hoe snel wordt een snelheidswijziging doorgevoerd? Ik kan niet omhoog en wil best omlaag en daarna weer omhoog aanvragen maar als ik dan een tijd lang op 50mbit zit voor ik weer omhoog kan wordt het probleem vooral verplaatst naar de snelheid.

De YT link op pagina 1 doet het ook niet op mijn Ziggo verbinding, laten we die dus niet als voorbeeld nemen..

Reputatie 7

Bedankt voor alle meldingen en sites. Fijn ook dat er weer een site bereikbaar is geworden. Voor nu, blijf voorbeelden aanleveren in dit topic van sites/apps die niet werken. Dan voeg ik deze toe aan het onderzoek/onderhandelingen. 

 

 

Reputatie 7

@PaulvdSchoot  Wordt aan gewerkt dus. :wink: Het wordt met prioriteit opgepakt maar nog geen uitsluitsel.

@Franky_D Dank voor de melding, op dit moment hebben we voldoende voorbeelden en we gaan er mee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 7

Hi @MaartenZeeland Ik geef je graag wat meer toelichting. Het gaat hier inderdaad om een reeks IP-adressen die voorheen onder Tele 2 vielen. Deze IP reeks die begint met 62.166.xxx.xxx staat of stond om één of andere reden bij een aantal derde partijen geregistreerd als zijnde uit België. We hebben deze partijen benaderd en de gegevens zijn inmiddels voor 90% bijgewerkt.

We hebben nu nog 6 gevallen waarbij het IP-adres niet juist geregistreerd staat bij www.kijk.nl, de NPO en http://www.ip2nation.com/. We zijn nog bezig om ook hier de informatie bij te laten werken door de partij of partijen die de gegevens beheren. Overigens lijkt voorgaande bij jou niet helemaal het geval, ik laat hier nog eens extra naar kijken! Ik zou je overigens adviseren om het laatste deel van je IP-adres even te verwijderen/zwart te maken in je post vanuit veiligheidsoverwegingen.

Reputatie 1

Ook ik heb het probleem…

Via 4G en op mijn werk geen problemen.

Probeer thuis Cyberpunk 2077 te spelen en ik krijg het volgende probleem:

Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt!

Nog altijd geen verandering idd. Duurt nu al erg lang om op te lossen T_mobile.

Kijk.nl werkt niet

 

 

Reputatie 7

Hi @MaartenZeeland Super, ik heb het doorgegeven aan mijn collega's!

http://www.ip2nation.com/

Geeft idd ook Belgium aan. 

Ook ik heb het probleem…

Via 4G en op mijn werk geen problemen.

Probeer thuis Cyberpunk 2077 te spelen en ik krijg het volgende probleem:

Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt!

Heb jij dit probleem ook bij YouTube? Kun je bijvoorbeeld deze clip afspelen?

https://youtu.be/X91otyp1Z2g

Het lijkt er op dat Stadia nu werkt. Ik zie weer € bedragen in plaats van $. Daarentegen werken de YouTube filmpjes in dit topic of de livestream van de toeslagen affaire bij de NOS niet. 

@Sander Begint nu wel een beetje vervelend te worden, heb net ook contact gehad met de helpdesk over dit probleem maar daar krijgt ik te horen dat ik gister heel toevallig een nieuw adres heb gekregen en dus maar moet wacht tot ik een Nederlands adres krijg. Iemand al een andere oplossing gevonden zonder over te stappen naar een andere aanbieder?

Reputatie 7

Ho @MaartenZeeland Nogb even een follow-up vraag als dubbelcheck: Zie je deze melding op meerdere devices (mobiel, laptop, pc etc) en zowel via ls bekabeld (en bijv niet via hotspot)?

http://www.ip2nation.com/

Geeft idd ook Belgium aan. 

Hier inderdaad ook.

 
Reputatie 7

Hi @Brian Pellicaan Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan ga ik dit verder uitzoeken!

Reputatie 2

​quote vanuit mijn andere topic 

Hoi @MaartenZeeland, jij zit precies in de range qua IP waar problemen mee waren. Inmiddels is het gros van die problemen verholpen, echter lijk jij nog steeds in België gesitueerd te zijn. Speelt dit nog steeds? 

P.s. zou je jouw ervaring in het volgende topic willen plaatsen, alsjeblieft: Stadia werkt niet meer? Dan kunnen wij het oppakken en het per losstaande case onderzoeken zodat jij de best mogelijke oplossing krijgt!

​Ja dit speelt nog steeds, diverse websites denken dat ik in Belgie zit en mylocation.org geeft ook aan dat ik Brussel zit. Soms kan ik bij nos.nl bepaalde filmpjes/streams niet kijken vanwege geoblocking.

Reputatie 1

@Sander Begint nu wel een beetje vervelend te worden, heb net ook contact gehad met de helpdesk over dit probleem maar daar krijgt ik te horen dat ik gister heel toevallig een nieuw adres heb gekregen en dus maar moet wacht tot ik een Nederlands adres krijg. Iemand al een andere oplossing gevonden zonder over te stappen naar een andere aanbieder?

Ja een VPN gebruiken. 

@Giem hebben we het al over gehad en geprobeerd, zie hieronder:

 

Sander schreef:

Bedankt voor de snelle terugkoppelingen! De aanpassing heeft dus nog niet het gewenste effect. Ik heb van andere klanten inmiddels twee (tijdelijke) oplossing gehoord die ik hier graag deel. Mocht je niet kunnen wachten tot de officiële oplossing, dan is dit misschien een optie.

 

 

 

VPN gebruik. Als je een VPN gebruikt dan gebruikt Google die geo data om jouw locatie te beoordelen. Hierdoor zul je weer gebruik kunnen maken van de Google diensten. 

Snelheidswijziging. Door een snelheidswijziging door te voeren op je abonnement, verandert in de meeste gevallen ook je IP-adres. Mocht je ooit gedacht hebben aan een snelheidswijziging, dan is nu wellicht een mooie gelegenheid!

Hee Sander,

 

Ik kan bevestigen dat een VPN werkt maar het komt voor Stadia de performance niet ten goede omdat er altijd een wat hogere latency en eventueel beperkte snelheid aan kleeft. Hopelijk is er snel een definitieve oplossing want de timing is heel beroerd met het uitkomen van een grote game op Stadia en een lockdown :neutral_face:

 

Edit: Hoe snel wordt een snelheidswijziging doorgevoerd? Ik kan niet omhoog en wil best omlaag en daarna weer omhoog aanvragen maar als ik dan een tijd lang op 50mbit zit voor ik weer omhoog kan wordt het probleem vooral verplaatst naar de snelheid.

Reputatie 1

Hier de zelfde problemen. Ik zou graag horen wat de status is met het oplossen van de problemen. 

Reageer